Together Magazyn » Art. zewnętrzny » Opakowania na wyroby cukiernicze – o czym należy pamiętać?

Opakowania na wyroby cukiernicze – o czym należy pamiętać?

Na całym świecie możemy spotkać wielbicieli słodkości, szczególnie czekolady. Mleczna, biała, z karmelem lub owocami, zapewne, ile osób na świecie tyle chętnych by opowiedzieć o swojej wymarzonej tabliczce czekolady. Jednak czy zdajemy sobie sprawę, że nie tylko smak czekolady wpływa na nasz wybór? Zatem sprawdźmy jakie są trendy na rynku opakowań wyrobów czekoladowych i o czym należy pamiętać przy tworzeniu opakowań w tej branży?

Opakowania wyrobów czekoladowych

Opakowania na czekoladki to nie tylko ładny kolor czy ciekawy kształt. Opakowania na wyroby cukiernicze przedstawiają historię i opowiadają konsumentom o wartościach jakie niesie ze sobą ten słodki wybór. Przykładem może być tutaj firma Wedel, której historię odświeżonego designu opakowań czy nowych produktów z czekolady opowiada Zebra, na grzbiecie której siedzi mały sympatyczny chłopiec. Częste żarty sytuacyjne pokazane w reklamach pozwalają sympatyzować się z bohaterami. Opakowania czekolady Wedel z tej edycji, również przedstawiają Zebrę i chłopca, przypominając odbiorcom o opowiadanej historii.

Opakowania spersonalizowane

Posiadanie opakowania z własnym imieniem czy hasłem, mottem to część trendu od lat goszczącego na rynku. Opakowania spersonalizowane są z nami od pewnego czasu, a producenci robiący opakowania dla cukiernictwa nie pozostają w tyle. Interesującą akcje promocyjną pokazała także firma Tony Chocolonely, której wyroby czekoladowe są bardzo popularne w zachodniej Europie, m.in. w Belgii czy Niderlandach. Firma Tony, produkując limitowane opakowania swoich wyrobów czekoladowych pozwoliła klientowi na poczucie niesamowitej wyjątkowości. Bowiem każde opakowanie było jedno jedyne i nigdy nie powstało drugie takie samo. 

Opakowania wyrobów czekoladowych powinny namawiać do kupna poprzez ciekawą historię, zachęcającą do dalszego poznawania produktów. Należy pamiętać, że twórcy opakowań na czekoladki prześcigają się w pomysłach na ich personalizację, unikatowe opakowanie a wszystko po to by zbudować narrację, która naprowadzi klientów na ich słodki wybór.

Więcej informacji na ten temat można przeczytać w artykule: Trendy w opakowaniach wyrobów czekoladowych – https://www.strategic-packaging.com/pl/trendy-w-opakowaniach-wyrobow-czekoladowych.

Oceń