Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Ten posiłek zapewnia nam energię na cały dzień. Warto codziennie wygospodarować trochę czasu, aby zjeść śniadanie. Przygotowanie śniadania najczęściej nie pochłania zbyt wiele czasu.

W skład zdrowego śniadania powinny wchodzić węglowodany, białka i tłuszcze. Polacy najczęściej spożywają na śniadanie kanapki z wędliną lub z serem, jajecznicę, płatki śniadaniowe z mlekiem.

Pełnowartościowy posiłek zapewnią pasty kanapkowe. Ze świeżym pieczywem smakują wybornie. Może je spożywać cała rodzina, zarówno dorośli, jak i dzieci. Można je zabierać też do pracy i do szkoły na drugie śniadanie. Zarówno do śniadania, jak i do każdego innego posiłku powinno się dodawać warzywa.

Śniadanie pobudza metabolizm

Podczas snu przemiana materii ulega spowolnieniu. Nocą organizm nie potrzebuje tak dużo energii, jak w ciągu dnia. Zjedzenie śniadania rozkręca metabolizm. Jeżeli pominiemy ten posiłek, nasz organizm nie otrzyma paliwa na cały dzień i przemiana materii zostanie spowolniona.

Około południa będziemy odczuwać większy głód i aby zaspokoić apetyt, zjemy o wiele więcej i dostarczymy organizmowi nadmiernych kalorii. Organizm zacznie magazynować tkankę tłuszczową, co po pewnym czasie może doprowadzić do nadwagi, a nawet otyłości.

Poprawia koncentrację i wydolność umysłową

Na pewno w dzieciństwie byliśmy namawiani przez rodziców czy dziadków na zjedzenie śniadania przed wyjściem do szkoły. Mieli rację. Aby mózg efektywnie pracował, dzień trzeba zacząć od pożywnego posiłku. Składniki odżywcze, których dostarczamy organizmowi w czasie śniadania, wpływają na naszą wydolność umysłową i fizyczną w ciągu całego dnia.

Bez śniadania mamy gorszą pamięć miewamy problemy z koncentracją, stajemy się nerwowi, rozdrażnieni, gorzej przyswajamy wiedzę. Dlatego przed egzaminem, sprawdzianem, testem lepiej zjeść pożywne śniadanie niż rano wertować notatki. Pilnujmy też, by dzieci nie wychodziły do szkoły bez śniadania.

Poprawia samopoczucie

Śniadanie poprawia też nastrój i samopoczucie. Jeżeli zamiast porannej kawy organizm otrzyma solidną porcję składników odżywczych, łatwiej poradzi sobie z sytuacjami stresującymi. Spadnie napięcie i rozdrażnienie.

Reguluje poziom cukru we krwi

Zdrowe śniadanie reguluje poziom cukru we krwi. Obniża ryzyko wystąpienia cukrzycy. U osób regularnie jedzących śniadania istnieje również mniejsze ryzyko nadciśnienia tętniczego i miażdżycy.

Dlaczego należy jeść śniadanie?
Oceń ten post

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany