Spółka INPRO wzbogaci wnętrza jednej ze swoich inwestycji, obrazami najbardziej topowych czcionek w historii typografii. W Kwartale Uniwersyteckim na ścianach części wspólnych pojawi się 8 krojów czcionek, poczynając od renesansu, aż po współczesność. Deweloper wyposaży korytarze inwestycji we fragmenty liter powstających na przestrzeni wieków, które doskonale podkreślają charakter prostej, funkcjonalnej i ponadczasowej inwestycji.
Kwartał Uniwersytecki to nowoczesny kompleks mieszkaniowy o wysokich walorach estetycznych uwypuklających przyszły prestiżowy charakter tej części miasta. Osiedle powstaje w obszarze, który w przyszłości stanie się znaczącym miejscem dla dzielnicy, w granicach Centralnego Pasma Usługowego. Projekt inwestycji był prawdziwym wyzwaniem, gdyż teren jest trudnym, ale przede wszystkim atrakcyjnym lokalizacyjnie obszarem rozwojowym. Jest on położony na styku zróżnicowanych struktur, które zmieniają się w nowoczesną tkankę miejską.
Deweloper zadbał o każdy szczegół inwestycji, również o wygląd części wspólnych. Na ośmiu piętrach pojawią się obrazy ośmiu krojów najbardziej rozpoznawalnych czcionek w historii typografii, od renesansu, przez barok, klasycyzm, wiek XIX, aż po współczesność. Kroje czcionek znajdują się w kolekcji Muzeum MOMA. Doskonale zaprojektowane fonty podkreślają charakter inwestycji: prostej, funkcjonalnej i ponadczasowej. Kompozycje abstrakcyjne, wykorzystujące często tylko fragment litery, pozwalają lepiej przedstawić i dostrzec różnice pomiędzy krojami oraz docenić ich graficzną urodę.
Autorami krojów są: Garamond – Claude Garamond (1541), Baskerville – John Baskerville (1757), Bodoni – Giamabattista Bodoni (1770), Century – Linn Boyd Morris Fuller (1894-1923), Futura – Paul Renner (1927), Frutiger – Adrian Fritiger (1975), Helvetica – Max Miedinger (1957), Din – Albert-Jan Pool (1995-2009).
Kwartał Uniwersytecki powstaje nie tylko w jednej z najlepiej skomunikowanych dzielnic miasta, jaką jest Gdańsk Przymorze, ale również w okolicy o niskiej zabudowie, zielonych terenach i domach jednorodzinnych. To idealne miejsce dla osób ceniących jednocześnie życie w mieście oraz spokój i ciszę. Inwestycja przy ul. Szczecińskiej zlokalizowana jest 900 m od Uniwersytetu Gdańskiego, 1,2 km od biznesowego centrum miasta Olivia Business Centre, 5,5 km od morza i 5 minut od stacji SKM. W niedalekiej odległości znajduje się również Kompleks Alchemia, Alfa Centrum i inne popularne obiekty handlowe. Całe osiedle składać się będzie z dwóch budynków, trzy, pięcio i ośmiokondygnacyjnych o nowoczesnej architekturze oraz dużych i nasłonecznionych balkonach i tarasach. Klienci decydujący się na zakup mieszkania w ramach kwartału Uniwersyteckiego, mogą również skorzystać z oferty wykończenia pod klucz, w której deweloper proponuje trzy zróżnicowane pakiety. Dzięki szerokiemu wachlarzowi usług, opcja wykończenia mieszkania dopasowywana jest indywidualnie do potrzeb każdego klienta.
W aktualnej ofercie znajduje się 64 mieszkania i 1 lokal usługowy. Część mieszkań objętych jest letnią promocją do końca lipca. Cena mieszkań zaczyna się od 6.912 zł brutto za mkw., a ich powierzchnia wynosi od 39,66 mkw. do 119,98 mkw. Zakończenie budowy osiedla zaplanowano na koniec października 2016 roku.
Firma Inpro powstała w 1987 roku. Jest jedną z najbardziej uznanych i liczących się firm deweloperskich działających na rynku trójmiejskim. W swojej ofercie ma przede wszystkim apartamenty i mieszkania
o podwyższonym standardzie oraz domy jednorodzinne. Spółka realizuje także inwestycje komercyjne, takie jak hotele apartamentowe i biurowce oraz świadczy usługi budowlane. Inpro kładzie nacisk przede wszystkim na doskonałe lokalizacje swoich inwestycji oraz wysoką jakość wykonania, dzięki czemu od wielu lat zajmuje wysokie miejsce w pierwszej piątce firm deweloperskich na rynku trójmiejskim. Grupa Inpro posiada wykwalifikowaną kadrę budowlaną. Firma szczególną uwagę przykłada do stosowania nowoczesnych technologii oraz nowatorskich rozwiązań technicznych i organizacyjnych. Inpro jest również w czołówce pod względem liczby sprzedanych lokali dzięki odpowiedniemu dopasowaniu oferty do wymagań klientów.