Together Magazyn » Aktualności » Pop-art – soczysty, wyrazisty, prześmiewczy

Pop-art – soczysty, wyrazisty, prześmiewczy

W 1962 roku Andy Warhol stworzył 32 płótna z nadrukami produktu występującego wówczas w domu niemal wszystkich Amerykanów – zupy w puszkach firmy Campbell. Za sprawą tego artysty ze zwyczajnego produktu spożywczego zmieniła się w ikonę kultury popularnej i symbol pop-artu.

Ten nurt w sztuce – czerpiący z surrealizmu, komercyjnych kreacji i oczywiście kultury popularnej – przełamał stereotyp o ekskluzywności sztuki. Przerysowany, komiksowy i wyrazisty pop-art jest swoistym „puszczaniem oka” do odbiorcy, a jego wyraziste kolory i mocna kreska czynią go designerskim dodatkiem do każdego mieszkania.

Pop-art najlepiej sprawdzi się we wnętrzach nowoczesnych i minimalistycznych, w których będzie „odcinał” się od tła. Najlepszy będzie w reprezentacyjnej przestrzeni, np. w salonie, gdzie nie tylko będzie cieszyć nasze oko, ale także zrobi wrażenie na gościach. Ale możemy też wyjść poza ramy utrwalonych zasad dekoracji wnętrz i pokusić się o oklejenie popartowymi motywami, mebli, drzwi, a nawet okien. Wyobraźmy sobie kuchnię, w której szafki układają się w warcholowski portret Marylin Monroe!

Jak dekorować w stylu pop-art? Przede wszystkim postawić na jeden mocny element, aby uniknąć przesady. Jeśli zdecydujemy się na obraz, zadbajmy, by był centralnym elementem ściany i miał wokół siebie trochę pustej przestrzeni. Jeśli natomiast mamy odwagę na duży format, np. w postaci fototapety, wybierzmy motyw graficzny – prosty rysunek lub powtarzający się wzór.

Dla kogo jest pop-art? Zasadniczo – tak jak kultura popularna, z której czerpie garściami – dla wszystkich. Ale to styl, który wymaga odwagi i poczucia humoru. Nie wzbudzi on raczej zachwytu wśród fanów klasyki, ale trudno nie uśmiechnąć się na jego widok. Soczyste kolory, wyrazista kreska i lekko prześmiewczy charakter pop-artu dodadzą nam energii i zmotywują do działania, a na pewno przypomną, że do wszystkiego, także do sztuki, trzeba podchodzić z dystansem.

Oceń
Szanowni Państwo,
Together Magazyn

W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO), czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Jego celem jest unowocześnienie oraz ujednolicenie regulacji dotyczących ochrony danych osobowych obowiązujących na terenie Unii Europejskiej.

Niezbędne pliki cookies

Aby strona działała poprawnie pliki cookie powinny być włączone przez cały czas.

Pliki cookie innych firm

Włączenie tych plików cookie pomaga nam ulepszać naszą stronę.