Together Magazyn » Styl życia » Organizacja ślubu – o czym trzeba pamiętać?
11057

Organizacja ślubu – o czym trzeba pamiętać?

Organizacja ślubu i wesela wiąże się z wieloma sprawami do załatwienia. Nie bez powodu w sklepach pojawia się tyle organizerów przeznaczonych dla par młodych, które upraszczają zadbanie o wszystkie aspekty tego dnia. O czym koniecznie trzeba pamiętać w czasie przygotowań?

Ślubne formalności

Podstawowe kwestie do załatwienia przed weselem to formalności. W przypadku ślubu kościelnego (konkordatowego) trzeba udać się do księdza, z którym ustala się dogodną datę ceremonii. Konieczne będzie także odbycie nauk przedmałżeńskich, zgromadzenie świadectw chrztu czy bierzmowania oraz zdobycie z urzędu stanu cywilnego zaświadczenia o braku okoliczności wykluczających zawarcie małżeństwa. Na pierwszą wizytę w parafii warto udać się około roku przed weselem.

W przypadku ślubu cywilnego trzeba wybrać się do urzędu stanu cywilnego. Narzeczeni muszą mieć przy sobie dowody osobiste i potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej (to konieczne również przy ceremonii konkordatowej). Później ustala się termin uroczystości z urzędnikiem, a także decyduje, czy do złożenia przysięgi dojdzie w urzędzie, czy w plenerze. Druga opcja jest dodatkowo płatna.

Masę porad dla przyszłych nowożeńców dotyczących organizacji tego wyjątkowego dnia można znaleźć na stronie https://www.weselezklasa.pl/poradnik/.

Wybór idealnej sali weselnej

Wybór idealnej sali to jeden z najważniejszych kroków w organizacji wesela. Odpowiednie miejsce tworzy atmosferę całej uroczystości i wpływa na komfort zabawy. Para młoda musi zwrócić uwagę przede wszystkim na wielkość obiektu, by dopasować ją do liczby zaproszonych gości i zaplanowanych atrakcji. Jeśli ślub ma się odbyć w plenerze, należy postawić na lokal z pięknym i funkcjonalnym ogrodem.

Wystrój sali weselnej powinien pasować do motywu przewodniego uroczystości. Obiekty występują w różnych stylach, m.in. boho, industrialnym czy glamour. Popularne miejsca często są rezerwowane z dużym wyprzedzeniem – nawet na kilka lat przed planowaną imprezą. Trzeba mieć to na uwadze, szczególnie jeśli chce się wziąć ślub w sobotę. Inne dni tygodnia mogą nie być już tak oblegane.

Usługodawcy na weselu – kogo zatrudnić?

Ślub i wesele warto uwiecznić na zdjęciach i filmach, dlatego nie można zapomnieć o zatrudnieniu fotografa i kamerzysty. Coraz większą popularnością cieszą się także wedding content creatorzy, którzy tworzą pamiątkowe rolki za pomocą smartfonów. Poza tym należy zatrudnić jeszcze DJ-a lub orkiestrę, firmę dekoracyjną i cukierniczą oraz ewentualnie barmanów czy (jeśli jest taka potrzeba) animatorki dla dzieci.

5/5 – (1 głosów)