Together Magazyn » Aktualności » Poznaj bohaterów swojego dziecka – wyjątkowa współpraca Komitetu Ochrony Praw Dziecka oraz agencji You’re Welcome
Dziecko wśród zabawek

Poznaj bohaterów swojego dziecka – wyjątkowa współpraca Komitetu Ochrony Praw Dziecka oraz agencji You’re Welcome

Dzieci uwielbiają postaci z bajek, gier i innych mediów. Często traktują je jako wzory do naśladowania czy wręcz swoich przyjaciół. Są one dla nich ważne, ponieważ dzięki nim mogą zrozumieć pewne sytuacje oraz towarzyszące im emocje. Z tego względu rodzice powinni wiedzieć, kim inspirują się ich pociechy i dlaczego. Już niedługo będzie to o wiele łatwiejsze dzięki wyjątkowej inicjatywie, która jest wynikiem współpracy Komitetu Ochrony Praw Dziecka oraz agencji You’re Welcome!

Bohaterowie bajek jako przyjaciele dziecka – dlaczego jest to takie ważne?

Posiadanie ulubionych postaci z bajek to pierwsze, bardzo ważne relacje paraspołeczne. Dzieci podświadomie wybierają sobie swoich ulubieńców na podstawie tego, że się z nimi utożsamiają albo dlatego, że chciałby się z nimi utożsamiać. Często więź z taką postacią jest bardzo silna, przez co niezwykle ważna.

Zdaniem specjalistów, wybór ukochanego bohatera ma ogromny wpływ na poczucie własnej wartości. Z jego pomocą dziecko może także lepiej rozumieć swoje potrzeby i pragnienia, a także odkrywać swoją wrażliwość. W ten sposób uczy się również empatii, rozwija inteligencję emocjonalną i dowiaduje się, jak odnaleźć się w relacjach z innymi.

Odpowiedzialni rodzice chcą wiedzieć, jakie postaci z bajek są szczególnie lubiane przez ich dzieci i dlaczego to właśnie one stały się dla nich takie ważne. Współcześnie trudno jednak nadążyć za wszystkimi nowościami. W dobie Internetu, telewizji maluchy mają dostęp do „milionów” bajek, w których występują niezliczone ilości bohaterów. Na szczęście, zagubieni, w cybernetycznym świecie, rodzice już niedługo będą mogli w rzetelny sposób sprawdzić, kim właściwie jest ulubiona postać ich dziecka.

dzieci przebrane za bohaterów z bajek

Czy wiesz, kim inspiruje się Twoje dziecko?

„Za sprawą miliona subskrypcji na kanale Youtube określonej bajki można się domyślić, że maskotki odzwierciedlające główne postaci z tej bajki będą cieszyły się powodzeniem wśród dzieci.

Nie rzadko przewidzenie potencjału bajki wymaga skrupulatnej analizy jej treści. Trudno by to robił każdy Rodzic.

Bohaterowie bajek, poza tym, że latają, mają super gadżety, eksplorują oceany dostarczają przykładów rozwiązań dla problemów, z którymi na co dzień spotykają się dzieci. Dzieci z bajek często czerpią wsparcie, utożsamiają się z postaciami, współczują im, przerabiają ich błędy, czasami kształtują odpowiedni wzorzec swojego postępowania, a czasami kibicują bohaterom w naprawieniu błędów. Chociaż okoliczności bajek nierzadko są oderwane od rzeczywistości to emocje bohaterów wydają się bardzo zbieżne z tym co przeżywają dzieci na co dzień i wg. mnie to jest największą wartością dostarczaną dla widza.

Myślę, że analiza treści bajek mogłaby podpowiedzieć rodzicom pola do rozmów ze swoimi dziećmi i w efekcie zbliżyć ich do siebie.” – Michał Pękała, od 2009 związany z branża zabawek w firmach Toysto oraz Orbico, który jest laureatem Konkursu Świat Przyjazny Dziecku, organizowanego przez KOPD.

W odpowiedzi na wskazane zapotrzebowanie Komitet Ochrony Praw Dziecka we współpracy z agencją reklamową You’re Welcome stworzy projekt, w ramach którego postacie ze znanych bajek zostaną gruntownie przeanalizowane i scharakteryzowane. Będzie to pierwsza taka inicjatywa, zorganizowana na tak szeroką skalę. Na specjalnym blogu regularnie będą pojawiać się dokładne opisy, w których wyjaśnione zostanie to, w jaki sposób dani bohaterowie mogą stanowić wzorce dla dzieci.

Jesteśmy bardzo szczęśliwi i dziękujemy za zaproszenie do projektu. Temat bajek, relacji, wzmacniania dzieci jest nam oczywiście bardzo bliski – z racji 43-letniej pracy naszego stowarzyszenia na rzecz dzieci, młodzieży oraz ich opiekunów. Zawsze chętnie bierzemy udział w mądrych, wartościowych projektach, stworzonych z pasji do tworzenia świata mądrego i przyjaznego – skomentowała Magdalena Stachowiak-Alexandrowicz, Manager ds. PR i Promocji oraz Członek Zarządu Krajowego KOPD.

Rodzice często mają obawy co do bajek, które na pierwszy rzut oka wydają się być mało wartościowe. Tymczasem występujące w nich postaci mogą reprezentować ukryte wartości, np. odwagę, wytrwałość czy uczynność. Mając tego świadomość mogą uważniej kontrolować treści, które trafiają do ich dzieci.

Zasugerowana Inicjatywa spotkała się z aprobatą Komitetu Ochrony Praw Dziecka, który chętnie zaangażował się we współpracę. Zadaniem tej organizacji jest ochrona najmłodszych obywateli przed krzywdą oraz naruszaniem ich podstawowych praw i interesów. Specjaliści wchodzący w skład organizacji zajmą się wnikliwą analizą psychologiczną postaci. Opisy będą podzielone oczywiście na grupy wiekowe, ponieważ każda z nich ma swoją specyfikę oraz inne potrzeby.

Pierwszym opisywanym bohaterem będzie Bing (króliczek z brytyjskiej bajki, który w swoich przygodach pokazuje różne codzienne sytuacje dzieci w wieku ok. 3 lat) Ważny uwagi jest fakt, że to kampania z króliczkiem Bingiem stworzona i przeprowadzona przez agencję marketingową You’re Welcome pozwoliła nam zrozumieć, że Bing to „Więcej Niż Bohater”. Bing jest nie tylko uroczą maskotką – staje się przyjacielem dzieci, ponieważ pomaga im oswajać się z nowymi, często stresującymi wyzwaniami.

W efekcie ta kampania była też inspiracją dla Michała Pękały do stworzenia założeń projektu i zaproszenia do realizacji go przez KOPD i Agencję You Re Welcome.

Komitet Ochrony Praw Dziecka to stowarzyszenie działające na rzecz dzieci i ich rodziców, opiekunów od 1981 roku. Więcej informacji na temat organizacji można znaleźć na stronie www.kopd.pl i na kanałach social media https://www.facebook.com/KomitetOPD

Zachęcamy do śledzenia rozwoju tej inicjatywy. Pierwsza seria artykułów powstanie we współpracy z firmą Orbico, ale zapraszamy do kooperacji także inne przedsiębiorstwa i organizacje. Zapisz się do newslettera, by otrzymać najnowsze informacje o kolejnych działaniach w ramach kampanii.

Jeśli chcesz dołączyć do akcji jako partner, zachęcamy do kontaktu na maila: hello@yourewelcome.pl. Wspólnie możemy tworzyć wartościowe treści dla rodziców, by mogli być bardziej świadomi, rozsądni i odpowiedzialni!

5/5 – (8 głosów)