Together Magazyn » Styl życia » Audi S e-tron GT vs RS e-tron GT – jak radzą sobie w miejskiej dżungli?
audi wp

Audi S e-tron GT vs RS e-tron GT – jak radzą sobie w miejskiej dżungli?

Elektryczna rewolucja wkracza na ulice miast z niespotykaną dotąd elegancją i mocą. Najnowsze modele Audi z serii GT to pokaz technologicznego kunsztu niemieckiej marki, który rzuca wyzwanie tradycyjnym wyobrażeniom o samochodach elektrycznych. Połączenie imponujących osiągów z przełomowymi rozwiązaniami elektromobilności sprawia, że zarówno Audi S e-tron GT, jak i RS e-tron GT fascynują kierowców swoimi możliwościami. Chociaż oba modele zaprojektowano jako Gran Turismo, do pokonywania długich dystansów, coraz więcej właścicieli wykorzystuje je do codziennej miejskiej jazdy.

Technologiczne serce – czym różnią się oba modele?

Nowy model S e-tron GT reprezentuje najmocniejszą wersję S w historii Audi, oferując kierowcom aż blisko 680 KM. Ta imponująca moc przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,3 sekundy przy wykorzystaniu systemu launch control. Technologia Audi e tron gwarantuje, że wynik ten jest o pół sekundy lepszy niż w przypadku poprzedniej generacji. Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła dzięki zaawansowanemu systemowi napędu quattro. Pneumatyczne zawieszenie automatycznie dostosowuje się do warunków drogowych, eliminując nierówności typowe dla miejskich dróg.

Z kolei flagowy Audi e tron RS wyznacza nowe standardy w gamie producenta z Ingolstadt, będąc najszybciej przyspieszającym samochodem produkcyjnym w historii marki. Model ten dysponuje zawrotną mocą ponad 900 KM dostępną przy wykorzystaniu systemu launch control, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w oszałamiających 2,8 sekundy. Podczas normalnej jazdy kierowca ma do dyspozycji ok. 750 KM, ale może skorzystać z przycisku boost, który na 10 sekund dodaje dodatkową moc. Pozwala to na błyskawiczne wyprzedzanie nawet w krótkich lukach w ruchu miejskim, co w polskich warunkach komunikacyjnych bywa nieocenione. Oba modele korzystają z udoskonalonej baterii o pojemności 105 kWh, co stanowi wzrost o ponad 10% w porównaniu z poprzednią generacją e-tron GT.

Czy elektryczne Gran Turismo sprawdzi się w zakorkowanym mieście?

Poruszanie się po zatłoczonych ulicach miasta stanowi wyzwanie dla każdego samochodu, a szczególnie dla pojazdów o dużych gabarytach. Zarówno S e-tron GT, jak i RS e-tron GT Performance to stosunkowo masywne samochody, ważące około 2,3 tony, jednak dzięki zastosowaniu tylnej skrętnej osi charakteryzują się zaskakująco dobrą zwrotnością. System ten znacząco poprawia promień skrętu i ułatwia manewrowanie w ciasnych przestrzeniach miejskich, takich jak wielopoziomowe parkingi czy wąskie uliczki. Nisko położony środek ciężkości, będący zasługą umieszczenia baterii w podłodze, dodatkowo poprawia stabilność pojazdu podczas dynamicznej jazdy po mieście.

W warunkach miejskich imponujące przyspieszenie obu modeli zapewnia niezwykłą elastyczność. Audi RS e-tron GT Performance oferuje oczywiście lepsze osiągi, jednak w codziennym użytkowaniu miejskim różnica w przyspieszeniu między modelami nie jest aż tak istotna, jak mogłoby się wydawać. Warto natomiast docenić natychmiastową dostępność maksymalnego momentu obrotowego, co w praktyce miejskiej jest znacznie ważniejsze niż absolutne wartości przyspieszenia. Dzięki temu oba modele e tron GT gwarantują błyskawiczną reakcję na każde wciśnięcie pedału przyspieszenia, pozwalając na płynne włączanie się do ruchu czy wyprzedzanie innych pojazdów.

Zasięg i ładowanie – kluczowe aspekty miejskiej elektromobilności

Oba modele e tron wykorzystują identyczne baterie o pojemności 105 kWh, co przekłada się na zwiększony zasięg. Zarówno S e-tron GT, jak i RS e-tron GT zużywają między 18 a 20 kWh na 100 km w cyklu mieszanym, co w warunkach miejskich może być nawet niższe. Ulepszona rekuperacja pozwala odzyskiwać energię z mocą do 400 kW, dzięki czemu podczas jazdy miejskiej znaczna część energii wraca do baterii.

Szczególnie istotnym atutem obu modeli jest możliwość szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 320 kW. Dzięki temu uzupełnienie energii od 10% do 80% zajmuje około 18 minut. Już 10-minutowe ładowanie zapewnia energię na około 280 km, co w praktyce miejskiej oznacza kilka dni użytkowania bez konieczności ponownego ładowania!

Nowoczesna mobilność elektryczna to więcej niż bezemisyjna jazda. Nowe modele Audi e tron GT oferują kompleksowe rozwiązania, sprawiające, że poruszanie się po miejskiej dżungli staje się przyjemnością. Niezależnie od tego, czy wybierzemy dynamicznego S e-tron GT, czy potężnego RS e-tron GT, możemy liczyć na połączenie sportowych osiągów i zaawansowanych technologii. Oba modele udowadniają, że elektryfikacja premium może być e-kscytująca i doskonale dostosowana do wymogów współczesnego życia miejskiego.

5/5 – (2 głosów)
Szanowni Państwo,
Together Magazyn

W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO), czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Jego celem jest unowocześnienie oraz ujednolicenie regulacji dotyczących ochrony danych osobowych obowiązujących na terenie Unii Europejskiej.

Niezbędne pliki cookies

Aby strona działała poprawnie pliki cookie powinny być włączone przez cały czas.

Pliki cookie innych firm

Włączenie tych plików cookie pomaga nam ulepszać naszą stronę.