Każdy z nas lubi od czasu do czasu zjeść porcję smażonych frytek, ulubioną czekoladę lub pizzę. Jeśli jednak sięgasz po nie zbyt często, może się okazać, że przybyło Ci kilka zbędnych kilogramów. Aby odmienić swój wygląd na wiosnę, warto pomyśleć o tym, aby się ich pozbyć. Podpowiadamy, jak tego dokonać!

Zmień przyzwyczajenia zakupowe

Robiąc zakupy spożywcze zazwyczaj wrzucamy do koszyka produkty, do których jesteśmy przyzwyczajeni. Jeśli wśród Twoich zapasów zazwyczaj znajduje się kilka ulubionych rodzajów ciastek lub innych słodyczy, prawdopodobnie włożysz je do koszyka. Jeśli chcesz tego uniknąć, musisz zmienić swoje przyzwyczajenia.

Nie każdy ma na tyle silną wolę, aby oprzeć się ulubionym przysmakom. Jeśli nie ufasz sobie na tyle, możesz zacząć robić zakupy przez Internet. Nie skuszą Cię wówczas ulubione przekąski, które zobaczysz na sklepowej półce.

Kupowanie online to w dzisiejszych czasach powszechny sposób robienia zakupów. Do najpopularniejszych sklepów należą Piotr i Paweł, Tesco i Frisco. Opinie dotyczące poszczególnych dostawców dostępne są na forach oraz w mediach społecznościowych. E-sklepem roku 2016 portal Total Money ogłosił Frisco. Opinie na temat dostępnych tam produktów możesz znaleźć w Internecie.

Niezależnie od tego czy zdecydujesz się na zakupy w Auchan, Tesco czy Frisco, opinie internautów mogą okazać się bardzo przydatne, dlatego warto im się przyjrzeć zanim wybierzesz dostawcę.

Dobierz właściwą dietę

Wraz z nadchodzącą wiosną dobrze jest odmienić swój codzienny jadłospis. Mądrze wybieraj tłuszcze, z których korzystasz w kuchni. Zamiast powszechnie dostępnych olejów, wybieraj oliwę z oliwek lub olej kokosowy.

Jeśli chcesz zrzucić trochę wagi, przekąski takie, jak chipsy i słodycze, zastąp orzechami i suszonymi owocami. Jedz chude mięso, warzywa i owoce. Wprowadź do swojej diety nasiona chia, spirulinę, a także różnego rodzaju kasze.

Dbaj o to, by jeść 5 razy dziennie w kilkugodzinnych odstępach czasu. Zrezygnuj z ciężkich potraw i zacznij jeść lekko i kolorowo. Twój talerz powinien być w połowie wypełniony przez warzywa, w 25% przez mięso lub rybę i w 25% przez kaszę czy ryż.

Ważne jest także to, w jaki sposób przyrządzasz potrawy. Zamiast smażyć, zacznij gotować na parze, piec lub grillować.

Pamiętaj o tym, aby uważnie czytać etykiety produktów. Tylko wtedy, gdy będziesz świadomym konsumentem, możesz mieć pewność, co tak naprawdę ląduje na Twoim talerzu.

Ćwicz regularnie

Oprócz zdrowych nawyków żywieniowych liczy się też odpowiedni trening. Nie musisz spędzać wielu godzin na siłowni, aby zobaczyć pożądane efekty. Wystarczą konsekwentne i regularne ćwiczenia, nawet przez 30 minut dziennie. Wpłyną korzystnie nie tylko na Twój wygląd, lecz także kondycję całego organizmu.

Podobne

O Autorze

Mat. Redakcyjne

Magazyn Together - Rodzinna strona Trójmiasta

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany