Together Magazyn » Więcej » Employer branding – dla kogo ma znaczenie wizerunek firmy?

Employer branding – dla kogo ma znaczenie wizerunek firmy?

Employer branding, czyli inaczej budowanie wizerunku pracodawcy, zyskuje sobie coraz większą popularność wśród firm. Nic dziwnego, w końcu wchodzimy w erę rynku pracownika! Dlatego specjaliści, poszukujący pracy w Gdańsku, stoją na coraz lepszej pozycji i to firma często musi się starać pozyskać ich dla siebie. Temu właśnie służy EB. Ale czy tylko? Dowiedz się, na czym polega employer branding!

Wizerunek na zewnątrz, czyli jak przyciągnąć najlepszych

Jaka firma przyciągnie najwięcej wartościowych pracowników? Czy znaczenie ma tylko oferowana pensja? W żadnym wypadku! Niezwykle ważna jest również opinia o danym miejscu pracy w Gdańsku. Wykwalifikowany specjalista najprawdopodobniej wybierze rozpoznawalną i prestiżową markę, w końcu firmy muszą pracować na nią latami! Składa się na to cały szereg działań PR-owych, wymagających przemyślanej strategii, a jeden błąd może sporo kosztować. Jednym z głównych sposobów jest tu budowanie odpowiedniej pozycji i wizerunku marki… w sieci! Obecnie bowiem to medium jest niezwykle ważne w procesie rekrutacji.

Dlaczego opinie są ważne?

Każda firma powinna zadbać o to, jak jest postrzegana. Coraz więcej z nich dostrzega, jak ważne są choćby opinie zamieszczane na forach internetowych. Jednak nie powinno się starać pozbyć negatywnych uwag – to tylko pogorszy sprawę. Nie da się bowiem pilnować każdego istniejącego forum, a usuwając opinie, firma naraża swoją reputację na szwank. Dlatego najlepszą strategią wydaje się profesjonalne odpieranie zarzutów.

Rekrutacja na najwyższym poziomie

Co jeszcze pozwoli przyciągnąć specjalistów? Odpowiednie redagowanie ogłoszeń o pracę w Gdańsku! Koniec z banałami o “młodym, dynamicznym zespole” albo potrzebie zatrudnienia “kreatywnego i odpowiedzialnego” pracownika! Przede wszystkim warto dopasować treść do charakteru firmy i stanowiska. Dobry kandydat to doceni! Szukając grafika czy copywritera do agencji kreatywnej, należy stworzyć interesujące, niebanalne ogłoszenie, a starając się o znalezienie programisty, postawić na konkrety i przejrzystość. Wydaje się to oczywiste, a jednak wiele firm w ogóle nie przywiązuje do tego wagi.

Zmiany trzeba zacząć od środka!

Przyciąganie wartościowych kandydatów to niezwykle ważne zadanie employer brandingu. Żadna firma nie powinna zapominać jednak o tych, którzy już dla niej pracują! To oni w dużej mierze tworzą jej wizerunek. Nie chodzi wyłącznie o jakość ich pracy, która wpływa na odbieranie danej marki przez klientów. Przecież większość negatywnych opinii zamieszczają właśnie niezadowoleni pracownicy! Na pewno trudno będzie uniknąć pojawienia się w sieci chociaż kilku krytycznych wpisów. Przecież mogą być pisane przez osoby, które np. nie radziły sobie z obowiązkami, ale za zwolnienie winią byłego pracodawcę. Jednak warto zminimalizować liczbę złych opinii na forach, a nawet stworzyć dla nich przeciwwagę. Jeżeli osoby aktualnie zatrudnione będą szczerze zachwalać pracę w firmie i zachęcać innych do aplikowania na wakat, będzie to najlepszą reklamą!

Employer branding staje się coraz bardziej doceniany przez pracodawców i przynosi doskonałe efekty! Nie tylko opłaca się on firmie, ale też poprawia warunki pracowników! Widzisz, że u Ciebie szef nie chce go wdrożyć? Znajdź nową pracę w Gdańsku! Wejdź na GoWork.pl i wybierz ofertę idealną dla siebie!

Oceń