Wizytówki znane są od wieków, ale coraz częściej zastanawiamy się, czy w dobie tak powszechnej komunikacji internetowej zachowają swoją rację bytu. Okazuje się jednak, że popularność wizytówek wcale nie jest mniejsza, o czym świadczy popularność zleceń druku wizytówek w drukarniach. Czy wyposażenie się w wizytówkę w dzisiejszych czasach wciąż się opłaca?
Świat się zmienia… podobnie jak wizytówki
Kiedyś wizytówki były podstawowym wyposażeniem osób różnych zawodów. Ich nadrzędną funkcją było przekazanie danych kontaktowych. W czasach, kiedy nie było możliwości znalezienia informacji o firmie w internecie, w przeciągu kilku sekund, taka forma była bardzo potrzebna. Otrzymując wizytówkę, zyskiwało się dostęp do adresu i numeru telefonu wykonawcy danych usług. Czy wizytówki sprawdzają się w dzisiejszych czasach?
Dostęp do danych jeszcze nigdy nie był tak szeroki, jak dzisiaj. Aby znaleźć informacje o firmie, używamy internetu. Gdy w trakcie rozmowy chcemy z kimś wymienić numery telefonów… po prostu robimy to za pomocą smartfonów, nawet nie pamiętając o tym, że kiedyś w tym celu stosowano wizytówki.
Jednak wraz z powyższymi zmianami nadeszły także inne
Rzeczywistość się zmieniła, ale wciąż mamy potrzebę zaprezentowania się w jak najlepszy sposób. Wizytówki stały się narzędziem pomagającym w sposobie zaprezentowania siebie i ewentualnie informacji o firmie. Wraz z szerszym dostępem do informacji po prostu zmieniła się rola, jaką odgrywają wizytówki.
Nie są już wręczane tylko po to, aby zapamiętać dane teleadresowe. Ich posiadanie stało się synonimem określonej klasy społecznej i kultury. Z tego powodu niektórych kręgach ich posiadanie to must have. Lekarze, prawnicy, ekonomiści, przedsiębiorcy – to tylko niektóre grupy zawodowe, wśród których popularność korzystania z wizytówek na pewno nie zmalała. Ofertę druku takich eleganckich wizytówek znajdziesz pod adresem: https://www.drukarniaonline.pl/product/print/1723/wizytowki
Jak powinna wyglądać dobra wizytówka?
Stylistyka wizytówki zależy w największej mierze od własnych upodobań. Powinna korespondować ze standardami obowiązującymi w danej branży. Przy projektowaniu wyglądu wizytówki warto postawić się w roli osoby, która ją otrzymuje i zastanowić się, jakie wartości pragnie się jej przekazać. Czasem sprawdzi się otwartość i przyjazność, czasem chłodny profesjonalizm i minimalizm, a innym razem kreatywne podejście – np. działając w branży marketingowej.
Pod względem technicznym wizytówki dobiera się poprzez określenie następujących parametrów technicznych:
- format – najczęściej 85/55, 90/55,
- papier – kredowy matowy, błyszczący, papiery tradycyjne i szlachetne,
- rodzaj krawędzi – zaokrąglone, delikatnie zaokrąglone, proste,
- otwory – klasyczne bez otworów lub z otworami,
- wykończenie – lakierowanie, foliowanie jednostronne, foliowanie dwustronne.
Dzięki postępującym technologiom drukarskich stworzenie wymarzonych wizytówek staje się dziś osiągalne łatwiej niż kiedykolwiek dotąd. Warto korzystać z wizytówek, aby pokazać dobry styl w zależności od kontekstu, ale również urozmaicić kontakty z klientami.