Together Magazyn » Dom » Awaria w domu? Sprawdź, jak działa Home Assistance i kiedy może Ci się przydać
Professional locksmith in blue overalls repairing home entrance door lock

Awaria w domu? Sprawdź, jak działa Home Assistance i kiedy może Ci się przydać

Usługa home assistance to już nie tylko płatny dodatek do ubezpieczenia mieszkania, ale coraz częściej jego standardowy element. Zapewnia szybką pomoc fachowca w razie domowej awarii – od usterki pralki po zatrzaśnięte drzwi. Przeczytaj nasz poradnik i sprawdź, co w praktyce obejmuje taka ochrona i kiedy może okazać się nieoceniona.

Home Assistance w standardzie ubezpieczenia mienia – co to oznacza w praktyce

Zakres ubezpieczeń nieruchomości stale się poszerza, odpowiadając na codzienne potrzeby mieszkańców. Dobrym przykładem jest usługa Home Assistance, która coraz częściej staje się standardowym elementem ochrony, a nie tylko płatnym dodatkiem.

W ramach ochrony Mieszkaj z mtu24.pl podstawowy pakiet Home Assistance jest integralną częścią umowy. Oznacza to, że w cenie ubezpieczenia mienia zawarta jest również pomoc fachowców w razie wielu nieprzewidzianych, domowych awarii. Dzięki temu nie trzeba samodzielnie szukać specjalisty ani pokrywać kosztów jego interwencji z własnej kieszeni.

Co w praktyce obejmuje taki standardowy pakiet?

  • Pomoc specjalistów w razie awarii – organizacja i pokrycie kosztów interwencji m.in. hydraulika, elektryka czy technika urządzeń grzewczych.
  • Pomoc ślusarza – w przypadku zatrzaśnięcia lub uszkodzenia zamka w drzwiach wejściowych.
  • Naprawa sprzętu AGD, RTV i PC – zorganizowanie i pokrycie kosztów naprawy podstawowych urządzeń domowych, takich jak pralka, lodówka, telewizor czy komputer stacjonarny.
Zobacz także:  Jak zaplanować instalacje sanitarne w nowym domu? Przewodnik dla przyszłych właścicieli

Warto przy tym pamiętać, że usługi o charakterze medycznym, jak wizyta lekarza czy dowóz leków, najczęściej dostępne są w ramach osobnego, dodatkowego ubezpieczenia Medical Assistance. Taki podział pozwala na elastyczne dopasowanie pełnego zakresu ochrony do swoich indywidualnych potrzeb.

Jest to więc pomoc w codziennych sytuacjach, które przekłada się na oszczędność i większy spokój.

Rozszerzony pakiet assistance nieruchomości – na jaką ochronę możesz liczyć

Ubezpieczyciel oprócz podstawowej ochrony domowego assistance może zaproponować pakiety rozszerzające tę umowę. Decydując się na rozszerzenie, możesz skorzystać z takich usług, jak:

  • dozór mienia, czyli organizacja i pokrycie kosztów ochrony mienia należącego do ubezpieczonego nawet do 3 dni,
  • jednorazowy transport mienia w celu zabezpieczenia przed zniszczeniami na terytorium Polski,
  • pokrycie kosztów składowania mienia należącego do Ubezpieczonego oraz jego bliskich osób,
  • zorganizowanie lokalu zastępczego nawet do 30 dni.
Zobacz także:  Szybkie sprzątanie? Zacznij od przemyślanej taktyki

Świadczenia dodatkowe mogę obejmować też pomoc w ramach rezerwacji biletów lotniczych i kolejowych, rezerwacji hoteli czy nawet zamówienie taksówki.

Kiedy assistance domowy przydaje się najbardziej?

Teoretyczny zakres ubezpieczenia to jedno, ale prawdziwą wartość domowego assistance widać w konkretnych, codziennych sytuacjach. To właśnie wtedy, gdy pojawia się nagły problem, doceniamy możliwość szybkiego wezwania fachowca bez dodatkowych kosztów. Oto kilka przykładów, w których taka pomoc jest na wagę złota:

  • Awaria hydrauliczna – pęknięta rura czy cieknący kran mogą spowodować poważne zalanie. Szybka interwencja hydraulika jest wtedy kluczowa, aby zminimalizować straty.
  • Problem z drzwiami lub zamkiem – zatrzaśnięte drzwi wejściowe lub uszkodzony zamek to sytuacje, w których pomoc ślusarza pozwala szybko i bezpiecznie dostać się do domu lub go zamknąć.
  • Awaria kluczowych sprzętów AGD – nagła usterka pralki, lodówki, płyty grzewczej czy zmywarki potrafi zdezorganizować życie całej rodziny. Serwisant przywróci je do działania.
  • Usterka instalacji elektrycznej – brak prądu spowodowany awarią wewnętrznej instalacji (a nie przerwą w dostawie od operatora) wymaga natychmiastowej diagnozy i naprawy przez elektryka.
Zobacz także:  Urządzenie jadalni – nasze porady

W każdej z tych sytuacji Home Assistance oszczędza Twój czas, nerwy i pieniądze. Zamiast w pośpiechu szukać dostępnego specjalisty i martwić się o koszty, wystarczy jeden telefon do ubezpieczyciela, aby uruchomić profesjonalną pomoc zawartą w Twojej ochronie.

Materiał marketingowy Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń ERGO Hestia SA.

Szczegółowe informacje, w tym wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności znajdziesz w aktualnych Ogólnych Warunkach Ubezpieczeń Mieszkaj z mtu24.pl dostępnym na stronie www.mtu24.pl.

5/5 – (1 głosów)
Szanowni Państwo,
Together Magazyn

W dniu 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO), czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Jego celem jest unowocześnienie oraz ujednolicenie regulacji dotyczących ochrony danych osobowych obowiązujących na terenie Unii Europejskiej.

Niezbędne pliki cookies

Aby strona działała poprawnie pliki cookie powinny być włączone przez cały czas.

Pliki cookie innych firm

Włączenie tych plików cookie pomaga nam ulepszać naszą stronę.