TikTok to nie tylko fascynujący, niekończący się strumień filmów, o których Twoje dzieci, bracia, siostry, siostrzeńcy i siostrzenice nie mogą przestać mówić. Jest to platforma społecznościowa, na której treści mają największą szansę stać się „wirusowe”.
Filmy wideo generowane przez użytkowników to największy atut TikTok. Jednak, jeśli chodzi o to, jak powinny być tworzone filmy, które udostępniasz i z jakich innych źródeł treści możesz korzystać, tutaj jest trochę więcej do opowiedzenia.
Filmy wideo stworzone przez Twój zespół
Głównym rodzajem treści, jakie Twoja firma powinna udostępniać na TikTok, są własne materiały wideo tworzone przez Ciebie i Twój zespół.
Oto elementy, które składają się na angażujące, popularne i wirusowe wideo na TikTok dla biznesu:
– Autentyczność. Większość użytkowników kręci filmy przy użyciu telefonu i naturalnego oświetlenia. Zastosuj to samo podejście do swoich treści.
– Twarze. To szansa na interakcję z publicznością jako grupą ludzi, a nie jako firmą. Użytkownicy nie chcą patrzeć na przedmioty, chcą patrzeć na ludzi.
– Komedia. Użytkownicy przychodzą na TikTok, aby dostarczyć sobie dopaminy i poprawić humor, więc wykorzystaj to i publikuj filmy, które wywołują uśmiech na twarzach.
– Pokrewieństwo. Użytkownicy oglądają, lubią i pielęgnują treści, które rozumieją i z którymi mogą się identyfikować. Nie traktuj filmów wideo jako bezpośredniej reklamy.
– Wyzwania. Ludzie zawsze lubią wyzwania, a jeśli jest to dobre wyzwanie, użytkownicy TikTok będą chcieli się do niego przyłączyć.
Ostatecznym celem filmów wideo jest ich wirusowe rozprzestrzenianie się. Łatwiej jest jednak powiedzieć niż zrobić. Im lepiej potrafisz wykorzystać powyższe cechy, tym większe prawdopodobieństwo zwiększenia zaangażowania.
Ogłoszenia reklamowe
Od 25 czerwca 2020 r. TikTok oficjalnie uruchomił swoją nową platformę reklamową o nazwie TikTok For Business. Pełni ona funkcję centrum marketingowego dla kont biznesowych. Jest to kolejny powód, dla którego TikTok wspiera teraz firmy. Oto różne rodzaje reklam, które można wykorzystać:
– TopView – baner reklamowy, który użytkownicy widzą przy pierwszym otwarciu aplikacji.
– Wideo we wstążce – reklamy, które pojawiają się pomiędzy treściami generowanymi przez użytkowników. Reklamy te mogą pomóc w zwiększeniu liczby kliknięć, ruchu w witrynie i pobrań aplikacji.
– Brand Takeovers – podobnie jak w przypadku TopView. Ta opcja reklamy ma na celu zwiększenie świadomości marki.
– Hashtag Challenges – możliwość promowania hasztagu stworzonego przez Ciebie w celu zwiększenia zaangażowania i świadomości. Zazwyczaj jest to dodatkowa motywacja dla użytkowników do tworzenia własnych treści z danym hasztagiem. Często marki tworzą swój własny utwór/jingle na potrzeby Hashtag Challenge.
– Markowe efekty AR – filtry rzeczywistości rozszerzonej, które firmy mogą „umieścić” w specjalnej sekcji aparatu użytkownika w aplikacji. Efekty te zazwyczaj obejmują modne produkty lub logo marki.
Treści tworzone przez blogerów
Prawdopodobnie widziałeś już influencer marketing w akcji na YouTube i Instagramie. Jeśli chodzi o TikTok, marketing za pośrednictwem blogerów jest tam nie tylko żywy, ale i całkiem dobrze prosperuje.
Oto, na co należy zwrócić uwagę przy wyborze blogera do współpracy:
– Duża liczba obserwacji na TikTok lub wysoce zaangażowana publiczność.
– Bloger współpracował już z markami lub produktami podobnymi do Twoich.
– Bloger jest aktywny w Twojej niszy (fitness, uroda, styl życia, dom itp.).
Rozpoczynając kampanię reklamową z udziałem blogerów, należy podejść do niej w sposób strategiczny. Należy poprosić o pełne statystyki konta, a także sprawdzić je samodzielnie za pomocą specjalnego programu — niektórzy pozbawieni skrupułów blogerzy celowo zniekształcają dane, np. podając statystyki za okres, w którym sami wpłacali pieniądze na reklamę swojego konta. Jest oczywiste, że takie dane są nieistotne, ale dzięki nim bloger może zawyżać koszty reklamy.