Together Magazyn » Aktualności » BMW X1 w leasingu konsumenckim

BMW X1 w leasingu konsumenckim

Dealer BMW Zdunek wprowadził do swojej oferty nowy produkt: leasing konsumencki z gwarantowaną wartością wykupu.

Idea leasingu samochodowego jest prosta. Leasingodawca (w tym przypadku: dealer aut) przekazuje klientowi (nazywanemu korzystającym lub leasingobiorcą) swój produkt (np. najnowsze BMW) w zamian za ustalone miesięczne opłaty (raty leasingowe). Klient po upływie umowy leasingowej, niezależnie od okresu, na jaki została zawarta, może wykupić samochód, choć nie musi tego robić. Korzyści z leasingu to użytkowanie pojazdu praktycznie od zaraz i niewielkie zaangażowanie własnego kapitału. Nie bez znaczenia jest także fakt, że zawarcie umowy następuje bezpośrednio z dealerem.

Jednym z głównych założeń oferty leasingu konsumenckiego jest jej maksymalna zbieżność z ofertą, jaką wcześniej kierowaliśmy do przedsiębiorców – mówi Natalia Ossowska, specjalistka do spraw finansowania Dealer BMW Zdunek w Gdyni. – Kierujemy go do klientów indywidualnych, którzy osiągają dochody z tytułu umowy o pracę, umowy zlecenia, o dzieło, kontraktu menedżerskiego, a także z emerytury bądź gospodarstwa rolnego.

Parametry leasingu konsumenckiego są rzeczywiście analogiczne do leasingu dla przedsiębiorców, co dotyczy w szczególności poziomu opłat wstępnych dla leasingu standardowego i Comfort Lease oraz minimalnego

i maksymalnego okresu leasingu. Minimalny okres trwania umowy leasingu i wcześniejsze jej zakończenie poprzez wykup pojazdu przez klienta są dokładnie takie, jak

w przypadku leasingu operacyjnego (24 miesiące).

Jednym z pierwszych modeli dostępnych w ramach leasingu konsumenckiego jest BMW X1, który mieliśmy też okazję testować. Samochód bardzo dobrze się sprawdził w codziennej eksploatacji miejskiej na trasach Gdańska, Sopotu i Gdyni. Przekonaliśmy się także, że jego kompaktowe wymiary kryją więcej niż można by się spodziewać. Warto przy tym wspomnieć, że model X1 zmienił się w swej najnowszej wersji. Ma nową sylwetkę, wyższe nadwozie, nową płytę podłogową, drążek zmiany biegów, silnik ułożony poprzecznie i napęd na przednie koła

(w mocniejszych wersjach – na cztery koła). W samochodzie jest dużo miejsca (także w bagażniku) i jeździ się nim bardzo dobrze. Kierowanie jest płynne, a fotel – wygodny. Komfort jazdy zapewnia także sprężyste zawieszenie podwozia. Uwagę zwraca też dbałość o estetykę detali wnętrza. Przede wszystkim jednak po jeździe próbnej pozostaje wrażenie bardzo dobrej komunikacji auta

z kierowcą. Dotyczy to zarówno bezpieczeństwa (czytelny podgląd cofania na wyświetlaczu z przewidywanym torem jazdy i podświetlonymi sferami zagrożenia, przez co naprawdę trudno o zarysowanie karoserii), jak i drobnych szczegółów, takich jak podpowiedzi podawane na desce rozdzielczej (zmienionej w porównaniu z poprzednią wersją) czy przypomnienia o konieczności pozostawienia dźwigni biegów w odpowiedniej pozycji przed wyjściem z auta i zamknięciem drzwi.

Nowy X1 nie jest tani – jego ceny zaczynają się w okolicy 150 tys. zł. Należy przy tym zwrócić uwagę, że standardowe wyposażenie auta jest bardzo bogate. W wersji nowego leasingu konsumenckiego samochód ten można mieć już za 1570 zł miesięcznie.

Najważniejsze korzyści wynikające z naszej oferty dla klienta to nieporównywalnie niższe miesięczne raty leasingowe w porównaniu z tradycyjnym leasingiem lub kredytem, komfortowe i swobodne zakończenie umowy, z możliwością przejęcia przez klienta samochodu na własność, wyboru nowego auta lub zwrotu – podkreśla Ossowska. – Klient nie musi się martwić sprzedażą samochodu, a decyzja podejmowana jest pod koniec umowy.

Korzystając z tej oferty, można liczyć na pełną obsługę

w salonie i szybki odbiór samochodu, a formalności rejestracyjne występują wyłącznie po stronie finansującego i dealera. Klient jedynie podpisuje dokumenty i wyjeżdża samochodem z salonu. Oczywiście warto je najpierw przeczytać i poznać między innymi warunki wcześniejszego zakończenia umowy oraz wykupu pojazdu.

Tekst: Marek Nowak

Oceń