Together Magazyn » Art. zewnętrzny » Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?
Jak sprawdzić pozycjonowanie strony togethermagazyn.pl

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony?

Użytkownicy korzystają z Internetu w poszukiwaniu zarówno informacji, jak i konkretnych usług lub produktów. Ich miejscem docelowym jest przede wszystkim wyszukiwarka, która nieustannie udoskonala algorytmy, aby wyświetlać odbiorcom najbardziej trafne wyniki wyszukiwania. Nic więc dziwnego, że trwa wyścig o jak najwyższą pozycję w rankingu. Chcesz wiedzieć, gdzie na tle konkurencji znajduje się Twoja witryna? Przekonaj się, jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google.

Pozycja strony w wyszukiwarce – co to jest?

Czy wiesz, gdzie konsumenci szukają informacji o firmach? Dla wielu z Twoich potencjalnych klientów głównym źródłem wiedzy stała się wyszukiwarka – to tutaj internauci poszukują odpowiedzi na pytania oraz produktów czy usług, które spełniają ich potrzeby. Jak widzisz – jeśli chcesz docierać do odbiorców, to Twoja witryna powinna być wysoko w rankingu.

Zanim sprawdzisz pozycjonowanie, musisz dowiedzieć się, czym tak właściwie jest pozycja strony w Google.

Otóż w ten sposób określa się miejsce zajmowane przez witrynę w wynikach wyszukiwania, które zostały wyświetlone użytkownikowi po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnych słów kluczowych. Zestawienie otwierają najtrafniej – według algorytmów – odpowiadające na zapytanie serwisy.

Na liście (określanej jako SERP) można znaleźć najlepiej zoptymalizowane pod względem SEO strony WWW, jak również filmy, reklamy, grafiki, mapy, newsy czy oferty produktów. Nic więc dziwnego, że trwa wyścig o jak najlepszą pozycję witryny w wyszukiwarce. Im lepsze miejsce w rankingu, tym większy ruch, który może przełożyć się na wyniki Twojej firmy.

O tym, gdzie znajduje się strona internetowa w SERP, decyduje wiele czynników. Za tworzenie rankingu odpowiadają zaś algorytmy, które są stale aktualizowane. Poprzez dostosowanie się do zmian, przestrzeganie wytycznych Google oraz skuteczną optymalizację można poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony internetowej w Google?

Z pewnością zdajesz już sobie sprawę, że wraz z wyższą pozycją Twojej strony w Google wzrasta prawdopodobieństwo odwiedzenia jej przez internautę oraz szansa na późniejszą konwersję (wykonanie pożądanej akcji przez użytkownika np. zapis na newsletter).

Zanim jednak sprawdzisz pozycjonowanie, musisz przekonać się, czy firmowa witryna została już zaindeksowana. W tym celu możesz wpisać w wyszukiwarkę „site:nazwadomeny.pl”. Jeśli w wynikach wyszukiwania znajdziesz weryfikowany adres, to znaczy, że strona znajduje się w indeksie, a Ty możesz przystąpić do weryfikowania jej pozycji w Google. Są na to 4 sposoby:

  • ręczne sprawdzanie rankingu,
  • Google Search Console,
  • darmowe aplikacje do monitoringu,
  • rozbudowane i profesjonalne narzędzia.

Omówmy pokrótce każdą z metod.

1. Ręczne sprawdzanie pozycji

Opcję tę wybierają zwykle właściciele małych witryn, którzy chcą monitorować pozycjonowanie, ale nie znają innych możliwości. Jest to bowiem metoda niezwykle czasochłonna i często nawet nie do końca miarodajna. Aby zwiększyć dokładność ręcznego sprawdzania pozycji, należy:

  • wylogować się z aplikacji Google,
  • wyczyścić pliki cookies przeglądarki,
  • włączyć tryb prywatny (incognito).

Po takich działaniach możesz wpisać w wyszukiwarkę interesujące Cię frazy kluczowe i sprawdzić, na którym miejscu w rankingu znajdziesz swoją stronę WWW. Jak widzisz, tego rodzaju analiza będzie wymagać od Ciebie wiele czasu i pracy – przede wszystkim określenia, na jakie słowa kluczowe może wyświetlać się Twoja witryna internetowa.

2. Google Search Console

Ponieważ ręczne sprawdzanie pozycjonowania ma wiele minusów, prawdziwą skarbnicą wiedzy dla właścicieli stron stało się Google Search Console. Aby skorzystać z darmowego narzędzia, wystarczy mieć aktywne konto w wyszukiwarce i połączyć platformę ze swoją witryną.

Co w ten sposób zyskasz? Otóż dzięki GSC możesz sprawdzić wiele kluczowych wyników, a wśród nich m.in. średnią pozycję strony w konkretnym okresie, liczbę wyświetleń i kliknięć czy widoczność w Google. Co więcej, w specjalnej zakładce możesz uzyskać informację o rankingu witryny czy podstrony na konkretne słowa kluczowe.

3. Darmowe aplikacje do monitoringu

Zastanawiasz się, jak sprawdzić pozycjonowanie strony bez użycia Google? W sieci dostępnych jest wiele darmowych narzędzi, dzięki którym można z powodzeniem prowadzić bieżący monitoring pozycji witryny na niewielką liczbę fraz. Oczywiście tego rodzaju aplikacje są zwykle dosyć ograniczone – dlatego przy bardziej zaawansowanej analizie warto skorzystać z innych opcji.

Dużą popularnością cieszy się narzędzie GSpot, które zapewnia dostęp do informacji o aktualnej pozycji w Google już w kilka sekund po wpisaniu hasła i adresu URL. Możesz skorzystać również z innych programów instalowanych bezpośrednio na komputerze. A jeśli szukasz niezwykle prostych rozwiązań, to możesz postawić na Serprobot.com – aplikacja nie wymaga nawet logowania.

4. Rozbudowane i profesjonalne narzędzia

Ostatnią metodą na sprawdzenie pozycji strony w Google jest użycie profesjonalnych narzędzi. Możesz z nich skorzystać, gdy szukasz bardziej obszernych i rozbudowanych informacji o monitorowanej domenie. W większości mają one charakter płatny, ale zapewniają dostęp do historii pozycjonowania oraz raportów i wykresów. Są to np. Senuto, Webpozycja czy Stat4Seo.

Niezwykle ciekawym rozwiązaniem jest też bezpłatny audyt SEO od WeNet. Narzędzie pozwala przeanalizować stronę internetową pod kątem różnych czynników istotnych dla skutecznej optymalizacji. W raporcie znajdziesz m.in. ocenę przystępności dla robotów i potencjału treści w wynikach wyszukiwania oraz analizę widoczności witryny w Google wraz z potencjalną konkurencją.

Dlaczego warto monitorować pozycjonowanie strony? Podsumowanie

Jako właściciel strony internetowej możesz zdecydować się na monitoring pozycji SEO z wielu różnych powodów. Oczywiście zaspokoisz w ten sposób swoją ciekawość czy sprawdzisz działania konkurencji. Najważniejszym celem powinno być jednak dla Ciebie opracowanie skutecznej strategii pozycjonowania witryny w wyszukiwarce.

Walka o Top 10 trwa w najlepsze. A choć na pozycję w Google mają wpływ nie tylko czynniki rankingowe i działania SEO, ale też np. fakt, kto wyszukuje daną frazę, to warto zadbać o pozycjonowanie strony WWW. Jeśli nie masz wiedzy i czasu, aby zająć się tym samodzielnie, to już teraz podejmij współpracę z WeNet. Doradcy internetowi zapewniają:

  • kompleksowy pakiet usług – od audytu SEO, przez marketing treści, optymalizację techniczną i link building, po regularne raporty z wynikami;
  • wsparcie opiekuna, który gwarantuje doradztwo, comiesięczne podsumowania, odpowiednią strategię oraz koordynację poszczególnych działań;
  • pomoc w osiągnięciu oczekiwanych rezultatów np. w postaci większej liczby klientów czy pozyskaniu wartościowego ruchu na stronę.

Przestań działać po omacku i zaufaj specjalistom. Zamów darmową konsultację i przekonaj się, dlaczego pozycjonowanie stron z WeNet to rozwiązanie dla Twojej firmy.

Oceń