Urząd Transportu Kolejowego stawia na nowe technologie w propagowaniu bezpieczeństwakolejowego wśród dzieci i młodzieży. Ogólnopolska „Kampania Kolejowe ABC” wzbogacona zostanie o grę i aplikację mobilną od The Dust – Grupa Me & My Friends. Wrocławskie studio deweloperskie The Dust – Grupa Me & My Friends zajmie się kompleksową realizacją gry symulacyjnej, sterowaną za pomocą pada, oraz aplikacji mobilnej na potrzeby działań edukacyjnych „Kampanii Kolejowe ABC” prowadzonych przez Urząd Transportu Kolejowego.
The Dust znane jest z nagradzanych projektów advergamingowych, takich jak Kapsel Run marki Tymbark. Oba projekty mają wspomóc edukowanie dzieci z klas IV-VI szkół podstawowych w całej Polsce w kwestiach bezpieczeństwa na terenach kolejowych. W zakresie wdrażania projektu powstanie także film animowany promujący aplikację. Zamówienie przewiduje również opracowanie systemu zarządzania konkursami i rankingami. Wdrożenie tych innowacyjnych rozwiązań w ramach „Kampanii Kolejowe ABC” planowane jest już na 30 listopada 2018 roku.
– Nowe technologie są dzisiaj kluczowe w komunikacji z najmłodszym pokoleniem. Wykorzystywanie gier i aplikacji w kampaniach angażuje uwagę i czas odbiorcy. Poprzez zabawę w grze, w przyjemny i instynktowny sposób dzieci przyswajać będą propagowane przez Urząd Transportu Kolejowego zasady bezpieczeństwa – mówi Jakub Wolff, CEO Grupy Me & My Friends. „Kampania Kolejowe ABC” to 4-letni projekt informacyjno-edukacyjny współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, który ma na celu naukę bezpieczeństwa kolejowego dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. W
placówkach w całym kraju przeprowadzone zostaną zajęcia dla ok. 15 000 dzieci, podczas których najmłodsi będą uczyć się, jak zachować bezpieczeństwo na obszarach stacji, przystanków i przejazdów kolejowych. W nauce pomagać im będzie nosorożec Rogatek. Także za pośrednictwem nowych technologii Urząd Transportu Kolejowego chce w interaktywny sposób bawić i uczyć młodzież, a tym samym propagować prawidłowe zachowania na terenach kolejowych. Pracujące nad grą oraz aplikacją studio The Dust posiada już doświadczenie w tworzeniu wirtualnych projektów edukacyjnych skierowanych do dzieci. Na swoim koncie ma takie gry jak Detektyw Pozytywka czy Akademia Puchatka, za pomocą których poprzez zabawy i zagadki dzieci mogą się uczyć, a także rozwijać kreatywnie.