„Bałtyk” chce podbijać kolejne regiony kraju
– Nasze produkty są znane i lubiane od wielu lat. Czekolady i pralinki produkowane przez „Bałtyk” cieszą się niesłabnącą popularnością głównie na Pomorzu – mówi prezes Zakładów Przemysłu Cukierniczego „Bałtyk” Konrad Mickiewicz i dodaje, że firma nieustannie się rozwija, w związku z czym poszukiwane są nowe kanały dystrybucji.
Dzięki ostatnio podjętym decyzjom produkty ZPC Bałtyk, takie jak likworki, czekolady nadziewane czy pralinki trafią do szerszego grona Konsumentów na terenie południowych regionów Polski.
– Dążymy do tego, aby nasze czekolady zbłądziły pod strzechy nie tylko na Pomorzu – informuje Konrad Mickiewicz, nieprzypadkowo parafrazując słowa polskiego wieszcza.
W tym celu w bieżącym roku firma rozpoczęła współpracę z Grupą Kapitałową Otmuchów w zakresie wspólnej dystrybucji w kanale tradycyjnym. Działanie takie ma wspomóc ekspansję produktów „Bałtyk” na południu Polski.
Grupa Otmuchów (ZPC Otmuchów, PWC Odra, Aerosnack) uzupełniając swoją ofertę o produkty Grupy Bałtyk Bomilla, wykorzystuje swoje kanały dystrybucji. Dzięki temu „Bałtyk” będzie mógł jeszcze silniej zaznaczyć swoją pozycję na rynku, wchodząc ze swoimi produktami na teren kolejnych regionów Polski.
Czekolada z „Bałtyku” produkowana jest już od ponad 90 lat. W roku 2014 w ZPC Bałtyk świętowano 90-lecie powstania firmy i uruchomienia pierwszej linii produkcyjnej.
W 2016 roku czeka nas kolejny jubileusz. Minie 10 lat od powrotu do nazwy ZPC Bałtyk, po przekształceniu na 12 lat w Fazer Polska. Wtedy to wraz z nazwą „Bałtyk” z rynku zniknęła część flagowych produktów. Jednak w 2006 r., po wyjściu z Grupy Cloetta-Fazer i podpisaniu umowy o sprzedaży majątku i brandu „Bałtyk” z włocławską Bomillą, ponownie rozpoczęła się produkcja na rynek krajowy i na eksport. Położono nacisk na rozwój czekolad i czekolad nadziewanych oraz pralinek, a także utworzenie nowych linii produktowych: toffi, likworki, trufle.
Sukces „Bałtyku” tkwi w niezmiennej od lat recepturze. Cały proces produkcji odbywa się na miejscu, począwszy od masy czekoladowej. Daje to niewątpliwie gwarancję jakości wszystkich produktów czekoladowych. To właśnie ta świadomość mocnych stron firmy
i szans rynkowych pomogła w stworzeniu strategii rozwoju, zakładającej ciągłe doskonalenie systemu jakości.
art.sponsorowany