W tegorocznej edycji Concours de Lyon – Wine, Beer and Spirits Competition polskie piwa nie były już tylko akcentem. Na szczególną uwagę zasługują piwa z gdańskiej Brovarnii, które wróciły z dwoma złotymi medalami. Francuski konkurs pozwala sprawdzić się na arenie międzynarodowej. Nasze rodzime browary konkurują ze swoimi odpowiednikami z całego świata. Wiele nagrodzonych piw w swoich krajach wraca bez wyróżnień, całkiem niezauważone. W przypadku gdańskiego rzemieślnika powoli musimy przyzwyczajać się do znacznej kolekcji wyróżnień. Piwa z Brovarnii w ciągu ostatnich kilku lat cieszą się powodzeniem i zajmują miejsca na podium w Good Beer, Kraft Roku czy właśnie Concours de Lyon, które jest obecnie najbardziej prestiżowym wyróżnieniem, które posiada gdańska Brovarnia.
Flagowy browar ze złotym medalem. Wariacja Milk Stout nagrodzona w swojej kategorii.
Piwo na medal. A piwo na złoty medal w Concours de Lyon – Wine, Beer and Spirits Competition naprawdę robi różnicę. Dlatego cieszy nas bardzo, kiedy to właśnie piwa z Polski przywożą tak prestiżowe wyróżnienia. Brovarnia we Francji zdobyła nagrodę dla swojego flagowego piwa. Złoto Brovarni Pils, które jest piwem obowiązkowym w Gdańsku.
Całoroczny lager o uznanym i niepowtarzalnym smaku. Przyjemna gorycz, wyczuwalna mieszanka ziołowo-kwiatowo-ziemista, dobrze „nachmielone” piwo z prawdziwą tradycyjną.
Kolejny złoty medalista to piwo limitowane. Tzw. edycja specjalna przygotowana na Święta Bożego Narodzenia. Winter Milk Stout zostało okrzyknięte „oczekiwaną wariacją Milk Stout”.
Dobrze palone, a laktoza w tym piwie robi robotę. Połączenie skórek pomarańczy (gorzkich) i kakaowca sprawia, że smak tego piwa jest niepodrabialny i wyjątkowo intensywny.
Obie te pozycje były już nagradzane w Polsce. Międzynarodowe wyróżnienie to potwierdzenie jakości piwa i kompetencji piwowarów Brovarnii – Bartosza Nowaka i Emila Bugała.
Plany Brovarnii robią wrażenie, to kolejny krok do zbudowania silnego portfolio rzemieślnika.
Po wyróżnieniach w konkursach piwnych, czas pewnie na kolejne. Np. dotyczące designu, ponieważ na takie wyróżnienie zasługuje na pewno ciepło przyjęty w tym roku „Zimny Drań”. Limitowana edycja, stworzona specjalne na święto mężczyzn. Warto wspomnieć też o nowej szacie graficznej klasycznej już pozycji „Dymione” w stylu Rauchbock. Na naszych oczach rośnie portfolio, które znane jest już nie tylko po obu stronach Motławy, ale również w całej Polsce, a dzięki wyróżnieniom w Concours de Lyon – na świecie.
Ważnym punktem w kalendarium premier piwnych w tym roku ma „Porter Bałtycki”, a razem z nim Okowita z „Portera Bałtyckiego”. Pozycja, która będzie miała specjalną etykietę, ręcznie numerowaną i stanie się pierwszym „niepiwnym” produktem Brovarnii. To naturalne uzupełnienie, na które zdecydował się rzemieślnik z Gdańska, wykorzystując jedną z najsilniejszych pozycji w swoim dotychczasowym portfolio.
Złoto w Concours de Lyon – Wine, Beer and Spirits Competition to ważne wyróżnienie, dlatego warto zatrzymać się w Gdańsku nawet na weekend i samemu sprawdzić flagowe pozycje z Szafarni 9.