Together Magazyn » Zdrowie » Teleporada – kiedy warto się po nią zgłosić?
Kobieta ze stetoskopem w kształcie serca

Teleporada – kiedy warto się po nią zgłosić?

Możliwość uzyskania porady lekarskiej online lub przez telefon jest dla pacjentów sporym ułatwieniem. W wielu przypadkach taka rozmowa może stanowić podstawę do postawienia diagnozy i wdrożenia odpowiedniego leczenia. Sprawdź, w jakich sytuacjach można skorzystać z teleporady!

Rozwój telemedycyny jest zjawiskiem, które w ostatnich latach stało się bardzo widoczne. Obecnie wiele osób wybiera taką metodę kontaktu chętniej niż tradycyjną wizytę w gabinecie. Podczas zdalnej konsultacji można rozpoznać powszechne schorzenia i nieskomplikowane problemy zdrowotne. Czasami już na tym etapie można podjąć decyzję o leczeniu lub skierować pacjenta na dalsze badania. Telemedycyna jest z wielu powodów wygodniejsza zarówno dla lekarzy, jak i samych pacjentów. W jakich przypadkach sprawdza się najlepiej?

Teleporada – pierwszy krok w diagnostyce?

Taka forma konsultacji z lekarzem może służyć jako ocena problemu pacjenta i wskazanie mu dalszych kroków. Często zdarza się, że pacjent sam nie wie, do jakiego specjalisty powinien się zgłosić i czy jego problem zdrowotny jest na tyle poważny, że warto z nim iść do lekarza. W takich przypadkach rozwiązaniem może być teleporada w dogodnym terminie. Taka forma kontaktu często pomaga też przełamać wstyd i tremę przed wizytą u lekarza.

Dlatego osoby, które niepokoją się o swój stan zdrowia, mogą skorzystać z takiej formy porady lekarskiej. Nawet jeśli lekarz zdecyduje, że konieczna jest wizyta w gabinecie i badanie, to już w trakcie teleporady może zaordynować np. leki przeciwbólowe.

Blog medyczny Halomed.pl – o tym się mówi!

Wizyta online w sezonie infekcyjnym

Jednym z najczęstszych problemów zdrowotnych, z jakimi zmagają się pacjenci jesienią, zimą, czy wczesną wiosną są różne infekcje dróg oddechowych. W takich przypadkach telewizyta może być skuteczną formą diagnostyki, a wywiad z pacjentem jest podstawą do przepisania odpowiednich leków. Dzięki temu zainfekowany pacjent nie będzie narażał na chorobę innych osób, z którymi musiałby się zetknąć podczas standardowej wizyty w gabinecie. To również sposób, aby samemu uniknąć okazji do zarażenia się np. w poczekalni u lekarza.

Kontynuacja leczenia przy pomocy telemedycyny?

W przypadku wielu pacjentów, u których zdiagnozowano już chorobę, nie ma konieczności odbywania częstych wizyt w gabinecie lekarskim. Kontrolę stanu zdrowia można przeprowadzić w formie telefonicznej, a nawet online. Taki sposób kontaktu z lekarzem daje też możliwość otrzymania e-recepty. Jest to niewątpliwie spore ułatwienie dla pacjentów chorujących przewlekle, szczególnie takich, którzy mieszkają daleko od placówki medycznej, a także dla osób o ograniczonej mobilności i seniorów.

Telewizyta, którą można w kilka chwil umówić przez internet, jest też świetnym rozwiązaniem dla osób, które szybko potrzebują e-recepty np. w przypadku zgubienia opakowania lekarstw, bądź zbyt późnego uświadomienia sobie, że konieczny jest zakup stale przyjmowanego preparatu. Teleporada może się także przydać podczas wyjazdu, kiedy pacjent zapomni zabrać ze sobą leki, które musi przyjmować codziennie.

5/5 – (1 głosów)