Prowadzisz własny biznes? Jeśli tak, prędzej czy później zdasz sobie sprawę z tego, jak ważną rolę odgrywa e-marketing. A jak e-marketing, to agencja SEM (Search Engine Marketing). Jak jednak znaleźć dobrą agencję SEM, w jaki sposób szukać specjalistów, by pozycjonowanie, reklamy płatne i inne działania przełożyły się na rozwój biznesu? Spieszymy z pomocą!
Jak znaleźć dobrą agencję SEM?
Znalezienie dobrej agencji SEM jest czasochłonne. Warto jednak poświęcić czas i energię i dokładnie przeanalizować oferty kilku agencji, porozmawiać ze specjalistami, poprosić o wyjaśnienie niezrozumiałych kwestii.
1. Określ własne cele i potrzeby
Określenie własnych oczekiwań i potrzeb to podstawowy, a często pomijany krok. To spory błąd. W pierwszej kolejności warto ustalić, na czym nam zależy, odpowiedzieć sobie na kilka pytań.
- Czy stawiasz na długofalowe działania i długotrwałe efekty, czy chcesz zwiększyć widoczność w sieci tylko na określony czas (to dobra opcja, jeśli chcesz reklamować konkretną promocję lub pracujesz przez kilka miesięcy w roku). A może najlepszym rozwiązaniem będzie połączenie obu form promocji?
- Jaki budżet jesteś w stanie przeznaczyć na działania e-marketingowe? Czy interesuje Cię abonament w wysokości kilkuset złotych miesięcznie, na przykład 500-800 zł, czy raczej 1000, 1500 czy 4000 zł.
- Jeśli współpracowałeś już z agencją SEM, zastanów się, co Ci nie odpowiadało, jakich problemów chciałbyś uniknąć, a z czego byłeś najbardziej zadowolony?
- Czy chcesz włączyć się w działania e-marketingowe, na przykład samodzielnie pisać artykuły blogowe lub inne treści, czy wolisz skupić się na prowadzeniu biznesu i wszystkie prace oddać w ręce specjalistów?
2. Sprawdź doświadczenie i umiejętności zespołów kilku agencji SEM
Wiesz już, czego szukasz. Czas więc na research w internecie. Wpisz w wyszukiwarkę Google frazę agencja SEM, agencje SEM, agencja SEM Poznań i zapoznaj się z wynikami. Na co zwrócić uwagę, przeglądając oferty?
- portfolio, case study, firmy, z jakimi dana agencja SEM pracowała do tej pory, dostarczą informacji na temat doświadczania specjalistów, jakości poprzednich projektów,
- opinie, komentarze na temat danej agencji SEM są kopalnią wiedzy,
- certyfikaty, nagrody, wyróżnienia to potwierdzenie zaangażowania i jakości pracy specjalistów,
- obecność na ważnych branżowych konferencjach, szkoleniach – ważne, by specjaliści poszerzali swoją wiedzę i byli na bieżąco z trendami,
- zakres usług – czy są to pozycjonowanie, kampanie Google & Facebook Ads, działania w mediach społecznościowych, projektowanie i budowa stron internetowych, czy któryś z usług firma nie świadczy?
- ważna jest także strona www danej agencji SEM, sprawdź, czy działa bez problemów, czy nie ma na niej błędów, czy znajdują się na niej wartościowe teksty (istnieje ryzyko, że agencja, która nie potrafi zadbać o własną stronę www, nie zadba w prawidłowy sposób o naszą witrynę).
Analiza stron internetowych kilku agencji SEM z pewnością zakończy się wyłonieniem kilku zwycięzców. Z wybranymi agencjami warto się skontaktować i umówić na spotkanie – online lub stacjonarne.
3. Umów się na spotkanie z kilkoma agencjami SEM
Warto umówić się na kilka spotkań z różnymi agencjami. Jest to czasochłonne, ale pamiętajmy, że chodzi o rozwój naszego biznesu. Spotkanie to doskonała okazja, aby nieco bliżej poznać daną agencję, porozmawiać ze specjalistami, uzyskać szczegółowe informacje na temat pracy agencji, wartości firmy. Czasem już po kilku minutach rozmowy wiemy, że chcemy kogoś poznać bliżej lub absolutnie nie chcemy – tak samo może zdarzyć się podczas wyboru agencji.
Współpraca agencją SEM – pytania, które warto zadać
Na co warto zwrócić uwagę, podczas spotkania, o co zapytać?
- Czy pakiet usług jest elastyczny, czy podczas współpracy można zmniejszyć lub poszerzyć zakres usług?
- Jaka jest metoda rozliczenia? (w przypadku pozycjonowania najczęściej jest to stały, miesięczny abonament, przy kampaniach płatnych są to koszt obsługi i budżet reklamy),
- Jakie konkretnie usługi wliczone są w cenę?
- Kto będzie osobą kontaktową – specjalista z zakresu e-marketingu, koordynator projektu, pracownik biura obsługi klienta?
- Jak wygląda kwestia wypowiedzenia? Czy możliwe jest wcześniejsze zakończenie współpracy?
- Czy agencja współpracowała już z firmami działającymi w Twojej branży?
- Jacy specjaliści pracują w agencji – czy na miejscu są tylko pozycjonerzy i specjaliści Google & Facebook Ads, czy również copywriterzy, web developerzy?
- W jaki sposób mierzone są efekty działań?
Skuteczna agencja SEM? 1stplace.pl to wybór nr jeden!
Chcesz, aby strona www Twojej firmy działała bez zarzutu, wyświetlała się w TOP10, a kampanie płatne docierały do właściwych klientów? W 1stplace.pl zajmujemy się e-marketingiem firm o różnym profilu, dbamy o widoczność w sieci, a co za tym idzie, o większe zyski.