Suplementy diety mają na celu uzupełnianie różnych braków substancji aktywnych w organizmie i mogą dzięki temu wspomagać jego działanie. Jakie suplementy warto zażywać regularnie? Czy jest to w ogóle konieczne? Odpowiadamy na pytania!

Czy warto stosować suplementy diety?

Pojęcie suplementów diety odnosi się do rodzaju preparatów, które mają na celu uzupełnienie diety o różne substancje aktywne. Można znaleźć w nich wiele składników, na przykład są to witaminy, substancje mineralne, kwasy tłuszczowe, aminokwasy, wyciągi z roślin, enzymy, probiotyki, aby wspomnieć o paru z nich.

Celem suplementów diety nie jest zastąpienie zdrowej diety, natomiast jej uzupełnianie wtedy, gdy pojawia się niebezpieczeństwo niedoborów czy określone objawy, które nie wymagają jeszcze stosowania leków, ale mogą być zredukowane właśnie przez suplementy.

Zdrowa, zbilansowana dieta jest zatem w stanie dostarczyć do organizmu wszystko, co najważniejsze, dlatego też w takim przypadku suplementacja nie jest konieczna. Decyduje się jednak na nią i tak wiele osób, by wspomagać swoje zdrowie.

Suplementacja – w czym może pomóc?

Dzięki suplementacji z użyciem dobrych preparatów, na przykład jak oferowane przez polską firmę Aliness suplementy, można uzyskać wiele korzystnych efektów.

Przede wszystkim suplementacja pozwoli na sprawniejszą pracę organizmu, a dokładnie różnych jego narządów i układów. Często używana jest ona w poniższych celach:

  • poprawa odporności
  • lepsze trawienie
  • zwiększenie pamięci i koncentracji
  • uspokojenie i relaks
  • zmniejszenie zmęczenia
  • wsparcie układu krążeniowego
  • ustabilizowanie poziomu cukru we krwi

Dobierając odpowiednie suplementy diety, można zatem wspierać swój organizm w tych celach, przy czym trzeba pamiętać, że suplementacja nie będzie zastępowała leków zaleconych przez lekarza.

Suplementy, które warto stosować – co wybrać?

Do suplementów diety, które warto zażywać regularnie, także w określonych porach roku, zaliczane są w szczególności:

  • suplementy z witaminą D – większość Polaków ma jej niedobory, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, ponieważ witamina ta wytwarzana jest w skórze pod wpływem słońca
  • suplementy z magnezem – jego niedobory także dotyczą wielu osób, zwłaszcza pijących kawę, herbatę, stosujących używki, alkohol
  • suplementy z witaminą C – ma ona duże znaczenie nie tylko dla odporności, ale też wspomaga pracę stawów, układu krążenia, dba o młody wygląd skóry
  • suplementy z probiotykami – polecane dla osób, które mają trudności z trawieniem
  • suplementy diety z NNKT – zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, które są ważne dla działania układu krążeniowego

Warto więc dobrać suplementy do własnych potrzeb i stosować je regularnie w trosce o swoje zdrowie.