Pomimo ciągle zmieniającej się natury algorytmów wyszukiwarek, ruch organiczny pozostaje jednym z najbardziej stabilnych i wartościowych źródeł leadów i klientów dla firm. Spoglądając na rok 2022, konieczne jest rozpoznanie podejścia do SEO, uwzględniające szeroki zestaw czynników rankingowych, tym bardziej, że udział Google w rynku wyniósł 87% w poprzednim 2021 roku. Właśnie dlatego w tym artykule omówimy najważniejsze korzyści płynące z SEO dla Twojej firmy, sprawdź!
SEO pomaga zwiększyć ruch w witrynie
Pierwszym i zdecydowanie największym argumentem przemawiającym za SEO, jest to, że pomaga znacznie zwiększyć ruch w witrynie. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest całkowicie zorientowana na klienta, a dobra strategia działań SEO pomaga Twoim stronom dotrzeć do odpowiednich odbiorców poprzez zapytania, które wpisują w wyszukiwarkę. Skutkuje to wysokiej jakości ruchem kierowanym do witryny bez konieczności przekonywania odwiedzających w jakikolwiek nachalny sposób.
Zyskujesz większy autorytet marki
W 2022 roku istotną wartość będzie mieć też autorytet wśród odwiedzających, a widoczność w wyszukiwarkach zapewnia ten aspekt. Jeśli ludzie aktywnie szukają informacji o Twojej marce, Google z większym prawdopodobieństwem nagrodzi Cię wysoką pozycją w rankingu, a gdy użytkownicy po rozpoczęciu wpisywania hasła zobaczą Twoją witrynę nad innymi, zapewni to doskonałe wrażenia i zwiększy wiarygodność wśród potencjalnej bazy klientów. Warto pamiętać, że im dalsza jest strona, tym mniej godna zaufania dla użytkowników, nie wspominając już o tym, że często odległe strony są kompletnie przez nich pomijane.
Zapewnia lepsze wrażenia klientów
Lepsze wrażenia klientów to jedna z tych oczywistych korzyści SEO. Gdy Twoja witryna zapewnia wrażenia odwiedzającym, zwiększają się szanse na uzyskanie większej liczby kliknięć i wizyt, ale też i konwersji. Dobra strategia SEO pomoże poprawić Ci takie rzeczy jak czas ładowania, łatwość poruszania się po stronie czy inne problemy, które mogą mieć bezpośredni wpływ na to, jak klienci postrzegają Twoją firmę. Czy kiedykolwiek wylądowałeś na stronie internetowej i po chwili natychmiast ją opuściłeś, bo nie wiedziałeś, gdzie kliknąć lub zbyt wolno się wczytywała? Właśnie dlatego tak ważne jest, aby myśleć o tym, co dzieje się w głowie klienta, gdy odwiedza Twoją stronę. Wdrażając działania SEO musisz dbać o aspekty techniczne i wizualne, co polepszy doświadczenia użytkownika, jednocześnie poprawiając Twoją pozycję w wyszukiwarkach.
SEO poprawia wskaźnik zaangażowania
Ten rok, podobnie jak poprzedni, będzie utrzymywał wysoki poziom użytkowników online, dlatego ich dobre wrażenia mogą oznaczać jedno: więcej czasu w witrynie. Wysokie zaangażowanie odwiedzających wiąże się ze zwiększonym ROI, a to z kolei oznacza lojalność klientów dla Twojego produktu. Jeśli nawigacja na stronie jest łatwa i dostarczasz informacji, których poszukują Twoi odbiorcy, to prawdopodobnie bardziej zaangażują się w treści. To znacznie poprawi czas spędzony w witrynie i przełoży się na wyższy wskaźnik zaangażowania i samą świadomość marki.
Pozycjonowanie pomaga zmaksymalizować kampanie PPC
Płatna reklama w wyszukiwarkach i działania optymalizacyjne SEO bardzo dobrze ze sobą współpracują. PPC (płatne działania reklamowe) może pomóc Twojej witrynie pojawiać się na górze stron, a SEO zrobi to samo, dzięki czynnościom organicznym. Połączenie obu wyników może zdecydowanie poprawić efekty aktywności, które podejmujesz. Co więcej, działania SEO są darmowe, więc poza dokonaniem inwestycji na tworzenie treści czy walką o poprawność technicznych aspektów, nie ma żadnych innych bieżących kosztów.
SEO daje przewagę konkurencyjną
I wreszcie zaleta, którą wszyscy lubią słyszeć: pozycjonowanie daje przewagę nad konkurencją. Twoi konkurenci z pewnością zainwestowali w optymalizację pod kątem wyszukiwarek, co oznacza, że Ty też powinieneś. Inwestując w SEO, firmy mogą często zdobywać udział w rynku, wyprzedzając swoich konkurentów w wynikach wyszukiwania. Wyniki na pierwszej stronie Google mogą przekraczać nawet 90% ruchu, dlatego jest o co walczyć. Warto też zaznaczyć, że działania SEO wyrównują szanse, ponieważ niezależnie od tego czy prowadzisz małą firmę czy kierujesz gigantem rynku, każdy jest równy i działa według własnego schematu, nie ma tu możliwości opłacenia wyższej pozycji.
SEO ma wiele zalet, które czynią z niego niezwykle ważną część strategii marketingowej. Nic więc dziwnego, że firmy na całym świecie inwestują właśnie w te działania, aby rozwijać swoją działalność, ponieważ mogą prowadzić do wzrostu w dłuższej perspektywie. Tak naprawdę, nie ma powodu, dla którego nie powinieneś inwestować w usługi SEO, jednak cały trik polega na tym, by robić to dobrze. W Smartbuzz naszą specjalnością jest pozycjonowanie Drupal CMS, o czym więcej wspominamy tutaj – https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-drupal. Jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z naszymi ekspertami jeszcze dziś.