Rynek e-commerce rozwija się w ekspresowym tempie. W dużej mierze wpływają na to nowoczesne i niezwykle komfortowe formy płatności oraz doręczenia, które skutecznie udało się zaimplementować w naszym kraju. Wszystkie te czynniki sprawiają, że Polacy bardzo chętnie korzystają ze sklepów internetowych.
Koniunktura zdecydowanie sprzyja właścicielom sklepów internetowych. Korzystne warunki nie stanowią jednak gwarancji sukcesu. Dużym wyzwaniem okazuje się znalezienie dla siebie miejsca pośród coraz większej konkurencji. Nie należy jednak nadmiernie obawiać się rywali. Należy zadbać o skutecznie działania promocyjne, aby wyróżnić się na tle innych firm. Przy kształtowaniu strategii marketingowej warto sięgnąć przede wszystkim po pozycjonowanie sklepów internetowych. Dowiedz się, co możesz zyskać dzięki temu rozwiązaniu.
Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?
Pozycjonowanie sklepów internetowych oznacza w praktyce podjęcie szerokiej gamy działań służących poprawie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Ten proces ma długofalowy charakter – wymaga stałego monitorowania wyników i reagowania na rozmaite zmienne. Z tego względu warto skorzystać ze wsparcia specjalistów, którzy mają bogate doświadczenie i pogłębioną wiedzą techniczną. Z ich pomocą będziesz w stanie uniknąć wielu ślepych uliczek i zmierzać od razu do celu.
Podstawowym elementem pozycjonowania jest optymalizacja strony internetowej pod kątem słów kluczowych. Są to wyrazy bądź dłuższe frazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce. Nasycenie strony internetowej tymi sformułowaniami sprawi, że Twoja marka będzie znacznie częściej stanowić jedną z odpowiedzi na zapytania potencjalnych klientów. Konsekwentne pozycjonowanie sklepów internetowych prowadzi również do osiągnięcia korzystniejszych pozycji w wynikach wyszukiwania. To niezwykle istotne, ponieważ odbiorcy zazwyczaj wybierają jedną z najwyżej klasyfikowanych stron. Rzadko zapuszczają się na drugą stronę. W związku z tym należy dołożyć wszelkich starań, aby znaleźć się w najbardziej eksponowanym gronie.
Treści zamieszczone na stronie muszą być nie tylko umiejętnie nasycone frazami kluczowymi, ale również unikalne, wartościowe i aktualne. Dzięki temu zdołasz dłużej skupić uwagę użytkownika i tym samym zatrzymać go na witrynie. To sprzyja dokładniejszemu zapoznaniu się z ofertą, co pociąga za sobą większą szansę na wygenerowanie konwersji.
Pozycjonowanie sklepów internetowych zakłada również konsekwentną realizację optymalizacji technicznej. Obejmuje to takie kwestie jak szybkość ładowania, dostosowanie do urządzeń mobilnych czy bezpieczeństwo witryny. Wszystkie te czynniki mogą przyczynić się do tego, że użytkownik poświęci Ci uwagę, a następnie zostanie na dłużej i być może dokona zakupu.
Czym różni się pozycjonowanie sklepów internetowych od działań SEO wobec innych rodzajów stron?
Biznesy e-commerce wymagają specjalnej konstrukcji strony internetowej. W związku z tym wymagają innego podejścia do pozycjonowania niż w przypadku witryn usługowych czy informacyjnych. Jedna z podstawowych różnic dotyczy konstrukcji. Sklepy internetowe mają zazwyczaj dużą liczbę produktów. Mogą być ich setki, a nawet tysiące. Każdy z nich wymaga utworzenia oddzielnej podstrony. Poszczególne pozycje muszą być z kolei posegregowane na kategorie. Każdy z tych elementów struktury musi zostać objęty optymalizacją. W związku z tym pozycjonowanie sklepów internetowych stanowi skomplikowany i czasochłonny proces.
Wiarygodność stanowi podstawowy kapitał każdego przedsiębiorcy działającego w sektorze e-commerce. Wszak w wielu przypadkach klient musi zapłacić mu przez internet, aby sfinalizować transakcję. W związku z tym należy dołożyć wszelkich starań, aby sklep był godny zaufania. Podstawą jest zaimplementowanie renomowanych metod płatności elektronicznych, a także zaoferowanie usług sprawdzonych firm kurierskich. Niezwykle istotne jest również rzetelne przedstawienie produktów. Warto zadbać o profesjonalne zdjęcia oraz opracować wyczerpujący opis. Ogromną wartością dodaną jest również pomocna i dyspozycyjna obsługa klienta.
Pozycjonowanie sklepów internetowych – korzyści
Przedstawiony proces stanowi bardziej maraton niż sprint. Na pełnowymiarowe efekty trzeba czasem poczekać kilka miesięcy. Gra jest jednak warta świeczki. Pozycjonowanie sklepów internetowych może zapewnić Ci następujące korzyści:
- zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach – dzięki umiejętnej optymalizacji strony sklep będzie wyświetlany na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. To z kolei naturalnie pociągnie za sobą większą liczbę odwiedzin;
- zwiększenie zysków – w poszerzającym się gronie odwiedzających znajdzie się wielu nowych klientów. Dzięki temu dostrzeżesz namacalne korzyści w postaci wzrostu przychodów;
- ugruntowanie świadomości marki – odpowiednie działania SEO mogą przyczynić się do budowania pozytywnego wizerunku sklepu oraz opartej na zaufaniu relacji z klientami.