Poczekalnia i rejestracja to drugie po gabinecie najważniejsze miejsce w każdym salonie urody, klinice medycyny estetycznej, stomatologicznej, spa i wellness. Urządzenie i aranżacja tej z pozoru bardzo neutralnej przestrzeni ma ogromny wpływ na to, jak w danym miejscu czuje się pacjent.
Czego pacjent oczekuje po poczekalni?
Poczekalnia jest wyjątkową przestrzenią w każdej klinice, spa lub salonie urody. Może być miejscem, gdzie człowiek ze stresem oczekuje na wizytę u lekarza, której się podskórnie mniej lub bardziej obawia. A może być także miejsce, w którym zmęczona klientka czeka na relaksujący zabieg i chce zapomnieć o zgiełku miasta, obowiązkach zawodowych i rodzinnych. Od poczekalni oczekujemy więc, aby jej wystrój i panująca tam atmosfera sprzyjały relaksowi, odpoczynkowi. Powinny skłaniać do uspokojenia myśli, zwolnienia oddechu, rozluźnienia spiętych mięśni. Nic więc dziwnego, że coraz więcej salonów i klinik stawia na aranżacje oparte na oryginalnych fototapetach. Te z motywami górskimi, zdjęciami ciekawych krajobrazów, roślin, kwiatów znaleźć można np. na stronie https://pixers.pl/fototapety. W połączeniu z ciekawym oświetleniem, aromaterapią, świecami lub świeżymi kwiatami fototapety mogą stanowić idealne narzędzie do budowy miejsca zachęcającego do odpoczynku i wyciszenia.
Atmosfera i wystrój wnętrza, w którym pacjent czeka na wizytę, istotnie przekłada się na jego samopoczucie i nastawienie do zabiegu. Niezwykle istotne jest więc, by pobyt w poczekalni uczynić przyjemnym i bezstresowym. Wpływ na to ma także obsługa zapewniana przez personel, jednak punkt wyjścia stanowi sposób aranżacji.
Podział poczekalni na strefy
Poczekalnia pełni różne funkcje, dlatego też warto podzielić ją na strefy i za pomocą rozwiązań aranżacyjnych wydzielić miejsca dla pacjentów i pracowników. Pod tym względem fototapeta może okazać się wyjątkowo przydatnym narzędziem. Dzięki niej można wyraźnie oddzielić rejestrację od pozostałych części poczekalni lub wskazać tę część, która przeznaczona jest dla pacjentów czekających na wizytę. Pamiętaj, że poruszanie się po poczekalni powinno być intuicyjne, najlepiej, aby przestrzeń została zaaranżowana zgodnie ze schematem: wejście – rejestracja – miejsce oczekiwania na wizytę/wypoczynku. Logiczny i przejrzysty układ, wyraźnie zaznaczone ciągi komunikacyjne, wyznaczone precyzyjnie strefy – to wszystko przekłada się na pozytywny odbiór całej kliniki lub salonu.
Rejestracja – kluczowy punkt poczekalni
Recepcja i rejestracja to tuż po gabinecie dwa najważniejsze punkty salonu urody lub jakiejkolwiek kliniki. To właśnie tutaj pacjent się rejestruje, podaje swoje dane, umawia się na wizytę, a na koniec zazwyczaj uiszcza opłatę. Warto więc zadbać o profesjonalny wygląd tej przestrzeni. Najlepiej postawić na otwartą i jasną ladę, przy której możliwy jest bezpośredni kontakt z osobą obsługującą pacjentów. Prostota, klasyka połączona z elegancją to najlepsze cechy mebli i dodatków do rejestracji.