Prestashop omnibus to dyrektywa, która obowiązuje od 1 stycznia 2023 roku. Jednym z jej założeń jest prezentowanie najniższej ceny produktu na 30 dni przed wdrożeniem aktualnej promocji. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się szczegółów.
Na czym polega moduł o najniższej cenie produktu?
Moduł na omnibus informuje o możliwości prezentowania historii ceny. Możliwe jest zdobycie informacji o cenach danych produktów, ich zmianach oraz edycji promocji. To rozwiązanie zadba o to, by zebrane ceny były poprawne, ale niezależnie od tego, jaki jest sposób edycji. W trakcie dodawania promocji moduł przeskakuje przez wszystkie wpisane ceny produktów z okresu ostatnich 30 dni.
Następnie należy wybrać najniższą cenę i ustawić ją jako odpowiednią cenę przed wprowadzeniem promocji. Cena ta będzie wyświetlała się do zakończenia promocji, która aktualnie panuje. W przypadku kolejnej obniżki dodatek zostanie ponownie pobrany z historii oraz ustawi ją prawidłowo. Żeby rozpocząć dyrektywy omnibus, czyli najniższą cenę produktu przed promocją, należy wyświetlić produkty posiadające obniżkę. W przypadku pojawienia się kolejnej z obniżek pobrana zostanie cena wraz z historią i zostanie ustawiona prawidłowo.
Żeby spełnić wymóg związany z dyrektywą omnibus, wyświetlone zostaną produkty posiadające aktualnie promocję. Żeby taka cena była zaprezentowana moduł musi posiadać w swojej historii cenę, która była przed utworzeniem promocji bądź ceny w danym produkcie.
Wyświetlenie najniższej ceny z ostatnich 30 dni przed aktualną promocją może być realnym wymogiem, który umożliwi spełnienie wymogów dyrektyw Omnibus. Jeżeli chcemy porównać wyświetlenia najniższej ceny z przeciągu ostatnich 30 dni przed aktualną promocją, musimy spełnić wymogi w temacie prezentacji cen. Warto dowiedzieć się, czy rozwiązanie posiada taką samą funkcjonalność do podobnych modułów.
Ceny produktu – co warto wiedzieć?
Historia ceny produktu umożliwia dodanie następnej ciekawej opcji. Możliwe jest wyświetlenie cen sprzed ostatnich 30 dni licząc od dnia dzisiejszego. Historię cen można pozostawić wyłączoną bądź włączyć na wszystkie produkty lub te, które są w promocji. Jeśli w naszym sklepie chcemy umożliwić łatwe porównywanie cen w ciągu minionych 30 dni, ta opcja sprawdzi się świetnie. W prosty sposób można potwierdzić wiarygodność naszych cen w oczach naszych klientów oraz zbudować u nich nasze zaufanie. Taką historię można przedstawić na stronie naszego produktu w formie nowoczesnego wykresu liniowego, słupowego bądź tabeli z danymi.
Dodatkowo w momencie, gdy produkt posiada najniższą cenę z wygranego zakresu, opcjonalnie w momencie, gdy wyświetlany tekst informuje nas o tym, że produkt jest w najniższej cenie. Możemy samodzielnie wybrać tekst, kolorystykę oraz wygląd bez pomocy programisty. Opcja ta na karcie produktu nie wymaga spełnienia dyrektywy Omnibus, bowiem jest to dodatkowa funkcja, którą możemy włączyć w sklepie, jeśli mamy taką potrzebę.
Moduł omnibus – czy możemy go dostosować do naszych potrzeb?
W prosty sposób możemy bezpośrednio z panelu administracyjnego naszego sklepu dostosować nasz profil. Niezależnie czy chcemy wyświetlić cenę sprzed 30 dni czy tą przed promocją, możemy wybrać z danego zakresu. Możliwe jest również podzielenie konfiguracji graficznej dla opcji, tak by mieć nad nimi większą kontrolę. Funkcjonalność modułu opiera się na pięciu estetycznych i w pełni responsywnych sposobów wyścielenia cen: jest to wykres słupowy, wykres liniowy, tabela wraz z historią cen oraz informacja tekstowa.
Na stronie produktu ważny jest profesjonalny wygląd oraz unikanie rozproszenia klienta. Z takimi założeniami powinien być zaprojektowany moduł. Z drugiej strony każdy sklep jest inny, stosuje różną kolorystkę w zależności od jej identyfikacji graficznej brandu. Niezależnie od tego, w jaki sposób prezentowane są nasze wyniki, będziemy mogli wybrać styl pasujący do naszego sklepu. Poza tym moduł automatycznie sam rozpozna czy prezentacja sklepu w cenie brutto bądź netto, wyświetli nam odpowiednią cenę wraz z podatkiem lub bez niego.
Szybki dostęp do historii cen
Cena produktu w naszym sklepie może zmieniać się dynamicznie. Przed rozpoczęciem promocji warto sprawdzić, czy moduł działa, tak jak tego oczekujemy. Przed wdrożeniem nowej promocji bądź w czasie trwania możemy chcieć sprawdzić, jaka cena produktu dominowała w ciągu ubiegłych 30 dni. Starczy, że wejdziemy w edycje danego produktu, a kolejno w zakładkę moduły na produkcie i wybierzemy dany dodatek. W module znajdziemy czytelną tabelę, która będzie zawierała najważniejsze informacje oraz dane. Tabela będzie wraz z przystosowanymi cenami oraz rozbiciem ich na kombinacje. Możliwa jest też opcja, która umożliwia pozbycie się wybranej ceny historycznej, jeżeli popełnimy błąd podczas dodawania tych promocji w produkcie.
Wybierając to rozwiązanie, spełniamy wymóg prezentowania ceny przed wdrożeniem dyrektywy. Zgodnie z obecnymi przepisami poinformowanie klienta o obniżkach oraz cenach jest konieczne. Wiele potrzebnych informacji można uzyskać na stronie x13.pl.