Wzrost odwiedzalności, nowi najemcy oraz kolejne udogodnienia dla klientów – to tylko kilka punktów, podsumowujących działalność gdańskiej Galerii Zaspa w 2017 r. W ubiegłym roku centrum zostało odwiedzone przez prawie 2 miliony klientów. W planach na kolejny rok jest dalsze poszerzanie oferty o kolejne, ciekawe marki, jak również kontynuacja i rozwój współpracy z lokalnymi instytucjami i podmiotami.
W ciągu ubiegłego roku grono Galerii Zaspa powiększyło się o nowych najemców. Wśród nich pojawiły się znane sieciowe marki, takie jak Pepco, które we wrześniu otworzyło swój lokal o pow. 460 mkw., oraz salon obuwniczy sieci Ray Obuwie, który rozpoczął swoją działalność w grudniu, a także dyskont alkoholowy Prosto z Palety. Wzmocniona została także oferta urodowa – uruchomione zostały beauty bar Nail Art Express, oferujący zabiegi pielęgnacyjne oraz manicure, a także EM Nail Professional – wyspa handlowa, na której znaleźć można bogaty wybór akcesoriów i kosmetyków do profesjonalnego zdobienia paznokci. Od grudnia klienci mogą także korzystać z usług profesjonalnego salonu fryzjerskiego Akcja Cięcie. Ofertę Galerii Zaspa wzbogacił również nowy jubiler – marka Verona, a także lokalni najemcy, m.in. popularna w Gdańsku cukiernio-piekarnia Raszczyk. Dodatkowo, w niewiele ponad rok po zakończeniu modernizacji w centrum pojawiły się nowe udogodnienia dla klientów. Ze względu na przebiegającą w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu ścieżkę rowerową, w kwietniu ub. r. Galeria Zaspa uruchomiła samoobsługową stację naprawy jednośladów. Wszystkie te aspekty zostały docenione przez klientów centrum, dzięki czemu w ciągu całego poprzedniego roku liczba ich odwiedzin sięgnęła prawie 2 milionów.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wysokiej odwiedzalności, jaką w 2017 roku cieszyła się Galeria Zaspa i mamy nadzieję utrzymać ten trend. Siła tego projektu tkwi we wszechstronnej i kompleksowej ofercie, a także kameralnej i sąsiedzkiej atmosferze, dzięki czemu codzienne zakupy mogą być komfortowe i przyjemne. Będziemy w dalszym ciągu tak rozwijać ofertę centrum, by klienci mogli załatwić możliwie jak najwięcej swoich spraw podczas wizyty w jednym miejscu. Jednocześnie tak jak do tej pory będziemy angażowali się we współpracę z organizacjami i podmiotami działającymi na rzecz Gdańska, gdyż funkcjonując w tym miejscu od ponad 20 lat, chcemy intensywnie działać na rzecz najbliższego otoczenia i integrować się z lokalną społecznością – komentuje Marcin Juszczyk, członek zarządu Grupy Capital Park, inwestora Galerii Zaspa.
Galeria Zaspa to dawne centrum handlowe ETC Gdańsk, które zostało zmodernizowane w latach 2015/2016. W trakcie trwania prac stworzona została nowa elewacja, wnętrze gruntownie odświeżone i zmodernizowane, a konstrukcja budynku wzmocniona. Obiekt został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz rodzin z dziećmi. Wydobyte zostały także akcenty architektoniczne, nawiązujące do dawnego przeznaczenia budynku galerii – hangaru lotniczego.
Obecnie Galeria Zaspa liczy 8 800 mkw. powierzchni, na której znajduje się 40 sklepów oraz punktów usługowych i gastronomicznych, prowadzonych zarówno przez znane sieciowe marki, takie jak: supermarket Intermarche, drogeria Rossmann, salon RTV Euro AGD, restauracja Domino’s Pizza, dyskonty Textil Market oraz Pepco, jubiler Verona cukiernia Sowa, salon prasowy Inmedio oraz przez lokalnych najemców: piekarnię Szydłowski, butik modowy Exxelent, sklep zoologiczny ZOO Karina czy sklep kolonialny Camellia. Galeria proponuje także rozbudowany segment usługowy – klienci mogą skorzystać m.in. z usług krawieckich, pralni, kantoru, kwiaciarni, bankomatu, salonu fotograficznego, klubu fitness Calypso i laboratorium medycznego Synevo.