Together Magazyn » Art. zewnętrzny » 5 najważniejszych trendów w marketingu w 2022 roku
główne pexels-photo-.jpeg

5 najważniejszych trendów w marketingu w 2022 roku

Świat marketingu dynamicznie się zmienia. Pandemia, inflacja i wojna na Ukrainie tylko przyśpieszyły przeniesienie się wielu usług do strefy internetu. Teraz dużo zależy od  zdolności firmy do adaptacji aktualnych warunków i tego, czy markom uda się utrzymać kontakt z klientami. Niektóre z niżej wymienionych trendów w marketingu 2022 roku mogą całkowicie zmienić sposób docierania do klienta przez przedsiębiorstwo. Poznaj 5 najważniejszych trendów w marketingu i social media w 2022 roku!

Najważniejsze trendy marketingowe w 2022 roku

Interakcja

Bardzo modne jest obecnie nawiązywanie interakcji z użytkownikami za pomocą Instastories. Dlaczego? Jest to przestrzeń do publikacji materiałów tymczasowych, które znikają po 24 godzinach. Użytkownicy uwielbiają taką formę przekazu za jej natychmiastowość i autentyczność. Odbiorcy takich relacji mają wrażenie, że uczestniczą w życiu osoby, która je nagrywa. Coraz częściej można zauważyć umieszczanie ankiet, quizów i plakietek z pytaniami. Dzięki ich systematycznemu umieszczaniu zwiększa się zaangażowanie fanów na profilu. To z kolei przekłada się na budowanie relacji a w późniejszym czasie – zwiększenie sprzedaży!

Video marketing

W jaki sposób przykuć uwagę klienta, kiedy cały Internet zalewają podobne treści? Najlepiej za pomocą krótkiego wideo. Takie materiały angażują grupę docelową bardziej niż zwykłe posty i przynoszą więcej korzyści. Dlaczego? Zdecydowanie mniej użytkowników korzysta z treści pisanych. Wideo jest atrakcyjniejszą formą przekazu, oddziałującą na wiele zmysłów. Dlatego trendy marketingowe w 2020 roku bazują na Reelsach, Stories oraz Tik Toku. Ten ostatni jest platformą, którą można uznać za hit ostatnich lat. Na czym polega jego fenomen? Tik tok umożliwia kreowanie wizerunku w zupełnie inny sposób niż robiły to do tej pory inne media społecznościowe. Znajdziesz tam między innymi: osoby wykonujące układ taneczny, odpowiedź na obecny trend oraz filmiki edukacyjne, stworzone przez ekspertów w swoich dziedzinach. Dzięki temu liczne marki zaczynają dostrzegać możliwości Tik Toka. Zakładają konta biznesowe i przeprowadzają kampanie.

Podcasting

Podcast to pewnego rodzaju audycja, która zamieszczana jest w internecie. Pojawiają się tam: głos, dźwięk, prowadzący i zależnie od sytuacji- goście. Podcasty stały się w ostatnim okresie niezwykle popularne. Co na to wpłynęło? Największą zaletą audycji internetowych jest wpływ na playlistę. Dzięki takiej formie przekazu użytkownik może sam dobierać treści, które go interesują. Kolejną korzyścią tego trendu marketingowego jest możliwość słuchania nagrania w dowolnym miejscu o dogodnej porze. Warto także wspomnieć o długości trwania audycji. Podcasty są zdecydowanie dłuższe niż filmy na Facebooku, czy najpopularniejsze nagrania na Youtubie. Dzięki temu słuchacz jest w stanie umilić sobie między innymi podróż, czy pobyt na siłowni.  

Modele subskrypcyjne

Modele subskrypcyjne bardzo zyskały na znaczeniu. Istnieją one na rynku już od dawna, ale prawdziwy szczyt ich popularności przypadł w czasie pandemii. Jak one działają? Klient dokonuje systematycznej opłaty, a w zamian za to otrzymuje dostęp do usługi lub regularnej dostawy konkretnego produktu, na przykład świeżego posiłku. Dlaczego warto korzystać z tego trendu marketingowego? Dla klientów liczy się wygoda. Konsument zamawia to, z czego często korzysta i nie musi o tym pamiętać każdego miesiąca. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest możliwość próbowania nowych rzeczy. Zainteresowany dostaje próbki różnych produktów. Następnie może dokonać właściwego wyboru. Na koniec warto wspomnieć o cenie. Dzięki abonamentowi otrzymujemy usługę lub artykuł za niższą stawkę, niż gdybyśmy chcieli kupić coś jednorazowo.

Co możemy wywnioskować z powyższych zalet? Modele subskrypcyjne doskonale sprawdzają się w obecnych realiach rynkowych i ułatwiają firmom proces budowania trwałej relacji z klientem. 

Influencer marketing

W ostatnim czasie influencerzy przechodzą wyraźny kryzys autentyczności. Dzieje się to za sprawą zbyt dużej liczby reklamowanych przez nich produktów oraz wątpliwej jakości tych towarów. Co za tym idzie? Marketerzy coraz częściej współpracują z mikro-influencerami. To osoby, które mają skonkretyzowane grono fanów i są specjalistami w określonej dziedzinie. Marki dostrzegają w nich potencjał, ponieważ fani mają do nich duże zaufanie. Z racji tego, że nie są oni aż tak rozpoznawalni, jest im też dużo łatwiej wchodzić w interakcję z obiorcami przekazu. Dzięki temu klienci chętniej korzystają z ich rekomendacji w przypadku konkretnych produktów lub usług. Jeśli firma stwierdzi jednak, że kampania wymaga większego rozgłosu to warto zadbać o spójność wizerunkową. W takim przypadku należy pamiętać, że influencer, którego zatrudniamy, powinien mieć podobną grupę odbiorców do naszej marki.

obraz

Więc co dominuje w trendach marketingowych 2022 roku?

Wśród najnowszych trendów marketingowych dominuje tak zwane „uczłowieczanie”. Co przez to rozumiemy? Komunikacja pomiędzy firmą a klientem bazuje na dążeniu do autentyczności i personalizacji oferty. Dzieje się tak między innymi przy pomocy mikro-influencerów oraz ankiet i quizów na Instastories. Dzięki takim działaniom twórca treści angażuje odbiorców do działania i tworzy z nimi bliższą relację. Prowadząc fanpage dla firmy warto wziąć to pod uwagę. W tym roku królują zarówno krótkie filmy w social mediach, jak i dłuższe formy w postaci podcastów. To oznacza tylko jedno- rok 2022 nadal pozostaje dla nas pewnego rodzaju zagadką. Jedno jest pewne. Powinniśmy być elastyczni w swoich działaniach. Warunki cały czas dynamicznie się zmieniają, a my musimy zadbać o dopasowanie się do aktualnych wymagań rynku. 

_

Jeśli chciałbyś zaoszczędzić czas i oddać prowadzenie marketingu specjalistom – zgłoś się do Rise UP – agencji social media.
Możemy pomóc Ci w tym kompleksowo. Wejdź na stronę www.riseupagencja.pl lub napisz na biuro@riseupagencja.pl i spytaj o ofertę!

Oceń