Together Magazyn » Art. zewnętrzny » Home office – jak się efektywnie zorganizować?

Home office – jak się efektywnie zorganizować?

Praca w domu stała się nową rzeczywistością w realiach pandemii koronawirusa, jednak wiele osób decydowało się na taki system już wcześniej. Podpowiadamy, jak się zorganizować, aby osiągnąć jak najlepsze efekty i jednocześnie zadbać o dobre samopoczucie.

Znajdź idealny zakątek

Dla wielu osób decydujących się na home office ​​dom jest preferowanym miejscem pracy, choć popularne stają się również przestrzenie coworkingowe i kawiarnie. Domowe biuro musi przede wszystkim być miejscem spokojnym, wydzielonym wyłącznie do pracy. Postaraj się uniknąć jedzenia posiłków czy oglądania filmów dla relaksu w tym samym miejscu.

Niektórzy preferują piękny widok przez okno, inni wolą mieć w tle ścianę lub tablicę ogłoszeń. Ustaw biurko w miejscu, które lubisz najbardziej, aby łatwiej było zachować motywację. Sprawdż swoje idealne miejsce pod kątem zasięgu Internetu i jakości światła. Dobre oświetlenie pomaga w koncentracji i nie męczy oczu. Zainwestuj w wygodne krzesło i dostosuj je do wysokości stołu.

Sposobem na uniknięcie poczucia samotności mogą okazać się przestrzenie coworkingowe, znajdujące się we wszystkich większych miastach. Zapach świeżej kawy w powietrzu, przyjemny design, energiczni i kreatywni ludzie: freelancerzy, startupowcy, informatycy, artyści, a także poszukujący nowych kontaktów przedsiębiorcy – warto choć raz odwiedzić przestrzeń coworkingową i poczuć wyjątkową atmosferę tego miejsca.

Zadbaj o bezpieczeństwo

W klasycznym biurze bezpieczeństwo danych zapewnia pracodawca. Podczas pracy z domu należy zadbać o to samodzielnie, przede wszystkim w przypadku jeśli korzystamy z prywatnego sprzętu do celów służbowych. Na pewno warto zmienić ustawienia fabryczne routera oraz pamiętać o dokonywaniu regularnych aktualizacji.

Dobrym pomysłem jest instalacja rozszerzenia VPN bezpośrednio do przeglądarki, np. VPN Mac jeśli korzystamy ze sprzętu Apple. Usługa pomaga poprawić jakość połączenia i zapewnia ochronę przed hakerami również podczas korzystania w publicznych sieci WiFi. Dzięki zmianie adresu IP laptop staje się niewidoczny dla hakerów oraz odblokować można zagraniczne strony internetowe, niedostępne w danym kraju na przykład z powodu cenzury.

Pożegnaj rozpraszacze

Jeśli masz współlokatorów, warto odbyć z nimi rozmowę i wyjaśnić, że home office jest taką samą pracą jak każda inna. Nie będziesz zatem w stanie wykonywać domowych obowiązków, mimo że fizycznie znajdujesz się w tym czasie w domu.

W zalezności od preferencji i rodzaju wykonywanej pracy, lepiej jednak zrezygnować z muzyki i telewizora w tle.  Obejrzyj ulubiony program w porze lunchu, dla chwili relaksu. Największe ryzyko home office to rozwlekanie dnia pracy z powodu spadku koncentracji. W efekcie nadchodzi wieczór, a Ty sprawdzasz służbową skrzynkę.

Postaraj się ustalić jasny grafik, najlepiej pokrywający się z godzinami pracy w biurze. Rób regularne przerwy, skorzystaj, że możesz na przykład porozciągać się lub wyjść na balkon. Nie masz też współpracowników, którzy ciągle zmieniają temperaturę klimatyzacji. Zadbaj o własny komfort. Zaopatrz się w zdrowe przekąski. Czasem zamów coś dobrego z dostawą do domu na lunch lub pod koniec dnia pracy.

5/5 – (3 głosów)
Szanowni Państwo,
Together Magazyn

W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO), czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Jego celem jest unowocześnienie oraz ujednolicenie regulacji dotyczących ochrony danych osobowych obowiązujących na terenie Unii Europejskiej.

Niezbędne pliki cookies

Aby strona działała poprawnie pliki cookie powinny być włączone przez cały czas.

Pliki cookie innych firm

Włączenie tych plików cookie pomaga nam ulepszać naszą stronę.