Podnośniki warsztatowe są jednym z najważniejszych elementów ekspozycji większości stanowisk serwisowych i naprawczych. Są one integralną częścią zadań związanych z konserwacją i naprawą pojazdów. Używane więcej razy dziennie niż jakikolwiek inny sprzęt w twoim sklepie, windy to elementy wyposażenia, które powinny znajdować się w każdym sklepie. 

Dwie windy słupkowe

Często cytowany jako najczęstszy rodzaj dostępnych podnośników samochodowych. Dwa podnośniki warsztatowe słupkowe są znane z dwóch solidnych słupków i podtrzymujących ramion stabilizacyjnych. Dwie windy słupowe są bardziej opłacalną alternatywą dla małych sklepów lub amatorów rozpoczynających działalność w branży naprawczej. Są również świetne, biorąc pod uwagę niewielką powierzchnię, jaką pozostawiają w garażu, aby zapewnić wygodę oszczędzania miejsca. Podnośniki warsztatowe symetryczne są łatwiejsze do zidentyfikowania, ponieważ ich słupki są zwrócone bezpośrednio do siebie.

poznaj rodzaje podnośników samochodowych

A zespoły ramion podtrzymujących utrzymują około 50% ładunku. Podczas gdy asymetryczne podnośniki mają wahacze, które nie są tej samej długości z przodu i z tyłu, a nawet mają obróconą konstrukcję słupka. Trzecią dostępną opcją jest winda symetryczna. Zapewniają one użytkownikom możliwość korzystania z asymetrycznego i symetrycznego jednoczesnego działania.

Cztery podnośniki słupkowe

Cztery podnośniki samochdowe słupkowe są przyjazne dla użytkownika i mają szersze grono klientów. Ale są szczególnie popularne wśród hobbystów; garaże domowe i sklep dowolnej wielkości. Wynika to z faktu, że te windy nie potrzebują kotew podłogowych. Ale, jak ze wszystkim, są wady w czterokolumnowych windach. Najbardziej oczywiste jest to, że jeśli planujesz używać tego typu podnośnika do obsługi kół, będziesz również chciał zainwestować w podnośniki mostów przesuwnych, aby podnieść wspomniane koła z pasa startowego. Przykładowe podnośniki kolumnowe możesz zobaczyć m.in. tu: https://motodakar.pl/1161-podnosniki-kolumnowe.

Pierwszym typem podnośnika czteroszybowcowego jest otwarty podnośnik przedni, który jest dostarczany bez przedniej poprzeczki. Umożliwienie operatorom łatwego wsiadania i wysiadania spod pojazdu. Dzięki temu regulacja front-endu jest szybka i bezproblemowa. Drugą opcją jest zamknięty przedni czterokolumnowy podnośnik, co oznacza, że przód podnośnika ma wspomniany pręt z przodu. Wszystko zależy od rodzaju pracy, którą będziesz wykonywać na swoich pojazdach. 

Podnośniki nożycowe

Podnośniki nożycowe to szerokie pojęcie. Ale słowo to obejmuje każdy rodzaj windy, która podnosi swoje pojazdy za pomocą mechanizmów przypominających akordeon pod pasami startowymi. W zależności od konfiguracji cylindrów i prętów podnoszących, podnośniki nożycowe mogą być podnośnikami typu drive-on lub czteroramienne. Podnośniki nożycowe są powszechnie stosowane jako podnośnik w stylu midlift. Mogą być również używane do serwisowania kół, gdzie podnoszenie pojazdu na duże wysokości nie jest wymagane. Przykładowe podnośniki nożycowe zobaczysz tu: https://motodakar.pl/1175-podnosniki-nozycowe-

Podnośniki nożycowe można również podzielić na trzy grupy: typ X, typ równoległoboku i podnośniki pantografowe. Podobnie jak cztery podnośniki słupkowe, podnośniki nożycowe są również dostępne w szerokim zakresie wysokości i pojemności, aby zaspokoić potrzeby profesjonalnych sklepów lub hobbystów. Podnośniki nożycowe o niskim wzroście są znane z podnoszenia do 36 cali nad ziemią.