Elegancka galeria atrakcyjnych cen
Wielkie otwarcie Galerii Metropolia 22–23 października
Wielkimi krokami zbliża się otwarcie Galerii Metropolia w Gdańsku-Wrzeszczu. Trwają prace wykończeniowe wewnątrz obiektu, najemcy przygotowują się na weekend otwarcia, który zaplanowano na 22–23 października.
Atrakcje, które przygotowano na inaugurację działania galerii, określa profil Metropolii. Ma być to miejsce oferujące różne formy spędzania wolnego czasu. Co jeszcze wyróżnia nowe centrum handlowe? – Będzie to miejsce, w którym eleganckie wnętrza będą łączyły różne funkcje zakupowe, skupiając najlepsze marki w outletowych cenach pod jednym dachem – mówi Michał Rułka, manager projektu.
Komercjalizacja obiektu, czyli pozyskiwanie najemców do nowej galerii, to było nie lada zadanie. Nieopodal przecież znajduje się Galeria Bałtycka. Cel, który sobie postawiono, to zaproszenie do współpracy nowych najemców, nowych marek w bardzo przystępnych cenach.
Galeria niskich cen
– Najtrudniejszym wyzwaniem było znalezienie takich operatorów odzieżowych, których marki nie są dostępne w sąsiednich galeriach. Było to bardzo duże wyzwanie. Łączyło się z poszukiwaniem klientów za granicą oraz sprowadzaniem do Polski pierwszych sklepów tych marek. Tak jest np. z luksemburskim John & Joyem, który w Europie ma już ponad 200 sklepów, a w Polsce premiera tej marki będzie właśnie w naszej galerii. Prowadziliśmy rozmowy z najemcami w Atenach, Rzymie, poszukiwaliśmy najemców po całej Europie i udało nam się zaprosić do współpracy nowe marki, których nie ma w pobliskich centrach – informuje Michał Rułka, manager projektu. – Na 100 podpisanych umów powtarzają się tylko trzej najemcy (dwóch w strefie food court).
– Możemy już powiedzieć, choć staraliśmy się to trzymać w tajemnicy, że Metropolia będzie galerią atrakcyjnych cen. Udało nam się pozyskać najemców, którzy oferują produkty wysokiej klasy znanych marek w niskich cenach, jak również kupić marki w przystępnych cenach, które już występują na Pomorzu, ale nie w formie outletowej – podkreśla Rułka. – To najważniejszy wyróżnik Galerii Metropolia. Ale tych wyróżników jest znacznie więcej. W pobliskich galeriach nie ma tak atrakcyjnej oferty cenowej uzupełnionej o kino czy fitness – łączymy wiele funkcji.
Za komercjalizację obiektu odpowiada firma Cushman & Wakefield, międzynarodowy potentat zajmujący się komercjalizacją obiektów handlowych. Na całym świecie ma ok. 170 przedstawicielstw.
Kino, fitness, Kinder Park, czyli rozrywka
Wyróżnikiem Galerii Metropolia ma być stały dostęp do rozrywki. Dzięki specjalnej kładce łączącej peron ze strefą rozrywkowo-usługową, klienci będą mieli do niej dostęp przez całą dobę. Wśród najemców tej strefy znajduje się m.in. kino Helios, obiekt posiadający siedem najnowocześniejszych sal kinowych, oferujący jakość obrazu w rozdzielczości 4K oraz doskonały dźwięk Dolby Atmos. Wnętrze kina będzie bardzo eleganckie. Drugim dużym najemcą jest klub fitness ToneZone. Wyróżnia się tym, że jest ukierunkowany głównie na trening personalny w grupie. Klub będzie miał swoją strefę relaksu oraz kącik dla dzieci. Kolejnym najemcą strefy rozrywkowej będzie także Kinder Park Honolulu o powierzchni 1000 m kw. Będzie to największy Kinder Park w galerii handlowej na Pomorzu, który w jednym momencie pomieści około 150 dzieci. Na najmłodszych będzie czekała ręcznie malowana bajkowa sceneria.
Strefa dla domu
Na tej samej kondygnacji umieszczona została strefa Interior & Design. Na 8 tys. m kw. swoją ofertę zaprezentują firmy meblowe oraz wnętrzarskie.
– Początkowo projekt zakładał, że na kondygnacji +1 będą tzw. biura klasy B, czyli biura dla najemców, którzy nie są najemcami instytucjonalnymi i wynajmują powierzchnię do 100–150 m kw. W styczniu 2015 roku zgłosili się do nas najemcy z pobliskiego centrum meblowego zainteresowani wynajmem nowoczesnej powierzchni pod działalność meblową. Zazwyczaj nie łączy się tych funkcji, natomiast my przyjęliśmy taką koncepcję, że całe jedno piętro poświęcamy na wyposażenie wnętrz i rozrywkę, czyli kino i fitness oraz Kinder Park. Udało nam się podpisać umowy z głównymi i największymi najemcami meblowymi w Polsce, pozyskaliśmy firmę Vinotti, Verso, Vox, Abra. Piętro 1+ uzupełniamy mniejszymi, mniej sieciowymi najemcami, którzy też prowadzili swoją działalność w pobliskim centrum handlowym. Do dyspozycji klientów będzie również sklep z elektroniką Media Expert. I w ten sposób zapadła ta decyzja – tłumaczy Rułka.
Strefa z jedzeniem
Kolejnym wyróżnikiem jest food court, większy o 25% niż w sąsiednich obiektach.
– Na tę strefę zdobyliśmy najemców bardzo szybko, cieszyła się ona dużym zainteresowaniem. Powtarza się wprawdzie Burger King i Pizza Hut, ale akurat Pizza Hut zaprezentuje swoją ofertę w nowej odsłonie. Będzie to Pizza Hut Express. Pizza komponowana będzie na oczach klientów, a czas oczekiwania wynosić będzie 5–10 minut. Pozostałe marki to Pierogarnia, Subway, Grand Kebab, Smak na Tak czy pizzeria Mąka i Kawa – dodaje manager projektu.
Wielkie otwarcie
Trwają również prace przy nowym peronie SKM, który sąsiaduje z budynkiem galerii. Stacja Gdańsk-Wrzeszcz będzie jedyną na trasie trójmiejskiej SKM, gdzie drzwi wagonów będą otwierać się na dwie strony. Uroczyste uruchomienie peronu nastąpi 21 października. Natomiast wielkie otwarcie Metropolii zaplanowano na weekend 22–23 października.
W sobotę 22 października o godz. 11.00 rozpocznie się Active Day. Tego dnia zaplanowano wiele sportowych atrakcji, zaproszono również youtuberów uwielbianych przez młodych odbiorców. Gwiazdą wieczoru będzie Margaret. W niedzielę 23 października przygotowano wiele atrakcji pod hasłem Family Day, tego dnia odbędzie się pokaz cyrkowy Cyrku Ocelot, pokazy kulinarne i wiele różnych atrakcji adresowanych do rodzin z dziećmi. Dzień zwieńczy występ Natalii Szroeder. A oczywiście najemcy obniżać będą jeszcze bardziej ceny i przygotują specjalne oferty na otwarcie galerii.
– Atrakcje, które przygotowano na wielki początek, charakteryzuje profil tego miejsca. Galeria Metropolia ma oferować możliwość atrakcyjnego spędzania wolnego czasu, bo przecież kultura czy rozrywka niejedno ma imię – stwierdza Magdalena Kosmus, właścicielka agencji marketingowej Cosmic Studio.
Nowa tkanka miasta
Warto dodać, że w podziemiach Galerii Metropolia znajduje się duży zbiornik retencyjny, który podczas lipcowej ulewy uchronił Dolny Wrzeszcz przed zalaniem. Inwestycja ta pochłonęła 20 mln zł. Inwestorem Galerii Metropolia oraz Browaru Gdańskiego jest firma PB Górski.
– To świetny przykład współpracy komercyjnej firmy z miastem; widać, że współpraca publiczno-prywatna owocuje w takie inwestycje. Z drugiej strony powstaje tutaj nowa tkanka miasta. Zaczyna się przemieniać w równoprawną dzielnicę z Górnym Wrzeszczem – dodaje Kosmus.
Inwestor PB Górski realizuje inwestycję Browar Gdański, która powstaje na terenie dawnego browaru we Wrzeszczu. Powstają tu stylowe budynki mieszkalne, uwzględniono również obiekty usługowo-handlowe.
Zaplanowano też Browar Kulturalny. W podziemiach na ponad 8 tys. m kw. powstanie m.in. klub koncertowy, osiem restauracji, kino, browar rzemieślniczy oraz… łaźnie.
– Inwestor musi wykonać gigantyczną pracę, bo inaczej buduje się coś od podstaw, a zupełnie inaczej restauruje budynki, w których konserwator zwraca uwagę na każdy szczegół. Ale myślę, że efekt będzie naprawdę imponujący. To będzie prawdziwa perełka. A ponadto Browar Kulturalny uzupełni ofertę rozrywkową galerii – tłumaczy pani Magdalena.
Główną przestrzenią centrum Browaru Gdańskiego Kulturalnego będzie klub koncertowy na 1200 miejsc. Na dwóch poziomach obiektu znajdzie się kawiarnia połączona z księgarnią, osiem restauracji, skład wina, galeria, interaktywne muzeum Browaru Gdańskiego oraz kino studyjne na 80 osób. Jednym z obiektów ma być tzw. barber shop, czyli salon golibrody. Atrakcją mają być termy, urządzone w stylu dawnych łaźni tureckich.
Tekst: Urszula Abucewicz