Polacy chętnie kupują produkty żywnościowe przez Internet. Najczęściej w sieci szukają produktów, które trudno nabyć im w pobliskich sklepikach osiedlowych bądź w marketach. Dotyczy to zarówno produktów sezonowych, jak i zdrowej żywności oraz produktów sprowadzanych z zagranicy.

Czego szukają Polacy?

Z analizy Google wynika, że największym zainteresowaniem cieszą się obecnie w sieci: olej konopny, olej z czarnuszki, sól himalajska, jagody goji, płatki jaglane, pestki moreli i olej kokosowy. W ich przypadku z analizy roku do roku (2014 vs. 2015 r.) wynika, że olej konopny odnotował 93% wzrost zainteresowania, olej z czarnuszki – 87%, sól himalajska – 80%, jagody goji – 78%, płatki jaglane – 71%, pestki moreli – 68%, a olej kokosowy – 64% (źródło: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/analiza-google-jakie-produkty-zywnosciowe-zyskuja-a-jakie-traca-popularnosc,56201.html). Zainteresowanie tymi produktami wynika głównie z powodu popularności na zdrowe odżywianie i poszukiwanie przez polskich internautów tak zwanych superfoods.

Polacy kupujący online najczęściej wybierają oferty sklepów, w których nie tylko mogą nabyć wybrane produkty spożywcze w atrakcyjnych cenach. Klientom zależy również na możliwości zapoznania się z poradami na temat wykorzystania produktów, ich właściwościami zdrowotnymi czy z nawet przepisami z użyciem wybranych produktów. Tego typu wartości często mają decydujący wpływ na to, że klient wybierze zakupy w danym sklepie, rezygnują jednocześnie z oferty konkurencji. Co ważne, znacznie łatwiejsze będzie również nawiązanie z klientem stałej relacji.

Kompleksowe kampanie wizerunkowe

Konkurencja pomiędzy sklepami sprzedającymi zdrową żywność lub inne produkty spożywcze jest ogromna, dlatego coraz więcej sklepów tego typu decyduje się na prowadzenie kompleksowych kampanii wizerunkowych. Pomaga im w tym między innymi William Holeksa z Internetum (https://www.internetum.com/marketing/). Jego agencja zajmuje się prowadzeniem kampanii w mediach społecznościowych, PCC, mailingiem, SEO oraz content marketingiem.

Agencje prowadzące marketing dla sklepów internetowych pomagają markom dookreślić grupę docelową oraz wskazać, jakie są jej potrzeby i preferencje. Dodatkowo pomoc agencji jest nieoceniona w przypadku wystąpienia kryzysów wizerunkowych, które mogą dotknąć każdy sklep bez względu na branżę, w jakiej działa. Polskie sklepy są tego coraz bardziej świadome i coraz chętniej korzystają z kompleksowego marketingu.

Podobne

O Autorze

Mat. Redakcyjne

Magazyn Together - Rodzinna strona Trójmiasta

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany