Czy zauważyłeś, że w stresującej sytuacji zaczyna boleć cię głowa? Musisz wiedzieć, że jest to zjawisko, które obserwuje się często. Choć dolegliwości mają różny stopień nasilenia, zwykle wpływają na pogorszenie samopoczucia. Zobacz, jak poradzić sobie z bólem głowy ze stresu.

Czym jest stres i jakie są jego objawy?

Stres jest określany także jako napięcie psychiczne. Zgodnie z przyjętą definicją jest to relacja między stresorem a możliwościami danej osoby. Prowadzi ona do zachwiania równowagi emocjonalnej. Napięcie psychiczne może być wywołane czynnikiem fizycznym lub psychicznym. Niekiedy jest potrzebny, aby zmobilizować się do wykonania jakiegoś zadania. Częściej jednak prowadzi do pojawienia się nieprzyjemnych dolegliwości. Jedną z nich jest ból głowy.

Ból głowy w stresie może być spowodowany nagłym wzrostem ciśnienia tętniczego krwi. Udział w powstawaniu dolegliwości ma także nadmierne napięcie mięśni karku i szyi. W stresującej sytuacji dochodzi do wzrostu stężenia niektórych hormonów we krwi. To również może przyczynić się do pogorszenia samopoczucia. Ból głowy wywołany przez stres ma charakter napięciowy. Jest określany jako pulsujący. Nasila się przy zmianie pozycji i często towarzyszą mu zawroty głowy. Występuje zwykle po obu stronach.

Jak poradzić sobie z bólem głowy w stresującej sytuacji?

Najlepszym sposobem na poradzenie sobie z bólem głowy w stresującej sytuacji jest zrelaksowanie się. Jednak nie zawsze jest to możliwe. Dolegliwości bólowe utrzymują się jeszcze przez jakiś czas lub pojawiają się dopiero po jej zakończeniu, dlatego warto sięgnąć po środki przeciwbólowe. Dobrze sprawdza się Ketonal Sprint, ponieważ działa szybko i jest dostępny bez recepty.

Ketonal Sprint ma postać saszetek, w których znajduje się granulat do rozpuszczenia. Gdy boli głowa ze stresu, należy rozpuścić w szklance wody jedną z nich i wypić. Maksymalnie w ciągu doby można zażyć 3 saszetki.

Jak zapobiegać bólom głowy ze stresu?

Aby nie pojawił się ból głowy, powinieneś nauczyć się radzić sobie ze stresującymi sytuacjami. Pamiętaj, że nie da się całkowicie wyeliminować stresu z życia. Można jednak podjąć różne działania, które pozwolą zmniejszyć jego poziom, zrelaksować się i uspokoić, a tym samym uniknąć nieprzyjemnych dolegliwości.

Bardzo dobrym sposobem na stres jest praca nad własnym oddechem. W trudnej sytuacji powinieneś skupić na nim swoją uwagę. Oddychaj spokojnie i głęboko, miej kontrolę nad każdym wdechem i wydechem. Po kilku minutach zaobserwujesz, że twoje ciało odpręża się, a ty jesteś gotowy stawić czoła wyzwaniu. Pamiętaj, aby wykonywać ćwiczenia oddechowe regularnie (np. codziennie przed snem lub zaraz po wstaniu z łóżka).

W stresującej sytuacji możesz przywoływać miłe wspomnienia. Dzięki temu poczujesz się lepiej i zapanujesz nad swoimi emocjami. Ważne jest pozytywne myślenie – nie tylko w chwili stresu, ale na co dzień. Pamiętaj, aby każdego dnia zapewnić sobie, chociaż 15 minut na relaks. Regularne rozluźnianie się wpłynie na twoje samopoczucie w stresującej chwili.