Together Magazyn » Art. zewnętrzny » Jak wybrać kuriera dla sklepu internetowego?
adobestock

Jak wybrać kuriera dla sklepu internetowego?

O popularności sklepu internetowego świadczy nie tylko atrakcyjna oferta i dostępność produktów, ale też szybka, łatwa i tania dostawa zamówienia. Dlatego tak ważny jest odpowiedni wybór firmy kurierskiej.

Wybierajac kuriera do swojego sklepu internetowego trzeba pamiętać o tym, że oferta powinna być atrakcyjna zarówno dla sklepu, jak i dla klienta. Dostawa musi być szybka, a ceny atrakcyjne. Dodatkowo klient powinien mieć wybór sposobu dostawy. Warto więc rozpocząć współpracę z więcej niż jedną firmą kurierską lub skorzystać z usług pośrednika. Dzięki temu ofertę będzie można dobrać w zależności od swoich aktualnych możliwości oraz oczekiwań klientów.

Kurier dostosowany do potrzeb

Wybierając kuriera trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, na czym najbardziej nam zależy, czy na szybkości dostawy czy np. niskiej cenie. Wiele zależy też od tego, jak wiele paczek będziemy wysyłać, jakiej będą one wielkości i czy interesuje nas opcja tylko wysyłki krajowej czy też zagranicznej. Ważna będzie też waga i rozmiar paczek, może się bowiem okazać, że w jednej firmie kurierskiej bardziej będzie się opłacać wysyłać paczki o większych rozmiarach czy w większej ilości, a w innej z kolei atrakcyjne będą ceny pojedynczej przesyłki. Jeśli będziemy wysyłać np. przedmioty bardzo delikatne, które podczas transportu łatwo mogą ulec zniszczeniu to trzeba wybrać takiego kuriera, który zapewni bezpieczną dostawę i ochronę przesyłki z delikatną zawartością. Kurier dla sklepu internetowego musi też być dyspozycyjny i być w stanie odebrać, a następnie dostarczyć np. duże ilości przesyłek w krótkim czasie. Jeśli zależy nam na dostawie przesyłek w soboty to warto wcześniej sprawdzić, czy firma kurierska zapewnia taką możliwość. 

Postaw na różnorodność

Klient sklepu internetowego powinien mieć możliwość samodzielnego wyboru sposobu dostawy, dlatego w swojej ofercie warto postawić nie tylko na przesyłkę kurierską, ale też na dostawę do paczkomatu czy opcję odbioru przesyłki w punkcie. Paczkomaty to forma wysyłki obecnie bardzo popularna wśród klientów. Paczkomaty inpost są dostępne w coraz większej liczbie lokalizacji, co oznacza, że klient może wybrać paczkomat blisko swojego miejsca zamieszkania, nawet w mniejszym mieście. Jest to spore ułatwienie, gdyż nie trzeba czekać o konkretnej godzinie na kuriera, tylko zamówienie można odebrać w wybranym paczkomacie w najbardziej dogodnym dla siebie czasie. Dodatkowo klient korzystając ze sklepu internetowego powinien mieć możliwość wyboru, czy chce zapłacić za zamówienie z wyprzedzeniem np. korzystając z karty, przelewu internetowego, płatności blik czy też woli zapłacić dopiero przy odbiorze, dlatego sklep internetowy powinien też zapewnić opcję płatności za pobraniem.

Umowa z kurierem czy brokerem?

Sklep internetowy ma możliwość podpisania umowy z jedną firmą kurierską lub skorzystania z usług pośrednika kurierskiego. Plusem tego drugiego rozwiązania jest to, że korzystając z pośrednika klient zyskuje dostęp do ofert różnych firm kurierskich i może porównać ich ceny oraz warunki świadczenia usług, a tym samym wybrać ofertę najlepszą dla siebie. Dodatkowo ceny kuriera zamówionego przez firmę pośredniczącą będą niższe. Co więcej broker w imieniu klienta będzie ustalał wszystkie warunki świadczenia usług, a także pomoże np. w przypadku niewywiązania się kuriera z umowy, zaginięcia przesyłki czy jej zniszczenia. Wysyłanie paczek za pośrednictwem takiego serwisu jak np. Allekurier to spora wygoda. Wszystko można załatwić online bez wychodzenia z domu. Kurier odbierze przesyłkę bezpośrednio ze sklepu internetowego i dostarczy prosto pod drzwi odbiorcy, do paczkomatu lub punktu wybranego przez klienta. Przez stronę brokera można też zamówić takie usługi jak np. dodatkowe ubezpieczenie przesyłki, a wszystko to o wiele taniej niż bezpośrednio u przewoźników.

Oceń