Together Magazyn » Aktualności » Copywriting SEO czy kreatywne teksty marketingowe? Jakiego copywritera potrzebujesz?
młoda ładna blond kobieta pracująca na laptopie

Copywriting SEO czy kreatywne teksty marketingowe? Jakiego copywritera potrzebujesz?

Masz stronę internetową i chcesz, aby umieszczane na niej teksty zachęcały do zakupu produktu lub prezentowały usługi Twojej firmy w profesjonalny sposób? Potrzebujesz osoby zajmującej się copywritingiem, która potrafi stworzyć teksty sprzedażowe, które przyciągną uwagę i jednocześnie będą ciekawe dla czytelnika. Treści muszą być też odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. Poznaj różnicę między copywritingiem SEO a kreatywnym pisaniem. Jakiego copywritera potrzebujesz?

Jaka jest różnica między copywritingiem i copywritingem SEO

Copywriting jest procesem tworzenia tekstów reklamowych. Osoby zajmujące się „czystym” copywritingiem najczęściej wymyślają hasła reklamowe, które przyciągają uwagę i stają się sloganami produktu lub całej marki. Krótkie teksty powinny być kreatywne i zgodne z zasadami psychologii konsumenckiej. Copywriter może też tworzyć dłuższe formy, na przykład pisać artykuły do czasopism czy układać treść podcastów, wykorzystując techniki storytellingu lub odwołując się do emocji. Proces pisania kreatywnych treści jest zwykle długi i bywa związany z licznymi modyfikacjami już na etapie tworzenia.

Natomiast copywriter SEO to osoba zajmująca się pisaniem tekstów umieszczanych na stronach internetowych. Są to między innymi opisy produktów, teksty blogowe, artykuły sponsorowane, historie firmowe, przedstawienie misji działalności itd. Jednocześnie wszystkie treści muszą zawierać słowa kluczowe istotne dla wyszukiwarek. 

Kreatywne pisanie a copywriting SEO

Teksty kreatywne nie powinny być niczym ograniczone, ale nie oznacza to, że nie można połączyć zasad SEO ze sztuką kreatywnego pisania. Osoba zajmująca się copywritingiem potrafi tak wkomponować słowa kluczowe w tekst, że będzie on atrakcyjny dla robotów indeksujących, ale i dla czytelnika. Istotne frazy są umieszczane w treści w sposób naturalny – tak powstałe teksty są unikalne, przystępne do czytania, zachęcające do zakupów i jednocześnie „lubiane” przez wyszukiwarkę Google.

Jak wybrać dobrego copywritera?

W dobie sztucznej inteligencji znów ceni się umiejętności humanistów. Wielu specjalistów od copywritingu – na przykład https://www.ninapiatek-redaktorka.pl – ma:

  • wykształcenie filologiczne – sztuka posługiwania się słowem na poziomie mistrzowskim wyróżnia ich z tłumu,
  • szeroką wiedzę na temat marketingu i psychologii konsumenckiej,
  • umiejętność kreatywnego pisania – umiejętność tworzenia oryginalnych, nietuzinkowych treści jest niezbędna w świecie copywritingu, gdzie łatwo o treści mierne i powtarzalne,
  • wiedzę na temat SEO – dobry copywriter jest na bieżąco z wiedzą na temat funkcjonowania wyszukiwarek internetowych i algorytmów oraz śledzi branżowe trendy.

Dlaczego nie warto oszczędzać na copywritingu?

Jak widać, copywriting internetowy jest sztuką, która łączy w sobie umiejętność kreatywnego pisania, znajomość technik marketingowych, psychologię sprzedaży i wiedzę na temat funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. Warto jednak inwestować w teksty na stronę – należy je potraktować jako „produkty”, z którymi Twój klient będzie miał do czynienia każdorazowo po wejściu na Twoją stronę. Opisy i teksty mogą nakłonić do skorzystania z Twoich usług lub zakupu produktu. Kreatywnie napisane wpisy blogowe mogą też stać się dla klienta wartościowym źródłem informacji i związać go z Twoją marką na dłużej – będzie do Ciebie wracał jako do eksperta w danej dziedzinie.

Oceń