Together Magazyn » Art. zewnętrzny » Słowa kluczowe jako podstawa pozycjonowania stron. Jak je dobierać?

Słowa kluczowe jako podstawa pozycjonowania stron. Jak je dobierać?

Każdego dnia googlujemy frazy pozwalające nam zdobyć potrzebne informacje, odnaleźć usługi albo konkretne produkty. Wszystko, co użytkownicy wpisują w Google zanim dotrą na docelową stronę, jest analizowane przez specjalistów, zajmujących się jej pozycjonowaniem. Eksperci badają, jakie słowa kluczowe doprowadzają internautów do celu, a następnie opracowują strategię marketingową, która na nich bazuje.

Pozycjonowanie stron nie obejdzie się bez poprawnie dobranych keywords

Doborem fraz kluczowych zajmują się specjaliści SEO, którzy najpierw wykonują dedykowany audyt. Kolejnym krokiem jest estymacja tego, jakie zapytania przyniosą firmie największy zysk. Mogą to być:

  • słowa brandowe, czyli związane z określonym produktem, nazwą marki albo usługi. W okno wyszukiwarki wpisują je użytkownicy, którzy dokładnie wiedzą, czego szukają (np. agencja SEO AFTERWEB).
  • słowa ogólne – złożone z jednego lub dwóch członów (np. fryzjer, meble drewniane). Nie są one sprecyzowane i stanowią ogólnikowe hasło. Bardzo trudno się na nie pozycjonuje, ponieważ zapytania te mają wysoką konkurencyjność.
  • słowa regionalne – frazy, zawierające człon geolokalizacyjny, najczęściej nazwę miasta (np. salon kosmetyczny Warszawa, mechanik Kraków). Sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, tzn. kierowanym do potencjalnych klientów z określonego regionu.
  • long tail – słowa kluczowe złożone z kilku wyrazów, wykorzystywane w pozycjonowaniu na długi ogon. Są bardzo precyzyjne i pozwalają zawęzić krąg poszukiwań (np. sucha karma dla jamników) . Osoby wpisujące je w Google są potencjalnie zainteresowane dokonaniem zakupu/ skorzystaniem z usługi.

Jaką rolę pełnią słowa kluczowe w pozycjonowaniu stron internetowych?

W marketingu internetowym znaczenie słów kluczowych jest bardzo duże. Od tego, jakie frazy zastosujemy będzie zależało, czy pozycjonowana strona wyświetli się odpowiednim osobom – potencjalnym klientom. Dlatego decyzja o tym, na jakie słowa zdecydujemy się przeprowadzić pozycjonowanie stron (https://afterweb.pl/ ), będzie miała wpływ na sukces kampanii. Stosowanie słów kluczowych rzutuje m. in. na pozycję strony w rankingu, liczbę osób odwiedzających witrynę oraz zyski, generowane przez sprzedaż. Zawierając konkretne frazy w tekstach widocznych na stronie, można przyciągnąć wielu klientów. Keywords są bardzo istotne również z punktu widzenia robotów indeksujących, które przemierzają witryny i analizują je pod kątem SEO. Dzięki stosowaniu poprawnie sformułowanych słów kluczowych można też efektywnie budować wizerunek eksperta w branży i wpływać na zwiększenie rozpoznawalności marki, co powinno być uskuteczniane przez wszystkich przedsiębiorców. W celu zlecenia pozycjonowania stron warto skontaktować się ze specjalistami z Agencji AFTERWEB, którzy od lat zajmują się marketingiem internetowym. Po przeprowadzeniu analizy SEO, eksperci umiejętnie dobiorą słowa kluczowe i rozpoczną promocję, która pozwoli klientowi korzystnie zaprezentować się w wyszukiwarce Google.

Oceń