Together Magazyn » Art. zewnętrzny » Jak zorganizować przyjazne miejsce pracy?
zorganizowanie-miejsca-

Jak zorganizować przyjazne miejsce pracy?

Pracodawcy coraz częściej poszukują metod motywujących pracowników i budujących pozytywną atmosferę wykonywania obowiązków zawodowych. Nowoczesne działalności gospodarcze odchodzą od rygorystycznych metod kontroli i dają większą swobodę ludziom faktycznie zaangażowanym w realizację ambitnych projektów. Praca w przyjaznych warunkach przekłada się fundamentalnie na budowanie przewagi konkurencyjnej, a często na ogromny sukces komercyjny. Jak zatem zorganizować przyjazne miejsce pracy i w czym tkwi siła wsparcia pracownika przez pracodawcę?

O co chodzi z jasną organizacją przyjaznego miejsca pracy?

Pracodawcy, którzy odchodzą od codziennej kontroli nad rzecz przydzielania konkretnych zadań zyskują, ponieważ często odkrywają pracowników niezwykle wydajnych, którzy robią znacznie więcej w stosunkowo krótkim czasie. Nie bez powodu wiele krajów testuje 4-dniowy system pracy z dużym prawdopodobieństwem tak samo wydajny do aktualnego. Młodzi pracownicy chcą wykonywać zadania we własnym tempie, a resztę czasu przeznaczyć na spełnienie dowolnych potrzeb. Pracodawcy w taki sposób zarządzający zadaniami nie dość, że utrzymują wypoczętych pracowników to jeszcze mniej czasu przeznaczają na kontrolę i motywowanie, ponieważ to środowisko robocze odgrywa taką rolę i możliwość wypracowania dodatkowego czasu wolnego.

Dlaczego przyjazne miejsce pracy się opłaca?

  • Stres to największy problem w większości działalności gospodarczych, wśród pracowników. Pozytywny, lojalnościowy, zadaniowy klimat ogranicza stres i umożliwia znacznie. sprawniejszą wymianę kluczowych informacji pomiędzy pracownikami i pracodawcą,
  • Menedżerowie rozumiejący pracowników potrafią znacznie lepiej przydzielać zadania w taki sposób, aby nikogo nie krzywdzić nadmiarem obowiązków.
  • Znające się grupy pracowników szybciej rozwiązują problemy i potrafią ustalić zupełnie nowe, lepsze zasady wykonywania projektów.
  • Pracodawcy przechodzący na bliższy poziom, często wykonujący razem zadania wśród pracowników uzyskują większy poziom zysków ze względu na rosnącą wydajność.
  • W pracy spędza się ponad 30% całego życia, więc dobra atmosfera to często jeden z krytycznych czynników zatrudnienia, szczególnie dla młodszego pokolenia.

W jaki sposób tworzyć pozytywny klimat pomiędzy pracownikami?

Ważną funkcję pełnią również owocowe czwartki, wewnętrzne plebiscyty, albo zwykłe spotkania z menedżerami, dzięki którym można szybko podsumować bieżące sprawy i lepiej się poznać. Menedżerowie powinni znać swoich pracowników, ich talenty, mocne i słabe strony. To umożliwia sprawniejsze tworzenie zespołów oraz unikanie konfliktów. Owocowe czwartki wprowadzają pewną przyjazną rutynę i tworzą pozytywny wizerunek pracodawcy. Oczywiście czynniki płacowe odgrywają krytyczną rolę w motywowaniu do wykonywania obowiązków na właściwym poziomie, ale czynniki pozapłacowe, jak dobry klimat w pracy też przyczyniają się do postaw lojalnościowych. Niektórzy pracownicy nawet po otrzymaniu lepszej oferty pod kątem pensji często nie odchodzą z firmy, w której po prostu dobrze się czują i wiedzą, że po pewnym czasie i tak otrzymają premię, albo wynagrodzenie odpowiednie do włożonego wysiłku.

Artykuł powstał we współpracy z https://dailyfruits.pl/

Oceń
Szanowni Państwo,
Together Magazyn

W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO), czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Jego celem jest unowocześnienie oraz ujednolicenie regulacji dotyczących ochrony danych osobowych obowiązujących na terenie Unii Europejskiej.

Niezbędne pliki cookies

Aby strona działała poprawnie pliki cookie powinny być włączone przez cały czas.

Pliki cookie innych firm

Włączenie tych plików cookie pomaga nam ulepszać naszą stronę.