Together Magazyn » Art. zewnętrzny » Nowy sposób podejmowania decyzji zakupowych – porównywarka produktów

Nowy sposób podejmowania decyzji zakupowych – porównywarka produktów

Zakupy, zakupy – któż z nas ich nie lubi? Moment nabywania nowych produktów jest bardzo ekscytujący i sprawia, że czujemy się usatysfakcjonowani i radośni. Obecnie nie kupujemy już tylko w placówkach stacjonarnych. Natłok obowiązków i brak wolnego czasu spowodował, że znaleźliśmy inny kanał dokonywania transakcji i stawania się posiadaczami nowych towarów. Permanentnie rośnie w siłę handel online, który umożliwia dokonywanie transakcji, bez wychodzenia z domu.

Zakupy przez Internet – klient wygodny

Nowe technologie opanowały naszą codzienność. Portale społecznościowe, komunikatory i inne aplikacje mobilne, z jednej strony ułatwiają życie, a z drugiej wciągają je coraz bardziej do sieci. Natłok obowiązków, pracy i coraz większy brak czasu sprawiły, że nawet robienie zakupów przez Internet staje się coraz bardziej popularne. Dzięki możliwości kupowania różnego typu towarów: sprzętu, maszyn, ubrań czy jedzenia, online oszczędzamy mnóstwo czasu. Klienci stali się coraz bardziej wygodni. Nie chcą marnować godzin na wizyty w galeriach handlowych czy stacjonarnych sklepach. Poza tym, dzięki sprzedaży internetowej mogą oni korzystać praktycznie ze wszystkich sklepów na świecie. Handel stał się globalny.

Jak kupujemy przez Internet?

Zakupy internetowe odebrały nam jeden ze zmysłów – dotyk. Zgodnie z zasadą ich działania, tracąc jeden – wyostrza się drugi – ogromne znaczenie dla klientów ma to, co widzą. Dlatego producenci dokładają wszelkich starań, by przedstawić produkt jak najbardziej realistycznie. Zazwyczaj każdy towar posiada kilka zdjęć z różnych perspektyw i w momencie użytkowania. Poza tym, produkty posiadają szczegółowe opisy z informacjami o cenie i danych technicznych. Ponad to, dzisiejsi klienci chcą mieć rekomendację towaru. Dlatego niezwykle istotne są opinie użytkowników i gwiazdki obrazujące poziom zadowolenia z towaru. Liczba ocen i osób, które kupiły dany produkt działają na nas jak zaklęcie. Warto zwrócić uwagę, że rekomendacje naprawdę są pomocne w podejmowaniu decyzji. Ważne jest to, że użytkownicy redagują je rzetelnie i chętnie dzielą się swoimi odczuciami i opiniami na temat towaru.

Dobrze i tanio – ranking lodówek

Okazuje się, że dzisiejszy konsument jest nie tylko wygodny, ale świadomy i oszczędny. Poza tym, że chętnie robi zakupy przez Internet i zwraca uwagę na zdanie innych użytkowników, to chce mieć pewność, że kupuje najlepszy produkt w najkorzystniejszej cenie. Dlatego w Internecie pojawiły się tzw. porównywarki jak np.: rankingmania.pl, gdzie klient sprawdza ranking lodówek, odkurzaczy, zmywarek czy książek. Dzięki takim platformom w kilka sekund wie, gdzie najlepiej zamówić towar, by nie przepłacić. Użytkownik zdaje sobie sprawę, że cena produktu powiększona jest o marżę sklepu, dlatego chce znaleźć miejsce, w którym najlepiej zamówić towar.

Jak widać robienie zakupów online wiąże się nie tylko z wygodą i oszczędnością czasu, ale również z możliwością szybkiego porównania cen i znalezieniem informacji o produkcie. Klienci doskonale opanowali umiejętność korzystania z Internetu, dzięki czemu dokonują świadomych i przemyślanych decyzji zakupowych.

3/5 – (2 głosów)