Together Magazyn » Aktualności » Jak pakować w duchu zero waste? W czeskim sklepie internetowym z orzeszkami to wiedzą.
biznes woman z laptopem

Jak pakować w duchu zero waste? W czeskim sklepie internetowym z orzeszkami to wiedzą.

Ciekawi Cię pakowanie w duchu zero waste? W takim razie mamy dla Ciebie historię sklepu internetowego, który stawia na maksymalny recykling materiału opakowaniowego. Zainspiruj się.

Posiadasz e-shop, który widzi sens w zrównoważonym rozwoju? Sprawdź w jaki sposób pracuje czeska firma Šufan.cz, producent maseł orzechowych, w duchu zrównoważonego rozwoju i zero waste (bezodpadkowym). Zainspiruj się.

Dowiesz się czym się da zastąpić tektura falista albo jak pudełka kartonowe mogą być użyte do ostatniego kawałka.

Oszczędne dla środowiska rozwiązania są wprowadzane zarówno na produkcji, jak i w pakowaniu. A jak to wygląda w praktyce?

Starają się maksymalnie korzystać z kartonów od dostawców

Kierują się mottem: jakiekolwiek pudełko = dobre pudełko. Dlatego każdy materiał opakowaniowy, który dostanie się im do rąk, jest wykorzystywany do pakowania. Zakup nowych opakowań starają się redukować do minimum. Dlatego wykorzystują kartony, które w innym wypadku byłyby wyrzucone, co do ostatniego kawałka.

Pudełka tną na mniejsze kawałki i pakują nimi masło orzechowe w słoiku. W ten sposób upieką przysłowiowe dwie pieczenie na jednym ogniu. Słoiki są nie tylko przygotowane na pełną niebezpieczeństw podróż do klienta, ale również są zapakowane do materiału, który w innym wypadku skończyłby w niebieskim koszu na odpadki papierowe.

puszka opakowana w kartonowe pudełko

Pudełka i kartony są przez nich również używane jako wypełniacz. Wystarczy je pociąć na kawałki, a w ten sposób otrzymują papierowy wypełniacz za darmo. Dzięki temu produkty zapakowane do pudełka po nim nie latają i nie obijają się o siebie.

Trwało to jakiś czas, zanim Šufan.cz dopracował koncepcję pakowania zero waste do swoich potrzeb. Wynik jest tego wart. Ich sposób pakowania oceni nie tylko środowisko naturalne, ale również klienci, którzy nadają na podobnych falach.

5/5 – (1 głosów)