Together Magazyn » Aktualności » Muzeum Historyczne Miasta Gdańska wydaje nową książkę dla najmłodszych gdańszczan.

Muzeum Historyczne Miasta Gdańska wydaje nową książkę dla najmłodszych gdańszczan.

Kolejna, czwarta już część edukacyjnego cyklu książeczek, które powstały w ramach Programu Edukacji Muzealnej Sowa realizowanego w Muzeum Historycznym Miasta Gdańska, ukaże się w sprzedaży od 17.12.2016 r. Po Sowim Dworze Artusa, Ratuszu Głównego Miasta oraz Domu Uphagena, dzięki wsparciu finansowemu firmy Dr. Oetker Polska Sp. z o.o., gdańskie muzeum oddaje czytelnikom tom poświęcony Muzeum Bursztynu. Z tej okazji, a także Świąt Bożego Narodzenia, przygotowało dla gdańszczan limitowany pakiet do nabycia w przystępnej cenie 16 zł. Do sklepików Muzeum trafi 1400 sztuk Sowiego Muzeum Bursztynu.

Sowie książeczki to publikacje dla najmłodszych gości Muzeum Historycznego Miasta Gdańska i ich rodziców. Zawierają podstawowe informacje na temat wybranego oddziału, a prezentowane w niej zadania, łamigłówki czy podpowiedzi zabaw dają wspólną radość i rozwijają pozytywne relacje dorosłego z dzieckiem. Publikacja została przygotowana w trzech językach: polskim, angielskim oraz niemieckim. Autorem wszystkich projektów graficznych jest dr Adam Kamiński z Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Książeczkę można wykorzystać także do nauki języków obcych. Zawarte w niej teksty zostały przygotowane w trzech językach –polskim, angielskim i niemieckim.

Jesteśmy niezmiernie wdzięczni firmie Oetker Polska za to, że od kilku lat wspierają inicjatywy edukacyjne i kulturalne naszego Muzeum oraz troszczą się o najmłodszych gdańszczan. Sowie Muzeum Bursztynu to efekt pasji i poszanowania gdańskiej firmy o znanej i szanowanej, światowej marce dla historii miasta, w którym się rozwijała od 1921 r. i dla Muzeum, które realizuje programy edukacyjne budujące tożsamość wśród najmłodszych mieszkańców Gdańska.” – mówi Waldemar Ossowski, dyrektor gdańskiego Muzeum.

Sowie Muzeum Bursztynu powstało w ramach Programu Edukacji Muzealnej Sowa. Jego celem jest pokazanie dzieciom i ich rodzicom drogi do rozwijania pasji i szacunku do przeszłości. „Sowa” składa się z trzech elementów.

SOWOTY to zajęcia dla dzieci i dorosłych, mające na celu integrację społeczną. Ich nazwa pochodzi od połączenia słów „sowa” i „sobota”. Stały się one punktem wyjścia dla wszystkich kolejnych realizacji. Drugi element programu, czyli „MALUSZKI W MUZEUM” to zajęcia skierowane do dzieci w wieku 1-3 lat oraz ich opiekunów. Ich zadaniem jest wytworzenie naturalnego związku pomiędzy przestrzenią muzealną a małym człowiekiem. HISTORYCZNE URODZINY – to weekendowa oferta edukacyjna skierowana dla najmłodszych gości Muzeum, którzy wraz z rodzicami oraz przyjaciółmi pragną zorganizować uroczyste przyjęcie w historycznej oprawie.” – mówi Monika Kryger, kierownik Działu Edukacji MHMG.

Koszt Sowiego Muzeum Bursztynu to 8 zł. W tej samej cenie można nabyć każdą z poprzednich edycji, ale Muzeum przygotowało świąteczną, limitowaną ofertę. Trzy dostępne edycje książeczek, tj. Sowi Dom Uphagena, Sowi Ratusz Głównego Miasta oraz Sowie Muzeum Bursztynu, zamiast 24 zł, będzie można nabyć za kwotę 16 zł. W sklepikach MHMG znajduje się 70 kompletów.

Cykl książeczek został wydany dzięki wsparciu finansowemu Dr. Oetker Polska Sp. z o.o. Firma jest związana z Gdańskiem od 1921 r. Otworzono wówczas pierwszą fabrykę. Obecnie w ofercie znajduje się ponad 200 artykułów produkowanych w trzech zakładach: w Gdańsku (produkty w proszku), w Łebczu (produkty mrożone) oraz w Płocku (słodkie dekoracje). Dr. Oetker jest liderem na rynku krajowym. Cieszy się również szczególnym uznaniem na rynkach międzynarodowych. Firma zatrudnia w Polsce ponad 900 osób i eksportuje produkty do 50 krajów.

Oceń