Polski rynek usług prawnych coraz bardziej otwiera się na klienta. W ostatnich latach dużą popularnością cieszą się usługi asysty prawnej. Legal Assistance to rozwiązanie powszechnie stosowane w wielu krajach Europy. Na czym polega i jak działa infolinia prawna? Podpowiadamy, gdzie szukać profesjonalnej pomocy prawnej.
Kiedy warto zadzwonić do prawnika?
Znajomość aktualnych przepisów przydaje się w wielu codziennych sytuacjach. Nie zawsze jednak możliwe jest dogłębne zapoznanie się ze wszystkimi aktami prawnymi, zwłaszcza w czasie pandemii koronawirusa, gdy wiele ustaw procedowanych jest w przyspieszonym tempie. Z pomocy prawnejkorzystająwięc nie tylko duże przedsiębiorstwa i osoby prowadzące jednoosobowe działalności gospodarcze, ale także klienci indywidualni. Jakie sytuacje budzą najwięcej wątpliwości? Polacy najczęściej szukają pomocy w związku z dochodzeniem swoich praw w urzędzie lub instytucji, z zatrudnieniem lub utratą pracy, zakupem rzeczy lub usług (także w Internecie), obowiązkiem alimentacyjnym i podziałem opieki nad dzieckiem po rozwodzie. Pomoc prawna to także ułatwienie dla osób, które planują założyć działalność gospodarczą.
Prawnik online – czy warto szukać pomocy prawnej w Internecie?
Choć w sieci można znaleźć wiele wartościowych informacji, zawsze trzeba podchodzić do nich z dużą ostrożnością. Porady prawne, zwłaszcza udzielane anonimowo, mogą zawierać nieprawdziwe lub nieaktualne informacje. Skorzystanie z takiej usługi może mieć poważne konsekwencje natury prawnej i finansowej. To oczywiście nie znaczy, że w sieci nie można znaleźć osób i firm działających w pełni profesjonalnie. Zanim jednak wybierzesz prawnika online, sprawdź, kim jest osoba, której zamierzasz powierzyć swoją sprawę – czy jest to adwokat lub radca prawny, który podpisze się pod wystawioną opinią lub projektem pisma? Sprawdź także, jak długo dana osoba lub firma działa na rynku i czy posiada dodatkowe ubezpieczenie.
Infolinia prawna – jak to działa?
Abonament na usługi prawne działa na podobnej zasadzie co abonament za media lub usługi medyczne. Umowa zazwyczaj zawierana jest na 12 miesięcy, a płatność pobierana jest z konta automatycznie każdego miesiąca. To praktyczne i wygodne rozwiązanie, które zdejmuje z klienta obowiązek pamiętania o kolejnej płatności. Infolinia prawna dostępna jest przez 24 godziny na dobę. To klient wybiera termin konsultacji: np. wcześnie rano, gdy pozostali domownicy jeszcze śpią lub późnym popołudniem po skończeniu pracy. Telefon można wykonać nawet w nocy np. jeśli jesteś uczestnikiem lub świadkiem wypadku i potrzebujesz szybkiej opinii prawnika. Pakiety są zróżnicowane cenowo i dostosowane do potrzeb klientów. Zazwyczaj występują w dwóch wariantach: standard i premium. Porady prawnej online lub konsultacji telefonicznej udziela zespół doświadczonych radców prawnych i adwokatów.