Together Magazyn » Aktualności » Galeria Madison: Zakończony remodeling wnętrz i otwarcie Punktu Informacji Turystycznej
madison

Galeria Madison: Zakończony remodeling wnętrz i otwarcie Punktu Informacji Turystycznej

Trwający od kilku miesięcy proces przebudowy wnętrza Galerii Madison dobiegł końca. Wnętrza Galerii Madison zmieniły się niemal nie do poznania – są jasne, przestronne i idealnie nadające się do relaksu. Aranżacja przestrzeni w stylu skandynawskim stworzyła wyjątkowy, przyjazny klimat. Galeria zyskała też nową funkcję – od czerwca na parterze działa Punkt Informacji Turystycznej oraz Infopunkt Galerii.

Kolejnym etapem prac remodelingowych będzie stworzenie tarasu zewnętrznego z widokiem na Stare Miasto i estetyzacja fasady budynku, na której znajdą się ujednolicone, monochromatyczne logotypy najemców zgodnie z wytycznymi nowej uchwały krajobrazowej miasta Gdańsk.
galeria madison
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu, jaki osiągnęliśmy. Chcieliśmy zaoferować gdańszczanom i turystom coś zupełnie nowego, stylowego i komfortowego – miejsce, w którym można zrobić wygodne zakupy, dobrze zjeść i zrelaksować się, skorzystać z pełnej strefy usług dodatkowych w jednym miejscu i osiągnęliśmy ten cel – mówi Anna Thomas, Dyrektor Zarządzający Galerii. – Naszym najnowszym sukcesem jest otwarcie wspólnie z Gdańską Organizacją Turystyczną Punktu Informacji Turystycznej, który służyć będzie pomocą tłumnie odwiedzającym naszą Galerię, Stare Miasto i okolice turystom – dodaje Anna Thomas.

Śródmiejskie centrum przyjmuje odwiedzających w zupełnie odmienionych wnętrzach. Wystrój inspirowany jest skandynawskimi designem – modnym, ale jednocześnie ponadczasowym, dzięki swojej prostocie. Do Galerii wprowadzono wygodne meble, jasne kolory i naturalne drewno. Białe okładziny sufitowe i podłogowe odbijają więcej światła, a ciekawy, nawiązujący czasem do domowych przestrzeni design, dopełniony detalami takimi jak: lampy, wygodne fotele czy pufy, dają uczucie komfortu i zaciszności, dzięki czemu miło jest spędzać tam czas.

Śródmiejskość inspiracją do architektury wnętrz

– Uczestnicząc w projektowaniu obiektów śródmiejskich należy pamiętać, że to nie tylko przestrzeń handlowa i usługowa, ale przede wszystkim przyjazna przestrzeń miejska, w której klienci mogą się zatrzymać i zrelaksować. Dlatego tak ważne jest aby kreować przestrzeń funkcjonalną, czytelną i odpowiadającą obecnym potrzebom osób korzystających – mówi Edgar Kaszubski z sopockiego studia projektowego Virgo, odpowiedzialnego za przygotowanie koncepcji remodelingu Galerii Madison.

 – Inspiracją do prac nad nowym wizerunkiem Galerii Madison była siatka ulic miejskich, które kształtują przestrzeń miejską. Te charakterystyczne  „linie ulic” wykorzystaliśmy jako motyw zarówno w elementach architektury wnętrz, jak również w  znakach graficznych identyfikujących nasz obiekt – podkreśla Edgar Kaszubski. Charakterystyczne linie znalazły odzwierciedlenie we wzorach posadzek, w postaci drewnianych ram, a także w podziale panoramicznego ogródka restauracyjnego na piętrze. Ten sam kształt powtarza się w nowym logotypie Galerii oraz w podziale layoutu reklam.

Turystyczna destynacja

Gdańsk jest jednym z najliczniej odwiedzanych miast w Polsce i jedną z najlepszych destynacji turystycznych w Europie – trzecią na liście European Best Destination 2017. Liczba turystów w Gdańsku sięga 2,6 mln rocznie. Galeria Madison od dawna jest otwarta na turystów, którzy chętnie korzystają z możliwości zakupów w samym centrum Gdańska, niedaleko licznych zabytków i hoteli. Teraz galeria oferuje kolejne ułatwienie – na parterze otwarty został Punkt Informacji Turystycznej, prowadzony przez Gdańską Organizację Turystyczną.

– Chcemy, żeby turyści w Gdańsku byli obsługiwani na światowym poziomie, dlatego staramy się być tam, gdzie możemy być najbardziej pomocni – mówi Prezes Zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej, Łukasz Wysocki. – Turyści odwiedzający punkt w Galerii Madison będą mogli uzyskać informacje o atrakcjach turystycznych Gdańska i bieżących wydarzeniach kulturalnych, rozrywkowych oraz sportowych, nabyć Kartę Turysty oraz kupić słodkie pamiątki. Jest to jeden z 3 Punktów Informacji Turystycznej GOT w mieście, które rocznie obsługują ponad 200 tys. turystów – dodaje Wysocki.

5/5 – (1 głosów)