Prowadzisz sklep internetowy, ale Twoje przychody nadal pozostawiają wiele do życzenia? Zadbałeś przecież o wszystko: przejrzysty wygląd strony, różne opcje dostawy czy płatności oraz o atrakcyjne zdjęcia produktów. Ale to nie wystarczyło i zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić, by klienci chętniej kupowali właśnie u Ciebie. Z pomocą przychodzi pozycjonowanie e-commerce. Czym jest pozycjonowanie i kto powinien się nim zająć?
Pozycjonowanie e-commerce – możesz to zrobić sam, ale…
Oczywiście możesz zająć się pozycjonowaniem swojego sklepu samodzielnie. Ale… co to w ogóle jest pozycjonowanie? Są to wszelkie działania, które mają na celu zwiększenie widoczności Twojego sklepu internetowego (bądź jakiejkolwiek strony) w wynikach wyszukiwania. Konsumenci wpisują określone frazy, a w Google pojawiają się produkty dostępne w różnych sklepach. Dzięki pozycjonowaniu możesz sprawić, że na pierwszych miejscach będą dostępne właśnie Twoje produkty czy usługi, a dzięki temu przychody Twojego sklepu się zwiększą.
Jakie zadania składają się na pozycjonowanie? Lista jest bardzo długa! To m.in. tworzenie zdjęć i grafik w takich rozmiarach, by szybko się wczytywały, dbanie o meta description, opisy produktów, kategorii, treści na poszczególnych podstronach sklepu, SEO… Trudno wymienić wszystkie działania, które należy podejmować, by strona pojawiła się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce. Próbując robić to samodzielnie, poświęcisz mnóstwo czasu. Będziesz działać metodą prób i błędów, przez co stracisz wiele czasu. Większość działań dotyczących pozycjonowania przynosi efekty po ok. 3 miesiącach. Jeśli coś nie zadziała, ten czas będzie zmarnowany, a Ty znów będziesz szukać lepszych rozwiązań. By to sobie ułatwić, możesz zlecić pracę nad pozycjonowaniem e-commerce specjalistom.
Dlaczego pozycjonowaniem e-commerce powinni zająć się specjaliści?
Profesjonaliści, którzy zawodowo zajmują się pozycjonowaniem e-commerce, doskonale wiedzą, co robić, by sklep pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dlatego możesz mieć pewność, że ich działania przyniosą efekty w możliwie najkrótszym czasie. Specjaliści mają dostęp do wszystkich narzędzi, które są przydatne, a często nawet niezbędne do pracy nad poprawieniem pozycji sklepu w wynikach wyszukiwania. Wybierając usługę pozycjonowania, wydasz pieniądze na skuteczne działania. Jednocześnie zaoszczędzisz mnóstwo czasu, który będziesz mógł przeznaczyć na inne zadania lub odpoczynek. A Twój sklep zacznie przynosić coraz większe przychody.