Powrót do listy wydarzeń

Data/Czas

Listopad 19 środa
16:00

Miejsce

Park Experyment
Aleja Zwycięstwa 96/98
Gdynia

Cena wstępu:

W ramach trwającego (w dniach 17-23 listopada 2014 r.) Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości zapraszamy do Centrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni na wykład dr hab. prof. UG Joanny Mytnik-Ejsmont, pt. "Akcja gamifikacja, czyli jak sprawić, by uczniowie zaczęli uczyć się z przyjemnością ".
Jak sprawić, by uczniowie zaczęli uczyć się z przyjemnością? Jak zachęcić uczniów do wzięcia odpowiedzialności za własną edukację, strategicznego myślenia, umiejętnego zarządzania własnym czasem, wykształcenia postaw przedsiębiorczych? Jak umożliwić uczniom autonomiczne podejmowanie decyzji w zakresie uczenia się?

Wykorzystując mechanizmy znane z gier możemy dostarczyć uczniom frajdy z uczenia się wyzwalając w nich emocje tak kluczowe w procesie zdobywania wiedzy i umiejętności. Proces zapamiętywania wymaga koncentracji i jest tym efektywniejszy, im silniejsze jest wzbudzenie emocjonalne. Gry wyzwalają motywację graczy przez możliwość łatwego uzyskiwania nagrody. Układ nagrody w mózgu sprawia, że wybieramy szybkie i łatwe do osiągnięcia nagrody. Gamifikacja stwarza środowisko, w którym nagroda z oddalonej w czasie i kojarzonej z trudnością, staje się stosunkowo łatwo osiągalna i nie jest bezpośrednio kojarzona z ocenami dając uczniom powód do dumy i satysfakcji.

Prelegentka zaprezentuje autorskie projekty zgamifikowanych kursów akademickich, które prowadzi na Uniwersytecie Gdańskim oraz projekt zgamifikowanych lekcji przedsiębiorczości wprowadzanych pilotażowo w gdańskich liceach i gimnazjach przez Gdańską Fundację Przedsiębiorczości.

Wstęp wolny!

Wykład odbędzie się w dniu 19 listopada 2014r, o godzinie 16.00.

Zapisy przyjmowane pod adresem e-mail: v.vysotska@experyment.gdynia.pl.

Adresaci spotkania: nauczyciele szkół podstawowych oraz gimnazjalnych.

Prelegentka - dr hab. prof. UG Joanna Mytnik-Ejsmont
Profesor Uniwersytetu Gdańskiego, biolog. Jej pasją jest odkrywanie nowych gatunków tropikalnych storczyków oraz uczenie i projektowanie sposobów skutecznego uczenia się. Wykładowczyni akademicka z 10-letnim stażem, od zawsze poszukuje sposobów na motywowanie studentów i uczniów do aktywnej nauki i popularyzacji zdobytej wiedzy, wprowadza innowacyjne metody nauczania na Wydziale Biologii UG m. in. gamifikując kursy akademickie. Członkini ogólnopolskiej grupy Edu-Gamifikacja, właścicielka firmy edukacyjnej AlterEco szkolącej nauczycieli w uczeniu przedmiotów przyrodniczych metodą eksperymentu i prowadzącej edukację przyrodniczą przez eksperyment w szkołach podstawowych. Ekspert w projekcie Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości „Starter” wprowadzającym gamifikację lekcji przedsiębiorczości w gdańskich gimnazjach i liceach. Organizatorka cyklicznej ogólnopolskiej Konferencji Dydaktyki Akademickiej na Uniwersytecie Gdańskim oraz letnich warsztatów z gamifikacji w edukacji na Uniwersytecie Gdańskim.

Powrót do listy wydarzeń

O Autorze

Mat. Redakcyjne

Magazyn Together - Rodzinna strona Trójmiasta

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany