Together Magazyn » Aktualności » Wyloguj się do życia…

Wyloguj się do życia…

Nowe spoty na zakończenie kampanii „Wyloguj się do życia… a robi się to TAK!”

Fundacja Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych – FIRST wrzuciła do Internetu dwa nowe filmy na zakończenie kampanii społecznej „Wyloguj się do życia… a robi się to TAK!”. W obu klipach zobaczymy co laureaci konkursu na najlepsze start-upy wyczarowali w swoich miastach, promując w ramach akcji hasło kampanii – Internet jest OK, ale czasem warto się wylogować. Nowe filmy i konkurs to tylko część trwającej od października 2014 kampanii finansowanej przez ministra zdrowia w ramach Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych.

Nagranie tych filmów było dodatkowym wyróżnieniem dla dwóch szkół, które wygrały konkurs zorganizowany przez FIRST na najlepszy pomysł promujący aktywność poza Internetem. Były to: V LO im. Marii Skłodowskiej – Curie z Lublina i Gimnazjum z Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Obrowie. Na zrealizowanie swoich projektów każda placówka otrzymała po 12,5 tys. złotych. Filmy z udziałem uczniów obu szkół powstały w 2 wersjach: 30-sekundowego spotu promującego kampanię 

oraz 2-minutowego filmu dokumentującego szerzej projekty zwycięzców

.

Nie zapomnę do końca życia

Licealiści z Lublina zaproponowali festiwal hip-hopowy „Get in Action”. W ciągu trwającej miesiąc imprezy zaprezentowali wszystkie elementy, które składają się na tę kulturę jak: graffiti, rap, freestyle, street dance, beatbox, skateboard, street jam.

Celem projektu było zwrócenie uwagi na problemy współczesnej komunikacji społecznej: izolacja
i zamknięcie się młodzieży w wirtualnym świecie, brak kontaktu z rówieśnikami, trudności w komunikacji twarzą w twarz, brak umiejętności pracy i zabawy w grupie. Projekt miał służyć integracji młodzieży podczas wspólnej nauki i aktywności artystycznej: muzycznej, graficznej i tanecznej. Skierowany był do młodzieży gimnazjalnej i licealnej. W ciągu miesiąca odbyły się warsztaty, na których młodzi ludzie pokazali różne możliwości spędzania wolnego czasu z rówieśnikami w realu.

W filmie dokumentującym to wydarzenie, wypowiadają się twórcy festiwalu: – Ludzi, których poznałem, nie zapomnę do końca życia – przyznaje licealista z V LO w Lublinie. Miasto przez miesiąc żyło „Get in Action”, a na bieżąco młodzi ludzie informowali o tym na facebook.com/getinaction.VLO. Jak się bawili? – Emocje były niesamowite – mówili do kamery. Pokryli gigantycznym graffiti swój ogólniak.

Zumba z seniorami

Drugim finalistą zorganizowanego przez fundację konkursu, byli gimnazjaliści z Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Obrowie. Nastolatkowie przygotowali miesięczną „Akademię międzypokoleniową”.

Pomysł polegał na zaangażowaniu seniorów w działania międzypokoleniowe, w którym obie strony mają korzyści. Starsi ludzie czują się potrzebni, a młodzi mogą korzystać z doświadczenia i mądrości seniorów. Okazało się, że projekt najlepiej oddawał klimat kampanii. Służył podtrzymaniu więzi społecznych
i rodzinnych. „Akademia” polegała na zorganizowaniu pięciu różnych typów zajęć (wokalne, sportowe, taneczne, plastyczne, kulinarne), skierowanych do grup składających się z młodzieży oraz osób
z miejscowego Klubu Seniora. Mieli oni pokazać nastolatkom jak spędzali czas wolny, kiedy nie było komputerów i Internetu, jak budowali relacje międzyludzkie. A młodzież miała nauczyć ich, jak robić zdjęcia aparatem cyfrowym, kręcić filmy i jak je zamieścić w Internecie. Seniorzy mieli się dowiedzieć jakiej muzyki
i jakich piosenek słuchają ich wnuki. Zaplanowali, że razem będą śpiewać, tańczyć, malować, ćwiczyć, gotować.

Dwie grupy, które rzadko spotykają się ze sobą w działaniu, będą współpracować – wyjaśniał Artur Affelt, dyrektor szkoły w Obrowie dla lokalnej gazety.

W Obrowie była więc zumba z seniorami, wspólne rajdy rowerowe i warsztaty kulinarne z robienia pierogów. O tym jest w najnowszym klipie, który nagrała fundacja. Seniorzy z nastolatkami wyżywali się na warsztatach plastycznych, tanecznych, wokalnych i na basenie. A wszystko po to, by pokazać młodym ludziom, jak ciekawy jest świat poza siecią. Na bieżąco można ich było śledzić na facebook.com/amobrowo.

Debaty, filmy, sondy uliczne, relacje online… czyli podsumowanie kampanii

Nowe filmy, to tylko promil całej kampanii zorganizowanej przez FIRST. W ciągu dziewięciu miesięcy trwania kampanii:

– powstały dwa spoty z udziałem gwiazd– ambasadorów kampanii, które zainaugurowały akcję (sportowcy światowego formatu jak: Robert Lewandowski i Wojciech Szczęsny oraz raperzy Sokół, Ten Typ Mes, Stasiak, Pjus)

 


– zorganizowano konkurs dla szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych na najlepszy projekt promujący równowagę między spędzaniem czasu w sieci, a realizowaniem pasji poza internetem

– odbyły się cztery debaty (Warszawa, Poznań, Gdynia, Lublin) transmitowane na żywo w Internecie, podczas których eksperci rozmawiali i dawali wskazówki jak radzić sobie z problemem nadmiernego korzystania z internetu

– zrealizowano warsztaty dla nauczycieli i pedagogów z różnych części Polski, na których dowiedzieli się jak rozmawiać z uczniami zagrożonymi uzależnieniem i ich rodzicami

– prowadzono profil kampanii na Facebooku, która ma już ponad 23 000 fanów www.facebook.com/Wyloguj

– stworzono specjalną stronę www.wylogujsie.org, na której znajdują się wszystkie materiały kampanii

Jak podkreśla Tatiana Mindewicz-Puacz, prezes fundacji i organizatorka akcji, kampania, miała z jednej strony pokazać ryzyko, jakie niesie nadmierne i niekontrolowane korzystanie z sieci, a z drugiej  zachęcić młodych ludzi do szukania fajnych aktywności poza światem wirtualnym. I żeby umieli połączy jedno
z drugim w konstruktywny i mądry sposób. Bo nastolatkowie przyznają, że surfują w sieci wiele godzin. Szukają wrażeń, adrenaliny i przeżyć. Zachęcając do „wylogowania się”, fundacja pokazała to, co wzbudza wśród młodych ludzi pozytywne emocje i stanowi konkurencję dla internetowych atrakcji. Są to przede wszystkim sport i muzyka.

Fundacja niebawem wystartuje z nowym projektem, na temat uzależnień behawioralnych – UZALEŻNIENIOM BEHAWIORALNYM MÓWIĘ STOP!. W ramach akcji powstaną specjalne pakiety edukacyjne dla nauczycieli ułatwiające przeprowadzenia lekcji w szkołach na temat uzależnienia od internetu, gier komputerowych, hazardu i zakupów. Materiały zostaną rozdystrybuowane we wszystkich szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych na początku września br.

Dodatkowych informacji udziela:

Katarzyna Łukawska, 690 367 466, k.lukawska@tfc.com.pl.

Więcej na www.wylogujsie.org, www.facebook.com/wyloguj.

PARTNERZY PROGRAMU SPOŁECZNEGO

Oceń
Szanowni Państwo,
Together Magazyn

W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO), czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Jego celem jest unowocześnienie oraz ujednolicenie regulacji dotyczących ochrony danych osobowych obowiązujących na terenie Unii Europejskiej.

Niezbędne pliki cookies

Aby strona działała poprawnie pliki cookie powinny być włączone przez cały czas.

Pliki cookie innych firm

Włączenie tych plików cookie pomaga nam ulepszać naszą stronę.