Together Magazyn » Aktualności » Aranżacja biura typu open space
aranzacja biura typu open space wp

Aranżacja biura typu open space

Biura typu open space z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Wzrost zainteresowania urządzaniem biur w taki sposób spowodowany jest tym, iż w ten sposób ułatwiona jest komunikacja pomiędzy pracownikami, jednak to nie jedyny czynnik przemawiający za tym, dlaczego warto aranżować biura w ten sposób. W poniższym artykule przedstawiamy kilka ważnych informacji na temat tego, o czym należy pamiętać podczas aranżowaniu biur typu open space. Zapraszamy do lektury.

Czym są przestrzenie open space? Wyjaśniamy! 

Jaka jest charakterystyka biur typu open space? Nazwa ta pochodzi z języka angielskiego („otwarta przestrzeń”) i oznacza dużą, otwartą powierzchnię. Wyróżnikiem takich biur jest to, iż w jednym, otwartym pomieszczeniu znajdują się krzesła konferencyjne, biurka oraz fotele w dużej ilości, które składają się na ogromny układ roboczy. Historia koncepcji open space sięga XIX wieku. Narodziła się ona w Stanach Zjednoczonych. Mimo tak długiej historii, biura typu open space na szerszą skalę zaczęły być implementowane w biurach dopiero w latach 90-tych ubiegłego wieku.

AcosPro_profim-1.png

Open space – zalety 

Najważniejsze zalety biur open space to:

  • znaczące usprawnienie komunikacji pomiędzy współpracownikami różnych działów – ułatwiony zostaje obieg dokumentów a także szybciej wymieniane są opinie dotyczące różnych podejmowanych w ramach firmy inicjatyw, zaś to w konsekwencji powoduje znaczne przyspieszenie wykonywania różnych zadań, 
  • łatwiejsze wykorzystanie w efektywny sposób dostępnej przestrzeni,
  • szerokie możliwości aranżacyjne – w zależności od potrzeb, łatwo można dostawiać kolejne biurka bądź zmniejszać ich liczbę, 
  • obniżenie kosztów związanych z wynajmem przestrzeni biurowej – w ramach open space można pomieścić znacznie więcej biurek i krzeseł aniżeli w standardowych biurach, dzięki czemu firma może oszczędzić na kosztach związanych z wynajmowaniem biura,

Elliepro-10hst-black (2).png

Jak zaaranżować biuro open space? 

O czym należy pamiętać przy aranżowaniu przestrzeni typu open space? Open space – kilka zasad przy urządzaniu: najważniejsze są oczywiście meble – zarówno biurka, fotele jak i krzesła konferencyjne powinny być wykonane z materiałów najwyższej jakości oraz zgodnie z zasadami ergonomii, aby korzystanie z nich nawet przez wiele godzin nie wiązało się z bólem kręgosłupa. 

Kolejna kwestia to dbałość o właściwe oświetlenie – zarówno sztuczne, jak i naturalne. Warto szczególną uwagę zwracać na odległość konkretnych stanowisk pracy od okna. Praca w miejscach, w których ilość światła dziennego jest znikoma, może być dla zatrudnionych osób nieprzyjemna, dlatego trzeba mieć tę kwestię na uwadze. 

Jednym z najpoważniejszych problemów w zakresie aranżacji przestrzeni typu open space niejednokrotnie okazuje się… hałas. Poszczególnym osobom w skupieniu się na wykonywaniu zawodowych obowiązków mogą przeszkadzać rozmowy współpracowników, dźwięki dobiegające z radia i wiele innych czynników. Z tego względu, aby zapewnić odpowiedni komfort akustyczny, powinno się zadbać o inwestycję w specjalne ekranu akustyczne, które odbijają dźwięki. 

Oceń
Szanowni Państwo,
Together Magazyn

W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO), czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Jego celem jest unowocześnienie oraz ujednolicenie regulacji dotyczących ochrony danych osobowych obowiązujących na terenie Unii Europejskiej.

Niezbędne pliki cookies

Aby strona działała poprawnie pliki cookie powinny być włączone przez cały czas.

Pliki cookie innych firm

Włączenie tych plików cookie pomaga nam ulepszać naszą stronę.