Niemal każda firma potrzebuje sprawnego marketingowca, który będzie w stanie wypromować produkty i usługi oferowane przez przedsiębiorcę, a także zbudować pozytywny wizerunek marki. Osoby, które chciałyby spróbować swoich sił w tej branży, powinny jednak najpierw zdobyć niezbędną wiedzę i umiejętności, które pozwolą im na skuteczne wykonywanie przyszłych obowiązków zawodowych.
Praca w marketingu lub public relations – dlaczego warto?
Nikt chyba nie ma wątpliwości, że silna marka, odpowiednia komunikacja i umiejętnie zaplanowane działania marketingowe przekładają się na większą liczbę klientów danej firmy, a co za tym idzie – wyższe zyski. Coraz więcej firm wkracza również na rynek e-commerce, gdzie marketing odgrywa szczególną rolę. Można być zatem pewnym, że zapotrzebowanie na specjalistów z tej branży będzie stale rosnąć. Przedsiębiorcom zależy również na budowaniu dobrego wizerunku firmy – stąd coraz częściej decydują się na zatrudnienie specjalisty ds. PR.
Marketing, reklama i nowe media – kto powinien spróbować swoich sił w tej branży?
W zawodzie marketingowca, specjalisty ds. nowych mediów czy PR świetnie poradzą sobie osoby o wysokich umiejętnościach komunikacyjnych, otwarte na nowości i gotowe na śledzenie bieżących trendów. Praca w tej branży spodoba się też z pewnością osobom, które nie lubią rutyny, entuzjastycznie podchodzą do nauki nowych rzeczy, a kontakt z innymi to dla nich przyjemność. To także dobra ścieżka kariery dla ludzi kreatywnych, kochających wyzwania i potrafiących realizować nawet najbardziej śmiałe projekty.
Czego można nauczyć się na studiach z marketingu i PR?
Wszystko zależy od programu i sposobu realizacji zajęć na danej uczelni. W Wyższej Szkole Bankowej duży nacisk kładzie się na praktyczny wymiar zajęć – tak, by absolwent studiów był świetnie przygotowany do podjęcia pracy w zawodzie. Program kształcenia został zaprojektowany we współpracy z ekspertami branży, a studenci otrzymują dostęp do profesjonalnych narzędzi komunikacji marketingowej. Na zajęciach uczą się stosowania poszczególnych instrumentów, a także opracowują i realizują swoje pierwsze działania z zakresu marketingu i PR.
Studia w WSB na specjalności Marketing i nowe media umożliwiają również opanowanie komunikacji z klientami, kontrahentami, mediami, a nawet przedstawicielami władz społecznych i politycznych. Więcej o programie kierunku można przeczytać na stronie https://www.wsb.pl/chorzow/studia-i-szkolenia/studia-i-stopnia/kierunki-i-specjalnosci/marketing-i-sprzedaz-studia-dofinansowane-z-efs/marketing-i-nowe-media-studia-dofinansowane-z-efs. Co istotne, studia na tej specjalności są dofinansowywane ze środków Unii Europejskiej, co jest dobrą wiadomością dla studentów – umożliwia to obniżenie kosztów czesnego.
Perspektywy zawodowe dla absolwentów studiów
Po ukończeniu studiów z zakresu marketingu i nowych mediów absolwent może podjąć pracę zarówno jako marketingowiec jak i specjalista ds. PR czy rzecznik prasowy. Wbrew pozorom nie są to jednak jedyne dostępne ścieżki kariery. Absolwenci bez problemu powinni również znaleźć zatrudnienie np. w agencjach reklamowych – gdzie mogą zająć się obsługą klientów agencji i zarządzaniem projektami lub np. tworzeniem contentu na potrzeby firm współpracujących z agencją.