Poznaj 5 akcesoriów przydatnych podczas urządzania domowego biura

Ostatnie miesiące wielu z nas pokazały, jak istotna jest umiejętność szybkiego przystosowywania się do zmieniających się warunków, w których przychodzi pracować. Nagłe przejście z pracy biurowej do trybu home office dla sporej grupy pracowników było nie lada wyzwaniem. Jeśli przymierzasz się do urządzenia domowego biura lub przynajmniej kącika do pracy zdalnej, poniższych 5 akcesoriów na pewno okaże się do tego celu bardzo przydatnych.

Akcesorium numer 1: teczki na dokumenty

W każdym domowym biurze muszą znaleźć się teczki na dokumenty. Można przechowywać w nich ostatnie umowy, rachunki czy faktury. Pomieszczą też ważne wnioski, regulaminy i oferty. Kolorowe tekturowe teczki ułatwią odróżnianie zawartości – już na pierwszy rzut oka. Można dodatkowo w tym celu je podpisać – aby jeszcze szybciej dotrzeć do potrzebnych w danym momencie dokumentów. Co ważne, teczki są łatwe do przechowywania – w szufladach, na biurku czy na półkach, w pionie i w poziomie.

Akcesorium numer 2: segregatory

Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą doskonale wiedzą, jak dużo dokumentów muszą gromadzić. Prawo nakłada na podatnika obowiązek przechowywania umów, faktur czy dokumentów kosztowych przez 5, a nawet więcej lat. Segregatory to podstawowe artykuły biurowe, dzięki którym można łatwo usystematyzować dokumenty, podzielić je na kategorie lub miesiące. Ułatwią to plastikowe, wpinane do segregatora przegródki. Poza tym ważną zaletą segregatorów są duże możliwości przechowywania – dzięki metalowej spirali można w dowolnym momencie dodawać nowe umowy, faktury czy inne ważne papiery.

Akcesorium numer 3: notesy, kołonotatniki i zeszyty

Ręczne notowanie, pomimo coraz powszechniejszego robienia zapisków na komputerze, tablecie czy smartfonie, ma swój urok. Umysł inaczej zapamiętuje i przyswaja treści zapisane odręcznie. Artykuły papiernicze w postaci notesów, kołonotatników i zeszytów ułatwiają zapanowanie nad codziennymi obowiązkami. Książkowe i biurkowe plannery czy kalendarze wspierają codzienną organizację zadań i zarządzanie sobą w czasie. Artykuł papierniczy, czy to w postaci karteczek samoprzylepnych, czy notesów, ułatwia naukę języków czy pamiętanie o płaceniu na czas podatków lub robienie przelewów.

Akcesorium numer 4: akcesoria piśmiennicze

Kolorowe zakreślacze, neonowe markery, cienkopisy, długopisy, ołówki – bez nich trudno o efektywne notowanie. Akcesoria piśmiennicze przydadzą się w każdym domowym biurze. Zakreślanie treści na różne kolory ułatwia zapamiętywanie zapisków oraz panowanie nad zadaniami.

Akcesorium numer 5: tablica ścienna

W domowym biurze czy kąciku do pracy zdalnej świetnie sprawdzi się tablica ścienna. Może być korkowa – wówczas za pomocą pinezek łatwo przymocować do niej karteczki z zapiskami, przypominajkami i notatkami. Z kolei dla osób, które lubią dużo pisać, dobrym pomysłem będzie tablica ścienna suchościeralna wraz ze ściereczką i zestawem markerów. W sprzedaży są również tablice magnetyczne, na których można zarówno przytwierdzać karteczki, jak też notować ważne informacje.