8 stycznia odbyło się trzecie z ośmiu planowanych spotkań w ramach warsztatów z budowania własnej marki. Zajęcia pt. „Personal Branding” są częścią projektu „Kobieta na obrotach”, który zrzesza w Trójmieście kobiety biznesu.
Co miesięczne szkolenia oscylują wokół zagadnień związanych ze świadomym tworzeniem wyróżniającego się brandu. Fundamentem spotkań jest analiza działań, założeń marketingowych i dostępnych zasobów firmy, a następnie wybór odpowiednich metod pozwalajających rozwinąć jej skrzydła. Zajęcia prowadzi Anna Szubert – znany strateg personal branding’u. Jako certyfikowana w USA specjalistka w kwestii tworzenia marki osobistej lub firmowej Anna Szubert jest cenioną prelegentką na konferencjach czy szkoleniach biznesowych – pisuje również do prasy kobiecej i stricte branżowej. Warsztaty z Personal Brandingu obfitują w zagadnienia merytoryczne- teoria jest tu jednak ściśle powiązana z praktyką. Po każdym spotkaniu, uczestniczki otrzymują zadanie domowe, które po wykonaniu jest omawiane i analizowane na forum. Wyznaczanie celi i ich wspólna weryfikacja pozwala spojrzeć na dany problem z wielu perspektyw, daje impuls do testowania nowych rozwiązań i wyrywa z często skostniałych już metod działania i myślenia o własnym biznesie, strategiach marketingowych czy sprzedażowych. Na zajęciach skorzystać mogą zarówno nowe jak i istniejące już przedsiębiorstwa.
Z uwagi na duże zainteresowanie warsztatami, w Trójmieście rusza właśnie kolejna grupa. Każdy cykl składa się ośmiu spotkań, które odbywają się w hotelu Willa Marea w Sopocie i trwają około 3h. Pod koniec stycznia startuje również edycja warszawska, co pokazuje, że zapotrzebowanie na edukację z zakresu sprzedaży, budowania marki i wizerunku utrzymuje się na dość wysokim poziomie. Pomysłodawczyni projektu – Agnieszka Klonowska, stawia nie tylko na edukację i stałe podnoszenie własnych kwalifikacji, ale również na budowanie relacji i współpracę świata kobiecego biznesu. Mimo, iż przedsiębiorstwa prowadzone przez polki odnoszą liczne sukcesy zarówno w kraju i za granicą, bariery wejścia i utrzymania się na rynku są dla nich większe i trudniejsze do przezwyciężenia niż dla statystycznego mężczyzny. Inicjatywy pokroju „Kobiety na obrotach” i „Personal branding’u” to nowy kierunek rozwoju i szansa na przełamanie tego trendu.