Together Magazyn » Aktualności » Zelektryzowana dusza Porsche Taycan
Porshe-Taycan-Turbo-Porsche-Centrum-Sopot-test-Motom-

Zelektryzowana dusza Porsche Taycan

Na premierę z zapartym tchem czekało wielu fanów motoryzacji. To, co już za chwilę miało się wydarzyć we Frankfurcie nad Menem stało się zapowiedzią najprawdopodobniej największego przełomu we współczesnej motoryzacji. Dlaczego? Dlatego, że znane zarówno z ryku silnika, jak i twardych zasad Porsche prezentując klientom model Taycan udowodniło, że ten drastycznie inny paradygmat myślenia o luksusowej mobilności jest krokiem w przyszłość, którego nic już nie powstrzyma.

Premierze Taycana towarzyszyło kluczowe pytanie – czy i w jakim stylu pokona Teslę. Zupełnie niepotrzebnie, ponieważ zgodnie z założeniem doświadczeni inżynierowie postawili przed nim odmienne od konkurencji zadania, tym samym zabierając oręż nawet najbardziej zagorzałym sceptykom elektrycznych samochodów.

2,8 do setki

Porsche Taycan jest dostępny w salonie Porsche Sopot w 3 wersjach – Taycan S, Taycan Turbo i Taycan Turbo S. Oznacza zróżnicowanie mocy, która zaczyna się od 530, przez 620, aż do 720 koni mechanicznych pod maską auta, którego linia nie pozostawia złudzeń, że to co wyjątkowe powinno trzymać rys klasyki. Nawet jeśli otwiera przed nami perspektywę przyszłości, która właśnie nadeszła. Nowa era w motoryzacji nie niszczy ikony. Udowadnia, że symbol ryku silnika i obłędnych osiągów może, a nawet powinien mieć nowe imię, stając się tym samym ukoronowaniem naszych czasów.

Porshe-Taycan-Turbo-Porsche-Centrum-Sopot-test-Motom-

Współtworzące proces zmiany Porsche nie zaczyna wojny z Teslą, czy BMW tylko rozgrzewa swoje konie po to, aby w najmocniejszej wersji Taycana przyspieszyć do setki w zaledwie 2,8 sekundy. A przecież o to również chodzi zakochanym bez pamięci w Porsche.

Po raz drugi miłośnicy stylu marki mogą odetchnąć z ulgą przyglądając się szczegółom. W Taycanie sporo jest mocnej klasyki m.in. w konstrukcji maski zwężającej się w kierunku zderzaka i w uwypuklonych błotnikach. Podobnie dzieje się z linią dachu, która przez lata opadając do jego tylnej części powodowała, a teraz utrzymuje unikatowy wygląd.

Ewolucja legendy

W takim razie, czym jest przyszłość?

Zelektryzowaną duszą z legendarną stylistyką pomiędzy 911-ką, a Panamerą zamkniętą w 4 drzwiowym sportowym sedanie, w którym dynamiczne osiągi całkowicie wpasowują się w potrzebę funkcjonalności. Konstruktorzy rozumiejąc potrzeby klientów zdecydowali się skoncentrować na szczegółach dostrzegalnych w codziennym użytkowaniu samochodu. W tym elektryku komfortowa podróż wydaje się równie ważna jak dynamika jazdy, czego świadectwem są rozwiązania zaproponowane we wnętrzu. Intuicyjny duży wyświetlacz multimedialny, znany i lubiany Porsche Communication Manager, zapłon usytuowany po lewej stronie kierownicy oraz wysoka linia konsoli środkowej zdecydowanie poprawiająca ergonomię samochodu. Do tego wygoda na tylnej kanapie, na której teraz bez obaw mogą usiąść osoby wysokie plus dwa bagażniki o pojemności 81 z przodu i 366 z tyłu powodują, że dbałość o jakość rozwiązań ma niebagatelne znaczenie.

Zanim po raz pierwszy wsiądziemy do Taycana warto zdać sobie sprawę, że akumulatory rozłożone na całej powierzchni podłogi umożliwiły obniżenie środka ciężkości, dzięki czemu samochód doskonale prowadzi się na ciasnych i krętych drogach. Bateria pozwala przejechać około 400 kilometrów na jednym ładowaniu i tu po raz kolejny widać pomysł, który został przez Porsche dogłębnie przemyślany – dwa gniazda ładowania usytuowane są po prawej i lewej stronie błotników, a sam Taycan jest pierwszym seryjnym pojazdem o napięciu systemowym 800 V, zamiast 400 V tradycyjnych. Oznacza to, że wystarczy niewiele ponad 5 minut, aby naładować akumulator prądem stałym do stopnia, który umożliwi przejechanie nawet 100 km. „Na spokojnie” ładowanie od 5 do 80 % wynosi 22,5 minuty, przy szczytowej mocy 270 kW.

Porshe-Taycan-Turbo-Porsche-Centrum-Sopot-test-Motom--

Teraz najważniejsze – dla kogo jeden z trzech dostępnych w sopockim salonie modeli Taycana?

Dla wszystkich idących z duchem czasu w poczuciu wagi elektromobilności, która już teraz zmienia wiele. Zelektryzowana dusza ikony motoryzacji jest zapowiedzią drogi, jaką wraz fanami czterech kółek podążać będzie Porsche inwestując w elektromobilność ponad 6 miliarda euro tylko do 2022 roku. W Taycanie emocje są gwarantowane w standardzie, a kilka egzemplarzy dostępnych jest w Porche Centrum Sopot od ręki. Dostępność nowego na zamówienie jest możliwa do zrealizowania w ciągu kilku miesięcy.

Więcej na www.porsche-sopot.pl

Oceń