Together Magazyn » Art. zewnętrzny » Wyspy handlowe – nowy wymiar prezentacji produktów
wyspa handlowa

Wyspy handlowe – nowy wymiar prezentacji produktów

Klient „bombardowany” jest setkami bodźców od momentu pojawienia się w pobliżu sklepu. Widzi wystawy sklepowe, które mają zachęcić go do zakupu. Wchodząc do galerii, zostaje wręcz przytłoczony ilością ofert z różnych branż. O jego uwagę rywalizują wszyscy sprzedający, zarówno firmy handlujące w boksach, jak i na wyspach handlowych. Badania konsumenckie pokazały, że nawet jeżeli klient przychodzi do galerii handlowej po konkretną rzecz, to i tak kupi więcej, niż planował. Na jego wolę działają różnorodne akcje promocyjne i sposób ekspozycji towaru. Zainteresowaniem klientów cieszą się wszystkie towary będące w zasięgu ręki, np.: na wyspach handlowych.

Fenomen wysp handlowych

Współczesne kupowanie cechuje się natłokiem informacji, materiałów promocyjnych i towaru. Wszystko jest podporządkowane jednemu celowi – zainteresowaniu klienta i sprostowaniu jego wymaganiom. Towaru jest tak dużo, że potencjalny nabywca ma problemy z wyborem. Nie wie, co kupić, zastanawia się, co jest potrzebne, a bez czego obejdzie się i nie odczuje braku danej rzeczy. Kluczową rolę w dotarciu do klienta i wzbudzeniu w nim potrzeby kupna danej rzeczy jest ekspozycja na stoisku handlowym. W galerii handlowej jest kilkadziesiąt, a czasami nawet ponad 100 stoisk z różnorodnym towarem i usługami. Wszystkie walczą o klienta – chcą zwrócić jego uwagę na oferowany towar. Żeby zaistnieć w takim miejscu, zdobyć uwagę przechodniów, trzeba wyróżnić się na tle konkurencji. Nie jest to proste zadanie. Na pasażu handlowym zwykle funkcjonują trzy rodzaje sklepów: wielkie hipermarkety: ogólny, market ze sprzętem AGD/RTV oraz budowlany, sklepy w boksach – przeważnie znane sieciówki oferujące: odzież, artykuły zoologiczne, prasę i multimedia, książki i artykuły dla plastyków, artykuły spożywcze, telefony i nawigację, sprzęt rekreacyjno-sportowy, artykuły skórzane oraz wyspy handlowe kreo-market.pl/oferta/stoiska/stoiska-handlowe, czyli stoiska, które nie są sklepami. Wyspy handlowe wyróżniają się mniejszym metrażem, brakiem wejścia i możliwości samoobsługi oraz atrakcyjną wizualnie prezentacją towaru.

wyspa handlowa

Cechy wyróżniające wyspy handlowe na tle innych punktów sprzedaży

Wyspy handlowe to recepta na nudę w galeriach. Uwagę klienta przyciągają przeszkleniami, kolorami, podświetleniami, ciekawymi motywami dekoracyjnymi, ładnie wyeksponowanym logo, fantazyjnymi kształtami. Duża ilość półek w połączeniu z estetycznymi przeszkleniami to klucz do handlowego sukcesu. Wyspy handlowe to wyróżniają towar na tle innych ofert w galerii. Badania konsumentów wykazały, że klienci z ciekawości podchodzą do wybranej wyspy handlowej i oglądają ekspozycję. Klient przechodzi obok, widzi coś interesującego i zatrzymuje się na chwilę, aby daną rzecz zobaczyć. Czasem od razu decyduje się na kupno lub robi zakupy przy innej okazji. Towar pokazywany na wyspie handlowej jest widziany przez więcej osób niż w sklepie na pasażu. Nabywca nie musi specjalnie wchodzić do sklepu. Wyspa handlowa to wyjście z ofertą do konsumenta.

Wyspa handlowa a rozpoznawalność marki

W konkurencji o klienta wygrywa ten, kogo markę klient rozpoznaje. Nawet najlepszy towar, który jest nie jest produktem znanej marki, ma mniejsze szanse na sukces niż produkt średniej jakości, ale od znanego producenta. Na rozpoznawalność marki składa się przede wszystkim logo, hasło reklamowe, barwy i asortyment. Marka, która postawi na sprzedaż towaru na wyspach handlowych, od razu zyskuje rozpoznawalność. Klient przechodząc obok widzi logo i towar. Nie musi niczego kupić, aby zapamiętać markę. Ekspozycja towaru i logo wpływają na opinię konsumenta o danej firmie i na preferencje zakupowe.

Funkcjonalność w połączeniu z estetyką

Z punktu widzenia właściciela wyspy handlowej kreo-market.pl/realizacje najważniejsza jest funkcjonalność i elegancki wygląd. Stoisko musi dawać możliwość rozmieszczenia całego towaru, ciekawego wyeksponowania go i komfortowej pracy dla sprzedawcy w trakcie obsługi klienta. Wygodna praca to także kwestia bezpieczeństwa- sprzedawca jest oddzielony od klienta i ma możliwość sprawnej obsługi kupujących.

Jako część hipermarketu

Wyspy handlowe nie muszą być samodzielnymi stoiskami na pasażu. Mogą być ladą lub tworzyć osobną przestrzeń handlową , np.: stoisko z serami, mięsem, rybami. Duże przeszklenia zapewniają doskonałą widoczność towaru i chronią go przed potencjalną kradzieżą. Zapewniają wygodny dostęp do towaru i bezproblemową obsługę klienta. Szafki pod ladą umożliwiają przechowywanie zapasów magazynowych.

Największą zaletą wysp handlowych jest stały przypływ klientów i możliwość bezpośredniego dotarcia do konsumenta. Obok stoisk ruch jest praktycznie przez cały czas. Sprzedaż towaru na wyspie handlowej jest tańsza niż wynajęcie boksu. Mniejsze opłaty oznaczają większe przychody ze sprzedaży. Obecność dużej liczby konsumentów to gwarancja zbytu towaru. Wyspa handlowa to estetyczne i funkcjonalne miejsce sprzedażowe. Dzięki wolnostojącym punktom sprzedaży mniejsze przedsiębiorstwa mogą na równi konkurować ze światowymi gigantami i przyciągać uwagę klientów.

.

Oceń