O tym, w jaki sposób uczynić przestrzeń do pracy bardziej ergonomiczną napisano już naprawdę wiele, ale z jakiegoś powodu rzadko mówi się o tym, że doskonałym sposobem na ułatwienie sobie pracy jest wynajem biur serwisowanych.
Pomoc w wykonywaniu części obowiązków
Większość firm, które odniosły sukces, mogła iść tą drogą, ponieważ ich właściciele zdecydowali się na powierzenie pewnych zadań na zewnątrz. I obejmuje to rzecz jasna klasyczny outsourcing, ale i biura serwisowane działają w podobny sposób. Obsługa recepcyjna czy utrzymanie porządku to zadania, których nie trzeba wykonywać we własnym zakresie, dlatego w najbardziej prestiżowych lokalizacjach (jedną z najgłośniejszych ostatnio jest na przykład The Warsaw Hub) wszystko to wchodzi w zakres serwisu biura.
Jest to to tym ważniejsze, im mniejszy zespół ludzi pracuje w biurze. Trudno przecież sobie wyobrazić, żeby z trojga czy czworga pracowników jeden co chwilę odrywał się od pracy, w celu zajęcia się jakimiś dodatkowymi obowiązkami.
Korzyści płynące z dogodnej lokalizacji
Warto też wspomnieć o tym, że biura serwisowane to coraz częściej nie tylko kwestia samej obsługi przestrzeni biurowej, ale szerzej – dostępności różnych usług w danej lokalizacji. W najbardziej prestiżowych punktach (o jednym z nich możesz przeczytać więcej na stronie https://biuraserwisowane.pl/lokalizacje/warsaw-hub) poza typowo biurowymi usługami działają też kawiarnie, restauracje czy siłownie. Normą też na szczęście stają się już nie tylko parkingi, ale też rowerownie. Biura serwisowane w takich miejscach cieszą się większym zainteresowaniem, ponieważ korzystanie z nich pozwala na uporządkowanie dnia pracownikom. W wielu firmach, w których liczy się elastyczność, będzie to miało znaczenie.
Dostosowanie biura do własnych potrzeb
Biura serwisowana swego czasu były wynajmowane na dość sztywnych zasadach, dziś jednak zdecydowanie bliżej im do klasycznego najmu biur. W szczególności chodzi o to, że swoją przestrzeń można dość dowolnie zaadaptować do potrzeb własnych pracowników czy można dość elastycznie ustalać godziny pracy. To ostatnie wynika wprawdzie raczej głównie z wydłużenia działań recepcji biurowca, ale faktem jest, że kilka lat temu wynajmując biuro serwisowane, trzeba się było liczyć z nieco większymi ograniczeniami.
Dogodne rozwiązanie nawet dla niewielkich firm
Tym, co z punktu widzenia przedsiębiorców stanowi chyba największą zmianę, to większa dostępność biur serwisowanych. Spora ich część działa w najbardziej prestiżowych biurowcach, ze względu na zwiększoną konkurencję na rynku. Dzięki temu dziś można już stosunkowo łatwo znaleźć takie biuro, w którym układ, zakres usług dodatkowych i ceny będą dobrze ze sobą współgrały. Mówiąc dosadniej – biura serwisowane przestały być postrzegane jako udogodnienie tylko dla największych firm, a stały się rozsądnym i pożądanym rozwiązaniem, co dotarło też do administratorów przestrzeni biurowej. Ci z kolei w porozumieniu z deweloperami potrafią zaplanować przestrzeń użytkową budynku w taki sposób, żeby lepiej ona odpowiadała potrzebom małych grup roboczych pracujących w niezależnych biurach połączonych głównie usługami serwisowymi.
Brak konieczności zatrudniania podwykonawców
Oczywiście można sobie wyobrazić scenariusz, w którym firma podpisuje umowy z podwykonawcami czy to na obsługę korespondencji, czy usługi porządkowe, jednak taki układ w porównaniu z biurem serwisowanym ma jedną zasadniczą wadę. Otóż w przypadku biur serwisowanych ani negocjacje tych umów, ani egzekwowanie ich zapisów nie ciążą już na przedsiębiorcy, więc ma się zapewniony komplet usług, ale w ogóle nie trzeba się w to angażować. To znaczy, że można w całości poświęcić się temu, co przynosi zysk i chyba trudno o lepsze podsumowanie tego, dlaczego biura serwisowane dla wielu firm są najlepszym rozwiązaniem nie tylko na dziś, ale i na przyszłość.